Focus 2015
Re: Focus 2015
Focus edition 1.0 ecoboost automaatti nyt ollut käytössä vajaan kuukauden. Auto tuntuu kyllä ihan hyvältä. Ainoa pieni miinus on tuo automaattilaatikko tai sen yhteistyö moottorin kanssa. Onko muilla sellaista havaintoa että kun tuo automaatti syöttää aina suuremman vaihteen niin että kierrokset pysyvät tuossa 1500 kierroksen hujakoilla niin kone jurisee ja tärinää tuntuu ratissa? 1700-1800 kier. kohdalla se loppuu.
Olen käyttänyt nyt useimmiten S moodia ja silloin kierrokset pysyvät 2000 hujakoilla eikä mitään tärinää esiinny. Kierroksiahan se ottaa silloin enemmän mutta kulutuksessa en ole havainnut eroa D moodin ja S moodin välillä. Onkohan tuo tärinä matalilla kierroksilla normaali asia vai voiko olla kyseessä joku vika?
Olen käyttänyt nyt useimmiten S moodia ja silloin kierrokset pysyvät 2000 hujakoilla eikä mitään tärinää esiinny. Kierroksiahan se ottaa silloin enemmän mutta kulutuksessa en ole havainnut eroa D moodin ja S moodin välillä. Onkohan tuo tärinä matalilla kierroksilla normaali asia vai voiko olla kyseessä joku vika?
Re: Focus 2015
Samaa tuo tekee itselläkin. Ei se suoralla jyrise vaikka kierrokset on alhaalla vaan ainoastaan ylämäessä mikäli tuo ei vaihda pienemmälle. 70km/h tuntuu olevan se nopeus jossa tuota tapahtuu, muuten en ole siihen huomiota kiinnittänyt.Fodr kirjoitti:Focus edition 1.0 ecoboost automaatti nyt ollut käytössä vajaan kuukauden. Auto tuntuu kyllä ihan hyvältä. Ainoa pieni miinus on tuo automaattilaatikko tai sen yhteistyö moottorin kanssa. Onko muilla sellaista havaintoa että kun tuo automaatti syöttää aina suuremman vaihteen niin että kierrokset pysyvät tuossa 1500 kierroksen hujakoilla niin kone jurisee ja tärinää tuntuu ratissa? 1700-1800 kier. kohdalla se loppuu.
Olen käyttänyt nyt useimmiten S moodia ja silloin kierrokset pysyvät 2000 hujakoilla eikä mitään tärinää esiinny. Kierroksiahan se ottaa silloin enemmän mutta kulutuksessa en ole havainnut eroa D moodin ja S moodin välillä. Onkohan tuo tärinä matalilla kierroksilla normaali asia vai voiko olla kyseessä joku vika?
Painan yleensä manuaalisesti ratista yhden pykälän pienemmälle mäen alussa ja tällöin se pitää tämän pienemmän vaihteen päällä ylös asti.
Re: Focus 2015
Nyt on uudella Focus ST Line 1.5 dtci powershift taitettu ensimmäinen 1000km viikonloppureissu.
Ei pahaa sanottavaa. Maantiellä menee kuin juna. Kaupunkinopeuksilla havaittavaa voimakasta uraohjautumista ei onneksi ole havaittavissa. Oliskohan toi kaupunkinopeuden uraherkkyys riippuvainen rengastuksesta?
Maantiekulutus vaihtelee 5-6l välillä nopeudesta riippuen. Odotin kyllä pienempiä kulutuksia. No jospa ajokilometrien myötä pienenee.
Xenon valot ok, vaikka parempiakin olen tavannut. Ihmetyttää, että kaukovaloille siirryttäessä kuvio tulee myös sivuille. Esim jos ajaa tietä, jossa puut sivuilla , niin niistä tulle heijastus silmelle. Aika kummaa.
Vaikka istuin tuntuu lyhyemmässä ajossa mukavalta, niin muutaman tunnin istumisen jälkeen persus puutuu. Enkä istuinosa pehmenee ajan kuluessa?
