Transit T350 2.4TDCI 103kw AWD 2010 ei käynnisty puolilämpimänä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
qhad
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Touko 2018 14:24

Transit T350 2.4TDCI 103kw AWD 2010 ei käynnisty puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja qhad »

- Rekisteröity -09
- ajettu nyt n. 120tkm.
- cr-kone
- webasto

Tarinassa tähän mennessä
- Lähtee kylmänä käyntiin välittömästi, jos tämän jälkeen sammuttaa, niin ei meinaa saada kirveelläkään käyntiin. Pelkää sahausta ja mitään ei tapahdu.
- Oire on tullut pikkuhiljaa ja pahentunut ajan myötä ehkä n. 10tkm aikana.
- suuttimet koeponnistettu, ei vikaa
- pa- paineet näyttäisivät pysyvän ylhäällä
- Ei mitään tähän liittyviä vikakoodeja, ainoastaan VNT-ahtimen toiminnasta vähän herjaa.

Seuraavat aihetta sivuavat viestiketjut kaivettu:
Transit ei starttaa: viewtopic.php?f=3&t=43317
Transit 2,2tdci ei käynnisty: viewtopic.php?f=3&t=47183

Tutkitaan em. ketjujen perusteella seuraavaksi webaston osuutta asiaan

Lisäideoita?

t. -k-
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Re: Transit T350 2.4TDCI 103kw AWD 2010 ei käynnisty puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

Lämpimänäkö sitten taas lähtee normaalisti käyntiin?
Deippa
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Transit T350 2.4TDCI 103kw AWD 2010 ei käynnisty puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Joku lämpötila-anturi antaa väärää tietoa moottorin lämmöstä, kun moottori hetken lämmennyt? Löysäliitos jossain? Pari villiä arvausta, kun jotenkin tuntuu että moottorinohjaus tuon tekee, siis jos kuumana taas käynnistyy?
S-MAX -10 TDCI 140hv
qhad
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Touko 2018 14:24

Re: Transit T350 2.4TDCI 103kw AWD 2010 ei käynnisty puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja qhad »

Lämpimänä lähtee yleensä kuin palmun alta. Laite on ollut nyt reilusti yli kuukauden korjaamolla, eivätkä ole saaneet kuntoon. Otin laitteen sieltä ajoon logituksia varten. Uusina "yrityksinä" akutkin on nyt varmuuden vuoksi vaihdettu ja korkeapainepumppukin meni uusiksi, edelleen sama vika. Sellainen huomio, että näyttää tekevän myös kylmänä tätä välillä, mutta kumminkin aika harvoin silloin. Kaasun painaminen pohjaan ensimmäisen sekunnin sisällä sahauksen alkuvaiheessa tuntuisi joskus auttavan hieman käynnistyksessä.

Logittelin Forscan:illa lisää:
- paljonko moottorin kierrosluku pitäisi olla, että lähtee hyvin käyntiin? Nyt pyörii n. 230 ja 280 väleissä ja piikeissä jossain n.350:ssä. Lähinnä paljon kierroksia pitää olla, että ecu lähtee käynnistämään moottoria?
- reilipaine: Pyynti on 36625 kPa, käynnistyspiikissä nousee 44000-48000 kPa:han ja laskee siitä n. sekunnin aikana n. 25000kPA:han pyynnin pysyessä tuolla 36625kPa:ssa. Onko normaalia toimintaa?

Olen logittanyt nyt kierroslukua, käyttöjännitettä, ilman lämpötiloja(ilm. 2 anturia eri kohdissa imupuolta), kannen lämpötilaa, reilianturin jännitettä, pyydettyä reilipainetta, mitattua reilipainetta(seuraa täsmälleen reilianturin jännitettä), reilin lämpötilaa ja kyseisen anturin jännitettä ja pumpun opittua arvoa.
:x :cry:
qhad
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Touko 2018 14:24

Re: Transit T350 2.4TDCI 103kw AWD 2010 ei käynnisty puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja qhad »

No alkaa kohta transitti olla olleen 2kk pajalla, edelleen ei progressiota :( Nyt tilanne alkaa olemaan se, ettei käytännössä lähde myöskään kylmänä käyntiin. Viimeksi kun oli itsellä ajossa, niin ainakin silloin lähti ihan hyvin lämpinä.

- Viimeisimpänä vaihtona oli reilitukin päässä oleva paineanturi, ei apua siitäkään.
- Tankki oli otettu myös alas ja paja totesi, ettei tankin pumpulle tule sähköjä ja sitä ohjaava rele puuttuu kokonaan lokaatiostaan -> Ford huollolta kommentti, että relettä ei ole sen takia, että em. vuosimallin autossa tankilla ei vielä pumppua ole. Auto saatiin tässä yhteydessä käyntiin, kun polttoainejärjestelmä ilmattiin. Itsellä tulee pakosti mieleen, että saako se nyt kumminkin ilmaan jostain järjestelmään?
Vastaa Viestiin