Samaa mieltäEeroH kirjoitti:Noi tarvikeripuli vanteet ihan kauheat.
Focus 2015
Re: Focus 2015
Re: Focus 2015
ST Linessa ei ole etu sisävalossa karttavaloja. Samanlainen sisävalo ST:ää mutta lukuvaloilla.
Kävisiköhän johdotuksin osalta suoraan ST Lineen? Värikin olisi sama (musta).
Kävisiköhän johdotuksin osalta suoraan ST Lineen? Värikin olisi sama (musta).
Re: Focus 2015
Tänään haettiin auto meille. Alku ei näyttänyt lupaavalta auton takalasin nostin on mykkä ja menee kaksiviikkoa ennenkuin saadaan kuntoon, no ei kyllä toisaalta tarvita takalasin nostinta. Auton haettua lähdettiin talonäyttelyyn valkeakoskelle. Seuraavia huomioita kun ajoin noin 100km automaatti toimii välillä vähän ihmeelisesti ja toinen asia on tuulilasin pyyhkijät narisee ihmeelisesti. Kulutus moottoritie painotteisessa ajossa olin noin 7,5 litraa satasella. Yllättävän hyvä maantieauto laatikkoa lukuun ottamatta. Jos se laatikko alkaisi kilometrien myötä vaihtamaan viisaamin, nyt se huudattaa moottoria ihan turhaan.
Volvo v90 d4 Inscription vm 17
Tulossa Ford Fiesta Active III
Ex Volvo xc-60 oceanrace D5 vm 12
Ex Ford mondeo 1,6 ecoboost edition vm 14
Ex Ford mondeo 1,5 ecoboost titanium at vm 15
Tulossa Ford Fiesta Active III
Ex Volvo xc-60 oceanrace D5 vm 12
Ex Ford mondeo 1,6 ecoboost edition vm 14
Ex Ford mondeo 1,5 ecoboost titanium at vm 15
Re: Focus 2015
En ole ajanut mutta jonkun autolehden koejaossa sanottiin sen olevan tuollainen.Satsuma kirjoitti:huudattaa moottoria ihan turhaan.
Re: Focus 2015
Meilläkin 100 kilsaa ajettu 1.0 automaatti. Mielestäni korkeat kierrokset eivät ole ongelma vaan päinvastoin maatieajossa se että kierrokset voivat laskea vähän yli tuhanteen ja lievää jyristelyä ilmenee ennen kuin se vaihtaa pienemmälle mitä se ei aina helpolla tee. Eihän tuo laatikko täydellinen ole mutta manuaalia mukavampi kuitenkin. Muuten auto ihan hieno. Sync 3 vaikuttaa ääniohjauksineen todella hyvältä ja tuo navi on kyllä odotettua kätevämpi kun se koko ajan kertoo millä tiellä liikutaan ja mikä on rajoitus vaikka ei määränpäätä olisi annettukaan. Jousitus on hieman kova ja kuoppaisella tiellä voi etupäästä kuulua onttoja kumahduksia kun osuu isompaan kuoppaan tai epätasaisuuteen. Vakkari soitin vaikuttaa paremmalta kuin monessa muussa autossa. Tuo candyred on kyllä upea väri mikä tietenkin on makuasia. Bensaa kulunut ekalla satasella n 8 l. Peruutuskamera on ihan ehdoton varuste. Ihmetyttää vähän että käsikirjassa puhutaan vain manuaali vaihteista ja automaatti powershiftista. Ihan kuin tätä tavallista automaattia ei olisi olemassa. Käsikirja kuitenkin päivitetty 2016.
Re: Focus 2015
En jaksanu odotella enää auton valmistumista ja onneksi löytyi yksi musta titanium manuaalina suomesta about samoilla varusteilla niin otin sen.
Tässä nyt pari viikkoa kokemuksia takana, ei kyllä kauheasti tuo manuaali harmita, todella sulava laatikko ja moottorin alavääntö tekee sen ettei nyt ihan kokoajan tarvi vaihteita vispata eri asentoihin. Kulutus ollut ekalla 2k kilometrillä 5,6l satasella todellisuudessa, ajotietokoneen mukaan 5,2. Paljon maantieajoa tuossa.
Tuulilasinpyyhkiä narisi ikävästi ekat tuhat kilsaa, sitten loppui.
Renkaina tuli michelinin primacy 3, aika kumisevat renkaat vähän huonommalla asvaltilla, toisaalta kyllä kaikinpuolin hiljainen auto sisältä muuten.
Tuulilasin toinen ulkopuolen lista pomppii ulos vähän väliä ulos yläosasta, häätyy sanoa huollossa tai lorauttaa ite tippa liimaa sinne.