Stereot kuuluvat kyllä hienosti ainakin mun Pioneer subbarilla höystettynä. Moottoritie nopeuksillakin voimakkuuden voi pitää alhaisena ja sanoista ja musiikista saa hyvin selvää.
Miinus tulee takapenkkien nistatuista. Niitä ei saa mitenkään säädettyä sopivaksi. (ei kyllä mitään säätöjä olekkaan)
Ei pahaa sanottavaa. Maantiellä menee kuin juna. Kaupunkinopeuksilla havaittavaa voimakasta uraohjautumista ei onneksi ole havaittavissa. Oliskohan toi kaupunkinopeuden uraherkkyys riippuvainen rengastuksesta?
Maantiekulutus vaihtelee 5-6l välillä nopeudesta riippuen. Odotin kyllä pienempiä kulutuksia. No jospa ajokilometrien myötä pienenee.
Xenon valot ok, vaikka parempiakin olen tavannut. Ihmetyttää, että kaukovaloille siirryttäessä kuvio tulee myös sivuille. Esim jos ajaa tietä, jossa puut sivuilla , niin niistä tulle heijastus silmelle. Aika kummaa.
Vaikka istuin tuntuu lyhyemmässä ajossa mukavalta, niin muutaman tunnin istumisen jälkeen persus puutuu. Enkä istuinosa pehmenee ajan kuluessa?
Stereot kuuluvat kyllä hienosti ainakin mun Pioneer subbarilla höystettynä. Moottoritie nopeuksillakin voimakkuuden voi pitää alhaisena ja sanoista ja musiikista saa hyvin selvää.
Miinus tulee takapenkkien nistatuista. Niitä ei saa mitenkään säädettyä sopivaksi. (ei kyllä mitään säätöjä olekkaan)
Re: Focus 2015
Tuli laitatettua vuosihuollon yhteydessä nuo Eibachin -25mm jouset focukseen. Tänään kävin suuntauttamassa pyöränkulmat. Takana oli auraukset aivan päin honkia. Kulmat saatiin kohdilleen, mutta edestä kartturin puolelta jäi auraus punaselle? Mites teillä muilla, kenellä on nuo samat jouset??
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Kyllä aurauksen säätö riittää varmasti edessä ja takana vihreelle ja ihan ohje arvoonsa mutta camberirissa voi mennö rajoille kun ei säätöjä mutta ei kyllä pitäis punaselle jäädä niidenkään kun on niin isot nekin toleranssit.
Ford #11
Re: Focus 2015
Vielä vähän kummastelen tuota Focuksen uraherkkyyttä matalimmilla nopeuksilla eli ohjautuu aika tehokkaasti tien urien ja kallistuksien mukaan. Kyseessä ST Line malli, jossa renkaat 215/50 17"
Muilla samoja kommentteja vai olisko aurauskulmat pielessä uudessa autossa?
Muilla samoja kommentteja vai olisko aurauskulmat pielessä uudessa autossa?
Re: Focus 2015
Itsellä sama auto, samalla rengaskoolla enkä pidä sitä yhtään uraherkkänä.larna kirjoitti:Vielä vähän kummastelen tuota Focuksen uraherkkyyttä matalimmilla nopeuksilla eli ohjautuu aika tehokkaasti tien urien ja kallistuksien mukaan. Kyseessä ST Line malli, jossa renkaat 215/50 17"
Muilla samoja kommentteja vai olisko aurauskulmat pielessä uudessa autossa?
Mitkä renkaat sinulla on? Renkailla saattaa olla paljonkin vaikutusta ja mm. liian matalilla rengaspaineilla autosta voi tulla vetelä ajettava. Itsellä on muistaakseni Bridgestonen kesärenkaat nyt alla ja paineita taitaa olla takana 2,7 ja edessä 2,6. Vanteet meillä lienee samat ensiasennus ST-line vanteet ja Offset niissä on tietysti sama. Jos et keksi mitään muuta selitystä, niin voi olla ominaisuus. Käy ajamassa toista samanlaista ja jos tuntuu yhtä uraherkältä, niin silloin tuntuma kuuluu asiaan.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Focus 2015
Minulla on mk5 Mondeo eikä mitään kokemusta uudesta Focuksesta, mutta tuon yhden näkökulman. Olen viime vuosina käyttänyt uudet Fordit (Mondeot) muutaman kymmenen ehkä sadan kilometrin ajon jälkeen nelipyöräsuuntauksessa. Aina on löytynyt säädettävää.larna kirjoitti:Vielä vähän kummastelen tuota Focuksen uraherkkyyttä matalimmilla nopeuksilla eli ohjautuu aika tehokkaasti tien urien ja kallistuksien mukaan. Kyseessä ST Line malli, jossa renkaat 215/50 17"
Muilla samoja kommentteja vai olisko aurauskulmat pielessä uudessa autossa?
