Ford Sierran viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ja en suosittele sitä vesipumpun pyörää suurentamaan koska itselläni on kokemusta että kaupunkiajossa tulee lämpö ongelmia kun oli hetken kiinni se hivenen suurempi hihnapyörä
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Jos piristää rajummin/turbottaa koneen niin mielummin pistää pumpun pyörimää lujempaa että vesi saa kyytiä tosin riippuen max.kieroksista mihin konetta pyöritetään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

sierran

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Siis jos vesip laitetaan pyörimään sähkömoottorilla ja ajetaan 1/3 mailia niin tietysti laitetaan laturin heräkkeelle menevään johtoon katkaisin.
Täten saadaan laturi pois pelistä ja kaikki sähkölaitteet ottaa virtansa ...AKULTA ?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Mutta laturi on edelleen mekaanisena kuormana... kiihdytys peleissä voidaan laturi etc. ylimääräiset jättää pois kokonaan.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

On tullut ajeltua pari kertaa ainakin 30km ilman laturia. Tietenkin valot ja muut "turhat" pois päältä! :D Toisella kertaa oli valoisaa, mutta toisella kertaa pimeää ja sumuista, pelkääjä aukas ikkunan ja oli "tähystäjänä", siis pää ulkona ikkunasta, hyvin pärjättiin! :roll:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu eipä ainakaan vähän vanhemmissa ajon aikana vie virtaa kuin valot ja sytytys, diisselissä ei sitäkään, tosin kiisselissä kun tarpeeksi laskee jännite niin yleensä ei jaksa enää pitää sammutussolenoidia päällä ja matka loppuu siihen mutta pitkään saa laskea
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

En uutta topiccia viitsi tämän asian takia tehdä joten kysyn täällä.. Kumpi nokka-akseli on jyrkempi 1.6 vai 2.0? ohc koneissa.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:En uutta topiccia viitsi tämän asian takia tehdä joten kysyn täällä.. Kumpi nokka-akseli on jyrkempi 1.6 vai 2.0? ohc koneissa.
Eiköhän se kireämpi löydy kakstonnisesta.
Sierratuning
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: ford

Viesti Kirjoittaja Sierratuning »

Hoppa kirjoitti:
Kampiakseli tunneli on sellainen peltikouru joka erottaa kampiakselin muusta öljytilasta ja näin estää loiskuvan öljyn hakkaamisen kampiakseliin ja kiertokankiin.
Muistaakseni ainakin OPEL käyttää tuota peltiä ihan vakiona jossain moottoreissa.

.
tarkoitatko tuollaista peltiä? vai?

http://www.riceracing.net/autot/tanari/IMG_1243.jpg
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Re: ford

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Sierratuning kirjoitti: tarkoitatko tuollaista peltiä? vai?

http://www.riceracing.net/autot/tanari/IMG_1243.jpg
tarkottitavat varmaankin tuolla ihan oikeeta kampuratunnelia,siinä koko kampiakseli "piilotetaan" eli ei näy juurikaan kun ottaa öljypohjan pois.ainoastaan reikiä mistä öljy pääsee valumaan takas öljypohjaan.
irc voicecoil
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

ford

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Pieksänmaalainen vei jalat suustani. Jus semmonen se on.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
asn
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Maalis 2005 00:03
Paikkakunta: Kesälahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asn »

"Tulos +-0 koska se vesipumppu ottaa silloin käyttövoimansa laturilta joka taas kampiakselilta jota taas pyörittää..."

Ja laturin hyötysuhde on jotain 60% ja vielä sähkömoottorissa häviää tehoa, eli lopullinen hyöty menee tosiaankin miinuksen puolelle.

Ja laturi ei kyllä tuota kovinkaan paljoa kuormaa, kun se ei ole toiminnassa, eli esim. herätevirta katkaistuna. Eli katuautoonkin saa kyllä tilapäisesti tälläisen pikku piristeen.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ja se laturihan ei sitä konetta kuormita kuin silloin kun lataa enemmän, eli jos on kaikki käkättimet autossa päällä niin totta kai se nappaa muutaman hevosen sieltä pois mutta kun on normaali tilanne liikenteessä niin väittäisin että se laturi ei siellä kuormana ole.

noissa nyky latureissa on vaan se ongelma että siellä on se heräte sisäisesti kytketty eli ulkopuolella ei ole sellaista johtoa minkä voisi laittaa poikki.

asiasta helikopteriin.
olen kuullu juttua että toi visko tuuletin olisi tehon kannalta parempi kuin sähöflekti koska silloin taas siirtyy toi flektin ottama voima laturille.

ku eihän se kunnossa oleva visko normi ajossa siellä paljoa kiinni ota.