Peruutuskamerassa on jotain outoa, minusta välillä tuntuu että se näyttää liian alas, näkyy jopa rekisterikilpeä osa ja olen aika varma ettei se ollut luovutushetkellä niin alhaalla, olisiko huonosti kiinni? Sormella kameraa tökkien se hieman liikkuu kotelonsa sisällä, kotelo itsessään on tukevasti kiinni. Mites teillä tuo kamera näyttää, olisi hyvä tietää mikä on normaali asento tai että liikkuuko teillä se kamera kotelossa?
Tässä nyt pari viikkoa kokemuksia takana, ei kyllä kauheasti tuo manuaali harmita, todella sulava laatikko ja moottorin alavääntö tekee sen ettei nyt ihan kokoajan tarvi vaihteita vispata eri asentoihin. Kulutus ollut ekalla 2k kilometrillä 5,6l satasella todellisuudessa, ajotietokoneen mukaan 5,2. Paljon maantieajoa tuossa.
Tuulilasinpyyhkiä narisi ikävästi ekat tuhat kilsaa, sitten loppui.
Renkaina tuli michelinin primacy 3, aika kumisevat renkaat vähän huonommalla asvaltilla, toisaalta kyllä kaikinpuolin hiljainen auto sisältä muuten.
Tuulilasin toinen ulkopuolen lista pomppii ulos vähän väliä ulos yläosasta, häätyy sanoa huollossa tai lorauttaa ite tippa liimaa sinne.
Peruutuskamerassa on jotain outoa, minusta välillä tuntuu että se näyttää liian alas, näkyy jopa rekisterikilpeä osa ja olen aika varma ettei se ollut luovutushetkellä niin alhaalla, olisiko huonosti kiinni? Sormella kameraa tökkien se hieman liikkuu kotelonsa sisällä, kotelo itsessään on tukevasti kiinni. Mites teillä tuo kamera näyttää, olisi hyvä tietää mikä on normaali asento tai että liikkuuko teillä se kamera kotelossa?
Ford Focus Titanium Wagon 1.0 Ecoboost '17
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Ford Puma ST-line 1.0 mHEV '20
Re: Focus 2015
Kemerassa näkyy vähän rekkariakin ja puskuri jo kunnolla. Taitaa olla kamera irti jos kerta liikkuu siellä sisällä. Itsellä ei kyllä liiku ja kuva kulma pysynyt aina samana
Ford #11
Re: Focus 2015
Jap3: Tarkennatko minkä vuosimallin?Jap3 kirjoitti: Mulla on edessä mondeon roiskeläpät. Ne istuu.
Re: Focus 2015
Fordin sivuilla puhutaan Focuksen ennakoivasta jarrujärjestelmästä. En valitettavasti löytänyt tarkempaa tietoa kuin mitä sivuilla oli. Onkohan tämä vakiona kaikissa Focuksissa kun lisävarustelistallakaan tätä ei ole vai liittyykö City Stop järjestelmään?
"Ennakoiva jarrutusjärjestelmä on innovatiivinen uusi turvaominaisuus, joka toimii yli 50 km/h nopeuksilla. Teknologia skannaa tietä tutkan avulla ja varoittaa havaitessaan törmäysvaaran. Jos et reagoi varoitukseen, järjestelmä esipaineistaa jarrun ja aloittaa jarrutuksen hidastamisen helpottamiseksi"
"Ennakoiva jarrutusjärjestelmä on innovatiivinen uusi turvaominaisuus, joka toimii yli 50 km/h nopeuksilla. Teknologia skannaa tietä tutkan avulla ja varoittaa havaitessaan törmäysvaaran. Jos et reagoi varoitukseen, järjestelmä esipaineistaa jarrun ja aloittaa jarrutuksen hidastamisen helpottamiseksi"
Re: Focus 2015
Onko kellään täällä kokemuksia, miten saa sovitettua suksiboksia farkkuun, jossa ei kattokaiteita? Tuleeko boksi liian eteen vai saako istumaan ihan hyvin? Ainakin taempi kattoteline tulisi enemmän eteen, kuin mitä kattokaiteellisessa versiossa sen saisi laitettua.
Ei tullut mieleenkään autoa tilatessa, että olisi ottanut siihen kaiteet.. Saakohan tähän jälkiasennuksena marmorilta kaiteita?
Ei tullut mieleenkään autoa tilatessa, että olisi ottanut siihen kaiteet.. Saakohan tähän jälkiasennuksena marmorilta kaiteita?
Re: Focus 2015
Minkälainen boksi sinulla on? Ainakin meillä olevassa Thulen boksissa on kohtuullisesti säätövaraa niin, että saa liikuteltua eteen/taakse jonkin verran. Boksi on talvet kiinni vm. 2015 kattokaiteellisessa Focus farmarissa.Hufoordi kirjoitti:Onko kellään täällä kokemuksia, miten saa sovitettua suksiboksia farkkuun, jossa ei kattokaiteita? Tuleeko boksi liian eteen vai saako istumaan ihan hyvin? ...