En tiedä tulevatko autot tehtaalta viimeisen päälle säädettyinä pyöränkulmien osalta. Ehkä tulevat tai sitten eivät. Kuvaan astuu myös kuljetusketju. Joskus kuulin juttua, että laivoilla autot sidotaan pyöristä tiukasti paikoilleen. Siinä kun myrskyssä heilutellaan kuormaa, niin voihan pyörien kulmat ottaa siitä nokkiinsa. Mene ja tiedä.
Eli etsisin hyvän nelipyöräsuuntauspaikan tai tietysti vaatisin kulmien tarkastuksen ja säädön takuuseen.
Onhan niitä sitten muitakin mahdollisuuksia, mutta olisipa ainakin yksi mahdollinen syy poistettu tarkistuslistalta.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Focus 2015
Samat renkaat alla. Malliltaan Turanza er300. Samoja paineitakin käytän. Missäpäin asustelet josko pienet testiajot onnistuisi? Pistä vaikka yv:tä jos oot Vantaan nurkilla.Viikkus kirjoitti: Itsellä sama auto, samalla rengaskoolla enkä pidä sitä yhtään uraherkkänä.
Mitkä renkaat sinulla on? Renkailla saattaa olla paljonkin vaikutusta ja mm. liian matalilla rengaspaineilla autosta voi tulla vetelä ajettava. Itsellä on muistaakseni Bridgestonen kesärenkaat nyt alla ja paineita taitaa olla takana 2,7 ja edessä 2,6. Vanteet meillä lienee samat ensiasennus ST-line vanteet ja Offset niissä on tietysti sama. Jos et keksi mitään muuta selitystä, niin voi olla ominaisuus. Käy ajamassa toista samanlaista ja jos tuntuu yhtä uraherkältä, niin silloin tuntuma kuuluu asiaan.
Re: Focus 2015
Mikähän mahtaa olla Focus vm.2015 1.5 tdci valojen referenssi?
Kyseessä normaali halogeeneilla varustellu malli.
Umpiosta eikä umpion päältä ei löytynyt.
Lisävalojen asennusta pähkäilen, onko joku jo asentanut lisävaloja?
Huollosta antoivat varaosanumeron CAN-väylä kytkentäsarjalle (1605-WK004) 2x100w
Noita täytyy 2 hommata mikäli asentaa 3 kpl 80 wattista.
Tätä valoa ajattelin asennella:
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuv ... 010130040/
Kyseessä normaali halogeeneilla varustellu malli.
Umpiosta eikä umpion päältä ei löytynyt.
Lisävalojen asennusta pähkäilen, onko joku jo asentanut lisävaloja?
Huollosta antoivat varaosanumeron CAN-väylä kytkentäsarjalle (1605-WK004) 2x100w
Noita täytyy 2 hommata mikäli asentaa 3 kpl 80 wattista.
Tätä valoa ajattelin asennella:
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuv ... 010130040/
Focus 1.5 TDCi 120 hv S/S Titanium Wagon '15
Re: Focus 2015
Meillä ongelmat jatkuu. On käsittämätöntä perseilyä maahantuojan toiminta. Ei yhtä johtosarjaa saa mistään. Alkaa kaupan purku lähestymään jos ei tule kuntoon. Tein kirjallisen reklamaation jo tuotteesta saa nähdä mitä he vastaavat. Tämähän voittaa jo vw auton toiminnan.