toi tuuletin oli taas sitä kuulopuhetta mistä ei tosiaankaan ole niin kauhean varmaa tietoa :wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No eihän se sähköflektikään siellä pyöri kuin silloin tällöin ruuhkassa seistessä. Varmempitoimisempi kuitenkin kuin visko

Ja onhan se lataamatonkin laturi sielä kuormana niin kauan kuin se koneen mukana pyörii. Painaahan ne pyörivät sisuskalutkin aika lailla kuitenkin
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

moottorin viritys on onnistunut jos yli 50% alkuperaisestä tehosta on tallessa virityksen jälkeen :wink: :)
tuning sucks
Marko#
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Elo 2005 10:06

Viesti Kirjoittaja Marko# »

No no!

Nyt on sitte 45 solexit, mut mietittiin kaverin kanssa että onko ne liian isot kakslitraseen? Niissä on nyt 36 kurkut.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Marko# kirjoitti:No no!

Nyt on sitte 45 solexit, mut mietittiin kaverin kanssa että onko ne liian isot kakslitraseen? Niissä on nyt 36 kurkut.
Kaasarit voi olla vaikka 48:t.
Kurkun ja suuttimien koko on ratkaiseva. (myös imusarjan ja imutorvien pituus vaikuttaa)

36mm. kurkut aika sopivat viritetylle koneelle.
Marko#
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Elo 2005 10:06

Viesti Kirjoittaja Marko# »

Virtaus nopeus laskee ku on noi on noin isot.. Alaominaisuudet kärsii.. No noilla sitä silti koitetaan!
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Saanko kysyä, oletko ajatellut turboa yhtenä hyvänä vaihtoehtona viritykselle, paljon helpompi saada tehoa kuin vaparia virittämällä ja tulee halvemmaksikkin jos tyytyy siihen 250heppaan. Mikä parasta kulutuskaan ei hyvällä tuurilla normaaliajossa kasva juuri lainkaan.
Marko#
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Elo 2005 10:06

Viesti Kirjoittaja Marko# »

Jaakko85 kirjoitti:Saanko kysyä, oletko ajatellut turboa yhtenä hyvänä vaihtoehtona viritykselle, paljon helpompi saada tehoa kuin vaparia virittämällä ja tulee halvemmaksikkin jos tyytyy siihen 250heppaan. Mikä parasta kulutuskaan ei hyvällä tuurilla normaaliajossa kasva juuri lainkaan.
Ei ole tarkotus saada mitään 250 hv. Joku reilu 150hv on hyvä, ei tarvi mitään muutos katsastuksia turbolle. Ja ku tekee kerralla hyvin niin halvemmaksi se tulee kuin turbo. (joka on jo itsessään kallis..)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Marko# kirjoitti: Ei ole tarkotus saada mitään 250 hv. Joku reilu 150hv on hyvä, ei tarvi mitään muutos katsastuksia turbolle. Ja ku tekee kerralla hyvin niin halvemmaksi se tulee kuin turbo. (joka on jo itsessään kallis..)
eipä joku 150heppanen vapari kauaa jaksa naurattaa :) enkä kyllä väitä että 250heppanenkaan, mutta on siinäki jo 100heppaa enemmän.. :D
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Jaakko85 kirjoitti: eipä joku 150heppanen vapari kauaa jaksa naurattaa :) enkä kyllä väitä että 250heppanenkaan, mutta on siinäki jo 100heppaa enemmän.. :D
Se on ihan sama miten tehokas auto on.. ei siihen kauaa mene kun se jo tuntuu laiskalta.

V_i_r_i_t_ä LISÄÄ! 8)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

s.o.h.c kirjoitti: Se on ihan sama miten tehokas auto on.. ei siihen kauaa mene kun se jo tuntuu laiskalta.

V_i_r_i_t_ä LISÄÄ! 8)
Ai sori joo, en muistanut :roll: :)
SierraMies
Viestit: 20
Liittynyt: 02 Maalis 2005 20:51

Viesti Kirjoittaja SierraMies »

.
Viimeksi muokannut SierraMies, 05 Syys 2009 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ensinnäkään se kuinka monta milliä tai vaikka senttiä kantta on madallettu ei kerro ainakaan mulle mitään mutta se että tiedän esim. puristussuhteen ni kertoo aika paljon. itse olen tykännyt että yli 11puristuksia on siviili koneessa turha nostaa, lisää vaan turhaan nakutus herkyyttä kun viritetyllä moottorilla pitää osata ajaa tietyllä tavalla eli ajetaan ns. veto alueella jolloin esim. seoksien pitäisi pysyä oikeissa rajoissa.

tiedän on avautumisen tarvetta.. menen siis avautumaan :?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Vastaa Viestiin