Fiesta ST 2019
Re: Focus 2015
Sainkin Fordilta selville, että tämä toiminne tulee aktiivisen vakkarin mukana.larna kirjoitti:Fordin sivuilla puhutaan Focuksen ennakoivasta jarrujärjestelmästä. En valitettavasti löytänyt tarkempaa tietoa kuin mitä sivuilla oli. Onkohan tämä vakiona kaikissa Focuksissa kun lisävarustelistallakaan tätä ei ole vai liittyykö City Stop järjestelmään?
"Ennakoiva jarrutusjärjestelmä on innovatiivinen uusi turvaominaisuus, joka toimii yli 50 km/h nopeuksilla. Teknologia skannaa tietä tutkan avulla ja varoittaa havaitessaan törmäysvaaran. Jos et reagoi varoitukseen, järjestelmä esipaineistaa jarrun ja aloittaa jarrutuksen hidastamisen helpottamiseksi"
Re: Focus 2015
Te keillä on ollut litrainen ecoboost automaatilla niin, mihin kulutus on asettunut pitemmän päälle?
Volvo v90 d4 Inscription vm 17
Tulossa Ford Fiesta Active III
Ex Volvo xc-60 oceanrace D5 vm 12
Ex Ford mondeo 1,6 ecoboost edition vm 14
Ex Ford mondeo 1,5 ecoboost titanium at vm 15
Tulossa Ford Fiesta Active III
Ex Volvo xc-60 oceanrace D5 vm 12
Ex Ford mondeo 1,6 ecoboost edition vm 14
Ex Ford mondeo 1,5 ecoboost titanium at vm 15
Re: Focus 2015
Kattokaiteelliseen farmariin sain noin 230cm pitkän boksin säädettyä hyvin, muutama cm takaluukusta eikä ole turhan edessä, (kattokaiteettoman kiinnityspisteet varmaan fiksatut, luulisi että lyhyempi boksi ainakin menisi....). Pidemmät 135 cm kaidetangot menevät just ja just kiinnitykseen (alauraan kiinnitetty jalka). Boksin laitoin kiinni T uraan sopivilla pulteilla (wing tangot). Boksi taitaa olla kesän katolla (ei vaikuta juuri kulutukseen tällä autolla, ilmastoinnin vaikutus suurempi).
Autoon olen erittäin tyytyväinen (ST farmari race red 2ltr diesel, manuaali lähes perusvarustein), n. 4500km takana.
Autoon olen erittäin tyytyväinen (ST farmari race red 2ltr diesel, manuaali lähes perusvarustein), n. 4500km takana.
Re: Focus 2015
Boksi ja telineet ovat hankintalistalla vielä. Pitää tutustua boksien kiinnityspisteisiin, että kuinka niitä saa siirrettyä.. Fordilla ainakin on telineet tähän kaiteettomaankin malliin.Portti kirjoitti: Minkälainen boksi sinulla on? Ainakin meillä olevassa Thulen boksissa on kohtuullisesti säätövaraa niin, että saa liikuteltua eteen/taakse jonkin verran. Boksi on talvet kiinni vm. 2015 kattokaiteellisessa Focus farmarissa.
Re: Focus 2015
Ajelin viime vuonna reilun puolivuotta litraisella Focus farkku boostilla 125hp missä automaattivaihteet. Reilut 13tkm kestin ajaa ja lopulta vaihdoin ST-line manuaaliin. Hermot meni moneen kertaan sen tomaatin kanssa, kaikkea muuta kuin sulava vaihtamaan. Ilmeisesti heikosta alaväännöstä johtuen momenttiloota odottaa kierrosten nousemista liian kauan ja siksi kulutuskin nousee. Keskikulutus taisi seka-ajossa olla 7.2 satasella sen reilun 13tkm aikana. Nykyinen manuaali menee litran vähemmällä ja ajelen samaan tyyliin. Manuaali on erittäin miellyttävä käyttää, kestää vertailun mihin tahansa kilpailijaan.Satsuma kirjoitti:Te keillä on ollut litrainen ecoboost automaatilla niin, mihin kulutus on asettunut pitemmän päälle?