Volvo v90 d4 Inscription vm 17
Tulossa Ford Fiesta Active III
Ex Volvo xc-60 oceanrace D5 vm 12
Ex Ford mondeo 1,6 ecoboost edition vm 14
Ex Ford mondeo 1,5 ecoboost titanium at vm 15
Tulossa Ford Fiesta Active III
Ex Volvo xc-60 oceanrace D5 vm 12
Ex Ford mondeo 1,6 ecoboost edition vm 14
Ex Ford mondeo 1,5 ecoboost titanium at vm 15
Re: Focus 2015
Vähän turhan kaukana oon koeajoa ajatellen... Oliskohan RintaJoupilla Tikkurilassa ST-line focus mitä vois koittaa?larna kirjoitti:
Ajelin tänään uudella Auriksella ja siihen verrattuna Focus saattaa jonkun mielestä olla uraherkkä, sen verran dynaamisempi ohjattava Fordi on. Auris oli mun mielestä täysin tunnoton ajettava. Makunsa kullakin.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Focus 2015
Eiks se menny niin että jos referenssiä ei ole merkattu niin silloin se on halogeeneissä 17.5.Jaegerhog kirjoitti:Mikähän mahtaa olla Focus vm.2015 1.5 tdci valojen referenssi?
Kyseessä normaali halogeeneilla varustellu malli.
Umpiosta eikä umpion päältä ei löytynyt.
Lisävalojen asennusta pähkäilen, onko joku jo asentanut lisävaloja?
Huollosta antoivat varaosanumeron CAN-väylä kytkentäsarjalle (1605-WK004) 2x100w
Noita täytyy 2 hommata mikäli asentaa 3 kpl 80 wattista.
Tätä valoa ajattelin asennella:
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuv ... 010130040/
Mites tuo johtosarja asentuu ja laitahan kuvia valmiista asennuksesta kun mielessä myös lisävalot alkanu kummittelemaan vaikka päätin että tähän en laita ja myin edelliset valot poi, mutta kun on tottunut niin paljon parempaan.
Ford #11
Re: Focus 2015
Joo, juttelin Joupin huollon kanssa. Kun vähän matalampi rengasprofiili ja jäykempi alusta yhdistettynä tarkkaan Ford ohjaukseen, niin pahimmissa urissa matalimmilla nopeuksilla käytös juuri tämmöistä. Nopeuden noustessa menee kuin juna eikä sivu tuulikaan haittaa. Hyvä näin.Viikkus kirjoitti: Vähän turhan kaukana oon koeajoa ajatellen... Oliskohan RintaJoupilla Tikkurilassa ST-line focus mitä vois koittaa?
Ajelin tänään uudella Auriksella ja siihen verrattuna Focus saattaa jonkun mielestä olla uraherkkä, sen verran dynaamisempi ohjattava Fordi on. Auris oli mun mielestä täysin tunnoton ajettava. Makunsa kullakin.
Eli ei ollut tarvetta koeajolle. Tulee vain verrattua edelliseen BMW:hen.Tosin takaveto käyttäytyy muutenkin eri tavalla. Anyhow, on tää paljon vakaampi ajaa kuin pikku bemu, ja alustan jämäkkyydelle plussaa.
Re: Focus 2015
Tässä kytkentäkaaviosvart kirjoitti: Eiks se menny niin että jos referenssiä ei ole merkattu niin silloin se on halogeeneissä 17.5.
Mites tuo johtosarja asentuu ja laitahan kuvia valmiista asennuksesta kun mielessä myös lisävalot alkanu kummittelemaan vaikka päätin että tähän en laita ja myin edelliset valot poi, mutta kun on tottunut niin paljon parempaan.
Focus 1.5 TDCi 120 hv S/S Titanium Wagon '15
Re: Focus 2015
ST farmari (2017) tuli käytettyä Finikor alustakäsittelyssä. Tosi asialliselta vaikutti lopputulos (3vrk yhteensä kesti). Ja vahaus itsetehtynä heti käsittelyn jälkeen helppoa kun olivat liuottimella pesseet auton. Näissä ilmeisesti ei pohjamuovien alla ole muuta kuin maalipinta, mikä vähän yllätti.
Re: Focus 2015
Onko Hankookia ollut kenellä ensiasennusrenkaana?
