Auto S-Max 2.2 Diiseli -11 195 tkm
Tuli motarille kiihyttäessä koodit:
P0299 / P0299-C Turbocharger/Supercharger A Underboost Condition
P2565 Turbo Boost Control Position Sensor Circuit High
P0045 Turbo/Supercharger Boost Control A Circuit Open
ja engine malfunction sekä limp mode.
Nyt antaa vain koodia: P0299, P0299-C
Samalla kaavalla tulee jo heti ajoonlähdön jälkeen vaikkei paljon kiihdyttäisikään -> P0299 koodi ja limp mode. Poistuu resetoimalla.
Välillä saanut kaasulla lirputettua kovimmille kierroksille niin ahdot kyllä nousee ja laskee ajon mukaan kuten kuuluukin jos pitää kierrokset +3000. Ja sitten kun laskee reilusti alle 2000 rpm:n ja lähtee kiihdyttämään tulee:P0299 koodi ja limp mode.
Aina ajoon lähtiessä ei tunnu ahdot olevan mukana ja yleensä silloin tulee koodi ja limppi herkemmin. Muttei aina.
Torquella seurattuna ahtaa välillä ja välillä ei sekä takertelee....
-tarkistettu turbo imupuolelta: pyörii herkästi ja ei välyksiä, puhdas
-puhdistettu MAP-anturi
-puhdistettu lämpötila-anturi
-puhdistettu MAF-anturi
-ahtoputket äkkiseltään ehjät -> täytyy tarkastaa tarkemmin. Kumminkin välillä tuntuu ahtavan ihan normaalisti??
-turbon actuaattori liikkuu virrat laittaessa päälle -> actuaattoria epäilty, mutta turbo spesialistin mukaan välttämättä syyllinen, Mitsubishin
turbo continentaalin actuaattorilla
Nyt tuntuu että ahtaa ja auto kulkee normaalisti mutta Torque ei näytä ahtoa ollenkaan eli on nolla. Ennen tätä silloin kun torquessa ahdot vielä näkyivät niin moottori jarrutuksessa menivät ahdot miinuksen puolelle? Mutta tämän jälkeen tuntui että auto vetää normaalisti ja ahdot reakoivat heti kaasuun. Tämäkin oli hetken hurma.
Kumminkin reilummin kiihdyttäessä tulee taas: P0299 koodi ja limp mode.
Forscan näyttää:
(exhaust pressure sensor) EBP, kPa 0,0 ?????? onko normaalia
(trothhle inlet pressure sensor) TIP_PRS-boost, kPa 0,0 ??????? mitä pitäis näyttää
MAP idlellä 101 kPa ja paikallaan 3000 rpm 107,8 kPa ja täys kiihdytyksessä 206 kPa
Olisko vinkkejä??
turbo vika P0299, P2565, P0045
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10 Syys 2014 22:19
Re: turbo vika P0299, P2565, P0045
Autoni turbovian teki haastavaksi tuo psa/Ford moottori, jossa on Mitsubishin turbo Continentalin actuaattorilla.
Koska tuota Continentalin actuaattoria ei irtaallaan saa mistään.... Tosin Briteissä on ainakin yksi liike joka niitä korjaa.
Eli tilasin Briteistä tehdasuuden Mitsubishin turbon 800€ (mukana siis tulee actuaattori)(ei vaihtolaite velvoiteta) Tämä turbo oli malliltaan kuudes revisio verrattuna entiseen, joten luulis että olisi jotain parannusta tapahtuntu turbossa/actuaattorissa.
Suomessa halvimmillaan kunnostettu turbo T..tukussa 800€(vaihtolaite velvoite) eikä takieita mitä osia vaihdettu/kuinka kulunu laite on ollut kyseessä..ennen "kunnostusta".
Fordilla kunnostettu turbo 1350€ (vaihtolaite velvoite) Muualta Suomesta uusi turbo 1100€ (ei vaihtolaite velvoitetta).
Nyt uusi turbo asennettu ja toimii
Vanhan turbon siivet liikkuvat todella herkästi laidasta laitaan, joten eipä ole karstoittunut. Actuaattori purettu ja silmämääräisesti ei mitään vikaa löydä. Sisällä 10$ harjaton sähkömoottori rattaita ajamassa..
Nyt täältä löytyy toimiva turbo hyllystä ja kunhan actuaattorin kunnostaisi, niin ois jollekkin toimiva kokopaketti....
Koska tuota Continentalin actuaattoria ei irtaallaan saa mistään.... Tosin Briteissä on ainakin yksi liike joka niitä korjaa.
Eli tilasin Briteistä tehdasuuden Mitsubishin turbon 800€ (mukana siis tulee actuaattori)(ei vaihtolaite velvoiteta) Tämä turbo oli malliltaan kuudes revisio verrattuna entiseen, joten luulis että olisi jotain parannusta tapahtuntu turbossa/actuaattorissa.
Suomessa halvimmillaan kunnostettu turbo T..tukussa 800€(vaihtolaite velvoite) eikä takieita mitä osia vaihdettu/kuinka kulunu laite on ollut kyseessä..ennen "kunnostusta".
Fordilla kunnostettu turbo 1350€ (vaihtolaite velvoite) Muualta Suomesta uusi turbo 1100€ (ei vaihtolaite velvoitetta).
Nyt uusi turbo asennettu ja toimii
Vanhan turbon siivet liikkuvat todella herkästi laidasta laitaan, joten eipä ole karstoittunut. Actuaattori purettu ja silmämääräisesti ei mitään vikaa löydä. Sisällä 10$ harjaton sähkömoottori rattaita ajamassa..
Nyt täältä löytyy toimiva turbo hyllystä ja kunhan actuaattorin kunnostaisi, niin ois jollekkin toimiva kokopaketti....
Re: turbo vika P0299, P2565, P0045
Kiitokset päivityksestä! Harvat vaivautuvat kertomaan ongelmansa ratkeamisesta...
Re: turbo vika P0299, P2565, P0045
Millaisia lukemia torquella saat ahdoista? Omassa tosiaan vaihde jarrutuksessa -0.3 ja max ahdot 0.9 bar.. 2.0 tdci euro 5 163hv softattu 190hv. Forscanilla kun lukee niin max ahtopaineet noin 1.6-1.7 bar.
Mistä turbon tilasit?
Omassa ollut samaa vikakoodia mutta nyt toiminut taas hyvin.. viimeksi vika oli turbon actuaattorin hapettunut liitin, jostain oli vesikylpyä saanut.
Mistä turbon tilasit?
Omassa ollut samaa vikakoodia mutta nyt toiminut taas hyvin.. viimeksi vika oli turbon actuaattorin hapettunut liitin, jostain oli vesikylpyä saanut.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
- Viesti:
Re: turbo vika P0299, P2565, P0045
Mondeo 2.0 2010 tuli myös koodit p0299 ja p010f. Nykimistä ja tehottomuutta. Vika oli helppo, Forscan näytti ahtoilman lämmöksi -13 ja egr putki lämpesi heti käynnistyksessä huomattavasti, eikä jaksa ottaa kierroksia. Anturi uusiksi, egr-venttiili oli rikki, vuoti ahtopaineet karkuun.
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2016
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/