Mk3 Mondeo V6 vaatii pitkän startin.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sukramair
Viestit: 40
Liittynyt: 03 Kesä 2016 14:16

Mk3 Mondeo V6 vaatii pitkän startin.

Viesti Kirjoittaja sukramair »

Muutaman kk tehny vaihtelevasti kylmänä ja kuumana sitä että vaatii normaalia pidemmän startin. Sen verran pidemmän että normi näppituntumalla jääkin käynnistymättä kun irroittaa otteen liian aikaisin..
Välillä hörähtää heti...

Olisko lämpötila-anturilla osuutta asiaan? Missä se sijaitsee?? Jostain luin että se olis pelkästään lohkossa kii,ei siis mittaa veden lämpöä..

Tulppien aika ei ole vielä.. Mutta voisko auttaa?

Bensa pumppu vaihdettu vuos sitten.. Voisko päästää paineet tankkiin?
Lisänä tullut tuohon bensamittariin että näyttää max 3/4 tankkia ja siitä alaspäin oikein. Vielä en ole ehtinyt avata josko koholle olis jotakin tapahtunut.. Ja sen myötä jotakin muuta joka vaikuttais starttaukseen. Liekö tuos pumpus mitää takaiskuja? Hyvin se surahtaa ku laittaa virrat. Bensasuodatin vaihdettu myös.

Ei vikakoodeja,letkujen liitokset ei vuoda.
Kolmosen kautta neloselle,mondeo jättää sen..
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Mk3 Mondeo V6 vaatii pitkän startin.

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Ekana tulis mieleen. Puola, tulpanjohdot uusiks, maffin putsaus.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mk3 Mondeo V6 vaatii pitkän startin.

Viesti Kirjoittaja tursas »

Vieläkin helpommasta päästä, akku vetelee viimesiään.., lepojännite, latausjännite..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Mk3 Mondeo V6 vaatii pitkän startin.

Viesti Kirjoittaja anon1 »

jk.Voisit myös katsoa, onko puolanmaajohto kiinni,. Se on joissakin tapauksissa unehtunut irti. Sit voisit vaihtaa
oikeat sytytystulpat, merkki on Denso, niin ei tarvii arpoo lähteekö käyntiin. Asetonin käyttöä voisin suositella, runsaan vuoden kättäneenä. Putsaa hyvin polttoainelinjoja ja suuttimia. Asetonin käytöstä on täällä toisaalla juttua.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
sukramair
Viestit: 40
Liittynyt: 03 Kesä 2016 14:16

Re: Mk3 Mondeo V6 vaatii pitkän startin.

Viesti Kirjoittaja sukramair »

..akku kunnossa,pyörittää rivakasti.
Vuos sitten nykiminen loppui uusilla tulpanjohdoilla. Eikö puola pala jos siitä maajohto on irronnut? Puola tietysti muuten vois alkaa olee heikko..?
Bensan seassa oon käyttäny ajoittain puhdistusaineita ja imusarja on purettu ja putsattu.
Tulpista ei tietoa mutta aiemmin toiminut ainakin.

Täytyy seurailla tilannetta huononeeko. Puola ainakin pimenee kun sen aika tulee. Tulppien vaihtokin jossain välissä tehtävä.
Viimeksi muokannut sukramair, 26 Loka 2017 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kolmosen kautta neloselle,mondeo jättää sen..
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Mk3 Mondeo V6 vaatii pitkän startin.

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Ei puola pala jos maajohto on irti,ei toimi niinkun pitäisi.Ikiliikkujaa ei ole keksitty, joten on se toiminut ennenkin, on aika huono toimivuuden mittari.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Mk3 Mondeo V6 vaatii pitkän startin.

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Mikä ihmeen puolan maa... Puolaan tulee yks virtajohto ja kolme muuta maadottuvat boksissa... Siinä on johto häiriönpoistoa varten...
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Mk3 Mondeo V6 vaatii pitkän startin.

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Niin se tais olla häiriönpoisto , mut senkin olis hyvä olla kiinni. :D
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
sukramair
Viestit: 40
Liittynyt: 03 Kesä 2016 14:16

Re: Mk3 Mondeo V6 vaatii pitkän startin.

Viesti Kirjoittaja sukramair »

Pari kuukautta sitten vaihdoin vedenlämpötila anturin,joka oli muuten niin tiukka että piti hioa runkoa että sen sai paikoilleen. (Jos joku etsii missä se on niin koneen oikealla puolella muovisessa jakotukissa aikalailla EGRän alla,tässä mallis oli sokalla kiinni)
Muutos startteihin ei ollut radikaali mutta jonniverra parempi ja nyt kylmillä keleillä ei mitään ongelmaa :?

Vaihtolistalla talven mittaan on kyllä lambdat ja ehkä puola. Kulutus on tuntunut olemaan nousemaan päin ja jotenkin laiskalta auto tuntuu.. Ilmamassamittari on pesty..
Kolmosen kautta neloselle,mondeo jättää sen..
Vastaa Viestiin