Re: Focus 2015
Peruutuskamerassa on jotain outoa, minusta välillä tuntuu että se näyttää liian alas, näkyy jopa rekisterikilpeä osa ja olen aika varma ettei se ollut luovutushetkellä niin alhaalla, olisiko huonosti kiinni? Sormella kameraa tökkien se hieman liikkuu kotelonsa sisällä, kotelo itsessään on tukevasti kiinni. Mites teillä tuo kamera näyttää, olisi hyvä tietää mikä on normaali asento tai että liikkuuko teillä se kamera kotelossa?
Käytin huollossa niin tuumasivat että 2 asteeen muutokset ovat normaalia ja että kamera liikkuu hieman kotelonsa sisällä, siellä on jotain elastista kumia joka poistaa tärinän, ja siltä se kyllä tuntuukin. Onko sulla se ihan tosissaan kiinteästi ettei liiku yhtään kun sitä linssiä painaa? Tuo 2 astetta varmaan selittäs sen että jää välillä hieman eri asentoihin.svart kirjoitti:Kemerassa näkyy vähän rekkariakin ja puskuri jo kunnolla. Taitaa olla kamera irti jos kerta liikkuu siellä sisällä. Itsellä ei kyllä liiku ja kuva kulma pysynyt aina samana
Samalla vaihdettiin takaumpiot takuuseen, kesän jäljiltä olivat täynnä hyttysen raatoja, ilmeisesti tiivisteet valskasivat.
Muuten ekat 8k kilsaa olleet miellyttäviä, ainoa vika umpioiden lisäksi on ollu että toinen peili narisee kääntyessään, pitänee kokeilla suhauttaa jotain voitelua sinne. Perslämmittimistä erikoismaininta, ei oo ikinä ollu autoa jossa ne lämpeää noin nopeasti.
Ford Focus Titanium Wagon 1.0 Ecoboost '17
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Re: Focus 2015
Mulla ainakin lukee noissa halogeeni umpioissa 17.5. Onko tuo can-väyläsarja pakollinen, eikö onnistu ihan normaalisti ryöstöliittimellä kaukovalojen johdosta? Oli ajatuksena ostaa 1 paneelivalo rekisterikilven päälle nyt kun se on laillista.svart kirjoitti: Eiks se menny niin että jos referenssiä ei ole merkattu niin silloin se on halogeeneissä 17.5.
Mites tuo johtosarja asentuu ja laitahan kuvia valmiista asennuksesta kun mielessä myös lisävalot alkanu kummittelemaan vaikka päätin että tähän en laita ja myin edelliset valot poi, mutta kun on tottunut niin paljon parempaan.
Ford Focus Titanium Wagon 1.0 Ecoboost '17
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Re: Focus 2015
Oli se referenssikin siellä kun oikiasta paikasta katsoi.akusfont kirjoitti: Mulla ainakin lukee noissa halogeeni umpioissa 17.5. Onko tuo can-väyläsarja pakollinen, eikö onnistu ihan normaalisti ryöstöliittimellä kaukovalojen johdosta? Oli ajatuksena ostaa 1 paneelivalo rekisterikilven päälle nyt kun se on laillista.
Huollossa sanoi että ainoa joka pelaa oikein kun on kranttu tuo can (sain sieltä ystävällisesti tuon varaosanumeron 1605-W004, eli eivät vain halunneet myydä relettä)
Mene ja tiedä pelaako ilman tuota Can-relettä, kolmannen valon kuitenkin laitoin normaali releellä, herätteen otin Can-väylä releen "vastuksen" tms. ja ajovalon välistä.
Pelaa normaalisti eikä tule viallisen hehkun ilmoitusta.
Kokeilin "vastuksen" ja katkaisijan väliltä sekä katkaisijan ja releen väliltä: 2 lisävaloa sammui.
Onko tuo vastus vai mikä tuossa Can-releessä?
