2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
Elikkäs auttakaas tietämätöntä, eli saisin edullisesti Galaxyn, jossa 2.3 16v mootori rikkinäisellä automaattiloodalla. Niin sopiiko nykyisen moottorin (2.0 Dohc) kytkin siihen? Sen tiedän, että vaihdelaatikko (MT75) käy, mutta käykö kytkin ja nää? Tulossa jäärata rässiin, eli ei tielikeenne käyttöön. Pikaisia apuja kaipailen.
Re: 2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
Vauhtipyörä ja kytkin sopii, silmälaakeri pitää asentaa, öljypohjaa muokata/vaihtaa scorpion... johtosarjat tehdä ym. ym.
Re: 2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
En ole perehtynyt käytännössä suoranaisesti tähän 2.3 16v tekniikka swappiin, mutta aiheesta oli aikanaan paljon keskusteluja, ja niiden pohjalta kytkimen pidon kanssa saattaa tulla ongelmia jos käyttää dokki-Sierran omaa kytkintä:
viewtopic.php?t=39960
viewtopic.php?t=39960
Foordson kirjoitti:Muistelisin, että dohcin kytkin luistaa jo scorppion 2.3l dohcin perässä hieman reippaammassa ajossa. Voimaahan siinä oli 150hv ja rapiat 200Nm.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
Kiitokset kaikille vastauksista, sain edullisesti galaxyn oman kytkimen.
Eli nyt on ollut tommonen Galaxy pihassa jo jonkun aikaa, ja mottikin on napattu jo talliin odottamaan. Nyt on sitten kysymyksiä ''haastavinta'' osioa koskeviin asioihin. Osa mahdollisesti hieman typeriä ja ''turhiakin'' kysymkyksiä, mutta kysynpä kuitenkin.
Kun olisi tarkoitus mennä mahdollisimman edullisesti, kuitenkin jäärata rässi kyseessä, niin miten olisi järkevintä hoitaa sähköpuoli?
Semmoinen ajatus olisi, että jos rakentaisi testi ''penkin'' johon motin istuttaisi ja sitten repisi Galaxystä sähköt ja laittaisi siihen, niin saisi kokeilla aina, että mitä voi jättää pois, että se käy, kun ei nämä autosähköt ole mikään hirveän tuttu aihe vielä itselle.
Miten sitten tämä kun automaatin moottori, niin ecuun menee sitten laatikon sähköjäkin niin mitenkä saada ecu uskomaan että laatikko on tietyssä asennossa kun tämä manuaali askin jatkoksi laitetan? Voisiko jotenkin käyttää esim. Scorpion ecua tms?
Suunnitelmisshan on nyt istuttaa tämä -86 2.3d kolmiovisen keulille, jatkonaan MT75 ja 2.0dohc:n perä ja vetarit. Pihasta löytyy käytettävissä olevia foordeja joista voidaan ottaa osia tällä hetkellä:
Ford Sierra 2.3d -86 (se johon tekniikka tulee, eli en usko että tästä on paljon hyötyä sähköjen tms. kannalta, kun kuitenkin tuo 2.3d on Peugeotin tekemä)
Ford Sierra 2.0 -90
Ford Galaxy 2.3 16v -99 (Kokonainen auto, eli mahdollista ottaa kaikki sähköt yms.)
Eli jos viitsisitte auttaa aloittelevaa fordistia ja antaa neuvoja miten tämä olisi kaikista järkevintä tehdä. Plussaahan olisi jos budjetti pysyisi lähellä nollaa, mutta osa hankintoja voidaan kuitenkin tehdä, jos löytyy järkeviä ratkaisuja.
Pikaisia vastasuksia kaipaillen,
-Konsta
Eli nyt on ollut tommonen Galaxy pihassa jo jonkun aikaa, ja mottikin on napattu jo talliin odottamaan. Nyt on sitten kysymyksiä ''haastavinta'' osioa koskeviin asioihin. Osa mahdollisesti hieman typeriä ja ''turhiakin'' kysymkyksiä, mutta kysynpä kuitenkin.
Kun olisi tarkoitus mennä mahdollisimman edullisesti, kuitenkin jäärata rässi kyseessä, niin miten olisi järkevintä hoitaa sähköpuoli?
Semmoinen ajatus olisi, että jos rakentaisi testi ''penkin'' johon motin istuttaisi ja sitten repisi Galaxystä sähköt ja laittaisi siihen, niin saisi kokeilla aina, että mitä voi jättää pois, että se käy, kun ei nämä autosähköt ole mikään hirveän tuttu aihe vielä itselle.
Miten sitten tämä kun automaatin moottori, niin ecuun menee sitten laatikon sähköjäkin niin mitenkä saada ecu uskomaan että laatikko on tietyssä asennossa kun tämä manuaali askin jatkoksi laitetan? Voisiko jotenkin käyttää esim. Scorpion ecua tms?