Valot keulalla
https://www.dropbox.com/s/7pnsedbm2qbsa ... w.jpg?dl=0
2 x 80w valokuvio
https://www.dropbox.com/s/xzxi13spso41y ... 0.jpg?dl=0
3 x 80w valokuvio
https://www.dropbox.com/s/kgua8spnult48 ... 0.jpg?dl=0
Viimeksi muokannut Jaegerhog, 09 Loka 2017 12:55. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Focus 1.5 TDCi 120 hv S/S Titanium Wagon '15
Re: Focus 2015
Mulla 5tkm takana ja eritysmaininnat ratinlämmittimestä. Aikaisemmissa autoissa ei ole ollut, joten tästä tuli kyllä ihan must varuste.svart kirjoitti:Muuten ekat 8k kilsaa olleet miellyttäviä, ainoa vika umpioiden lisäksi on ollu että toinen peili narisee kääntyessään, pitänee kokeilla suhauttaa jotain voitelua sinne. Perslämmittimistä erikoismaininta, ei oo ikinä ollu autoa jossa ne lämpeää noin nopeasti.
Re: Focus 2015
No nyt alkaa pimeys väistyä! Laitoitko kytkintä ohjaamon puolelle? Mistähän sen parhaiten saa läpi?Jaegerhog kirjoitti: Oli se referenssikin siellä kun oikiasta paikasta katsoi.
Huollossa sanoi että ainoa joka pelaa oikein kun on kranttu tuo can (sain sieltä ystävällisesti tuon varaosanumeron 1605-W004, eli eivät vain halunneet myydä relettä)
Mene ja tiedä pelaako ilman tuota Can-relettä, kolmannen valon kuitenkin laitoin normaali releellä, herätteen otin Can-väylä releen "vastuksen" tms. ja ajovalon välistä.
Pelaa normaalisti eikä tule viallisen hehkun ilmoitusta.
Kokeilin "vastuksen" ja katkaisijan väliltä sekä katkaisijan ja releen väliltä: 2 lisävaloa sammui.
Onko tuo vastus vai mikä tuossa Can-releessä?
Valot keulalla
https://www.dropbox.com/s/7pnsedbm2qbsa ... w.jpg?dl=0
2 x 80w valokuvio
https://www.dropbox.com/s/xzxi13spso41y ... 0.jpg?dl=0
3 x 80w valokuvio
https://www.dropbox.com/s/kgua8spnult48 ... 0.jpg?dl=0
Ford Focus Titanium Wagon 1.0 Ecoboost '17
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Re: Focus 2015
Asennutin kaks eka valoa kilpitelineineen ja katkaisijalla. En tohtinut porata reikiä puskuriin kun ei tienny mitä takana, tuohon normi releeseen olis tarkotus laittaa kytkin vielä.
Focus 1.5 TDCi 120 hv S/S Titanium Wagon '15
Re: Focus 2015
En oo kyllä huomannut että kuva kulma liikkuisi tai muuttuisi mihinkään. Eikös se itse linssi ole siellä muovikuvun sisällä ja se kupu on kyllä ihan kiintee eikä liiku yhtään sormivoimin painelemalla.Käytin huollossa niin tuumasivat että 2 asteeen muutokset ovat normaalia ja että kamera liikkuu hieman kotelonsa sisällä, siellä on jotain elastista kumia joka poistaa tärinän, ja siltä se kyllä tuntuukin. Onko sulla se ihan tosissaan kiinteästi ettei liiku yhtään kun sitä linssiä painaa? Tuo 2 astetta varmaan selittäs sen että jää välillä hieman eri asentoihin.
Ford #11
Re: Focus 2015
Voiko näissä nykydieseleissä käyttää nokkapeittoa/maskisuojaa (auto ST diesel -17). En jaksa uskoa että - keleissä mikään ylikuumenee kun näillä voi ajaa +40 helteissäkin.
Aikoinaan oli Golf diesel ja siinä nokkapeitto/maskisuoja oli talvella hyvä lisä, kulutus aleni ja lämpeni paremmin. Ja on viimeksi olleissa bensa mondeoissakin ollut suoja, viimeistään kovilla pakkasilla.
Aikoinaan oli Golf diesel ja siinä nokkapeitto/maskisuoja oli talvella hyvä lisä, kulutus aleni ja lämpeni paremmin. Ja on viimeksi olleissa bensa mondeoissakin ollut suoja, viimeistään kovilla pakkasilla.