Suunnitelmisshan on nyt istuttaa tämä -86 2.3d kolmiovisen keulille, jatkonaan MT75 ja 2.0dohc:n perä ja vetarit. Pihasta löytyy käytettävissä olevia foordeja joista voidaan ottaa osia tällä hetkellä:
Ford Sierra 2.3d -86 (se johon tekniikka tulee, eli en usko että tästä on paljon hyötyä sähköjen tms. kannalta, kun kuitenkin tuo 2.3d on Peugeotin tekemä)
Ford Sierra 2.0 -90
Ford Galaxy 2.3 16v -99 (Kokonainen auto, eli mahdollista ottaa kaikki sähköt yms.)
Eli jos viitsisitte auttaa aloittelevaa fordistia ja antaa neuvoja miten tämä olisi kaikista järkevintä tehdä. Plussaahan olisi jos budjetti pysyisi lähellä nollaa, mutta osa hankintoja voidaan kuitenkin tehdä, jos löytyy järkeviä ratkaisuja.
Pikaisia vastasuksia kaipaillen,
-Konsta
Viimeksi muokannut Komaal, 30 Touko 2018 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
Taunus osastolla ovat laittaneet taunukseen galaxyn koneen.Kyselepä sieltä.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: 2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
Kiitos vinkistä, pitääpä kysellä, kunhan nyt ensin vahvistaisivat rekistetröitymisen.anon1 kirjoitti:Taunus osastolla ovat laittaneet taunukseen galaxyn koneen.Kyselepä sieltä.
Re: 2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
Sellainen nimimerkki kun Musche on tehnyt moottorin siirron, viimevuoden syksyllä on tarinaa tästä.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: 2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
Kiitokset vastauksesta, kävin lukemassa threadin ja ei tässä tapauksessa auttanut.
Nyt kone on tallissa lavan päällä ja johtosarjakin siinä on kiinni. Johtosarjasta on tässä pyritty karsimaan, kaikki turha pois, ja paljon siitä on lähtenytkin. Nyt vaan on uusi ongelma, joten ajattelin kokeilla josko täältä löytyisi apuja? Eli moottori pyörii startatessa ja antaa kipinän, mutta käyntiin se ei lähde? Bensa pumppu sangossa testausta varten ja ainakin se bensaa lykkää koneelle, mutta se tulee paluu putkesta takaisin. Tulppakin oli kuiva kun kipinää katsottiin. Eli mikä neuvoksi? Jotain minkä tarkistamisella pitäisi aloittaa?
Obd portti antaa FORScan ohjelmalla seuraavat koodit:
Pats: U1147 pats ja pcm yhteydessä vika
Pcm: P1000 obd testi ei tehty loppuun
Pcm: P1121 TP anturi havaitsee kaasuläpän yläpuolella jännite arvoja, kuitenkin alle maksimi jänniteen
Ohjelman yksi testi sanoo näin:
Happi anturin seuranta puutteellinen
Happi anturin lämmityksen seuranta puutteellinen
Egr-valvonta puutteellinen
Hyvät juhannukset kaikille ja kiitoksia kaikille valmiiksi jotka viitsivät auttaa.
Nyt kone on tallissa lavan päällä ja johtosarjakin siinä on kiinni. Johtosarjasta on tässä pyritty karsimaan, kaikki turha pois, ja paljon siitä on lähtenytkin. Nyt vaan on uusi ongelma, joten ajattelin kokeilla josko täältä löytyisi apuja? Eli moottori pyörii startatessa ja antaa kipinän, mutta käyntiin se ei lähde? Bensa pumppu sangossa testausta varten ja ainakin se bensaa lykkää koneelle, mutta se tulee paluu putkesta takaisin. Tulppakin oli kuiva kun kipinää katsottiin. Eli mikä neuvoksi? Jotain minkä tarkistamisella pitäisi aloittaa?
Obd portti antaa FORScan ohjelmalla seuraavat koodit:
Pats: U1147 pats ja pcm yhteydessä vika
Pcm: P1000 obd testi ei tehty loppuun
Pcm: P1121 TP anturi havaitsee kaasuläpän yläpuolella jännite arvoja, kuitenkin alle maksimi jänniteen
Ohjelman yksi testi sanoo näin:
Happi anturin seuranta puutteellinen
Happi anturin lämmityksen seuranta puutteellinen
Egr-valvonta puutteellinen
Hyvät juhannukset kaikille ja kiitoksia kaikille valmiiksi jotka viitsivät auttaa.
Re: 2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
No joo, todennäköinen vika löytyi, mutta syy miksi näin käy on epäselvä. Eli bensa pumppu lykkää bensaa vain hetken kun laitetaan virrat päälle, mutta ei startatessa? :/
Olisko mitään ideoita mistä voisi johtua?
Olisko mitään ideoita mistä voisi johtua?
Re: 2.3 Galaxy automaatin tekniikka Sierraan?
Ongelmat ratkaistu