ST-line ei kärsi samanlaisista alustan paukahduksista mitä Trend-linen alusta ja ainakin meidän perheessä ollaan yksimielisiä siitä, että jostain syystä myös sisämelu tienpäällä on pienempi ST-linessä. Oma veikkaukseni on, että ST-linen alusta resonoi hiukan vähemmän ääntä vakioon nähden. Yritin vaimentaa Trendin sisämelua vaimennusmatolla ja vaihdoin toiset renkaatkin alle, mutta eipä se siitä juri muuttunut.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Focus 2015
Saman huomasin koeajossa ja itse asiassa myyjäkin tämän totesi. Alusta vaan parempi.Viikkus kirjoitti: ST-line ei kärsi samanlaisista alustan paukahduksista mitä Trend-linen alusta ja ainakin meidän perheessä ollaan yksimielisiä siitä, että jostain syystä myös sisämelu tienpäällä on pienempi ST-linessä. Oma veikkaukseni on, että ST-linen alusta resonoi hiukan vähemmän ääntä vakioon nähden. Yritin vaimentaa Trendin sisämelua vaimennusmatolla ja vaihdoin toiset renkaatkin alle, mutta eipä se siitä juri muuttunut.
Samoin ajoin ton bensa automaatin ja niin kuin edelläkin todettu näin se valitettavasti toimii
Diesel powershiftillä on ihan toista maata: kaksoiskytkin parhaimmistoa.
Re: Focus 2015
Meidän boksi on 235 cm pitkä Thule Dynamic L. Olikohan tuossa säätömahdollisuutta n. 40 cm?Hufoordi kirjoitti:...Boksi ja telineet ovat hankintalistalla vielä. Pitää tutustua boksien kiinnityspisteisiin, että kuinka niitä saa siirrettyä.. Fordilla ainakin on telineet tähän kaiteettomaankin malliin.
Fiesta ST 2019
Re: Focus 2015
Jos säätövara on lähellekään tuota luokkaa, niin tuskin pitäisi tulla sitten ongelmia boksin sijoittelussa. Mulla on edellisessä autossa ollut ikivanha takaa avattava boksi, minkä säätövara on aika olematon, silläpä aloin asiaa miettimään. Ja uuteen autoon en tuota kammotusta enää muutenkaan viitsisi laittaa ainakaan koko talveksi.
Re: Focus 2015
Miten on diiseliä kulutellut nyt tuolla kokemuksella?hke kirjoitti:Kattokaiteelliseen farmariin sain noin 230cm pitkän boksin säädettyä hyvin, muutama cm takaluukusta eikä ole turhan edessä, (kattokaiteettoman kiinnityspisteet varmaan fiksatut, luulisi että lyhyempi boksi ainakin menisi....). Pidemmät 135 cm kaidetangot menevät just ja just kiinnitykseen (alauraan kiinnitetty jalka). Boksin laitoin kiinni T uraan sopivilla pulteilla (wing tangot). Boksi taitaa olla kesän katolla (ei vaikuta juuri kulutukseen tällä autolla, ilmastoinnin vaikutus suurempi).
Autoon olen erittäin tyytyväinen (ST farmari race red 2ltr diesel, manuaali lähes perusvarustein), n. 4500km takana.
Omalla alla vasta 500km, ja vaikuttaa ihan pihiltä, kun nätisti ajaa. Kaupungissa ja kiihdytellen kulutus nousee aikalailla.
Tasaista motaria 125kmh vakkarilla vei 5,7L/100, tähän asti keskiarvo 6,5L/100km.
Nyt Fiesta mk2
olleita: Focus ST-line 2.0 TDCI Wagon -17
Grand C-max 1.6 tdci 2014
Escort, P100, fiesta mk1
olleita: Focus ST-line 2.0 TDCI Wagon -17
Grand C-max 1.6 tdci 2014
Escort, P100, fiesta mk1
Re: Focus 2015
ST farkku diesel automaatilla heitin just 6000km lomareissun norjaan ja koko reissu 5.8L/100km laskemalla, ajotietsikka näytti 5.6L/100km koko reissulle. En säästelly vaan serpentiineillä poljin minkä liikenne antoi myöten. 255/35-19 renkain.
Ford #11
Re: Focus 2015
Aijjai.. kuulostaa hyvältä.svart kirjoitti:ST farkku diesel automaatilla heitin just 6000km lomareissun norjaan ja koko reissu 5.8L/100km laskemalla, ajotietsikka näytti 5.6L/100km koko reissulle. En säästelly vaan serpentiineillä poljin minkä liikenne antoi myöten. 255/35-19 renkain.
BTW komeen värinen foorti..
Nyt Fiesta mk2
olleita: Focus ST-line 2.0 TDCI Wagon -17
Grand C-max 1.6 tdci 2014
Escort, P100, fiesta mk1
olleita: Focus ST-line 2.0 TDCI Wagon -17
Grand C-max 1.6 tdci 2014
Escort, P100, fiesta mk1
Re: Focus 2015
Onko muilla millaisia kokemuksia ympäriauton tutkista? Mulla tuntuu, että reagoivat aika "myöhään". Edessä olevaa estettä lähestyttäessä tutka reagoi vasta "asteikon" puolivälillä jolloin piipityskin on heti sellaista hätäisen kuuloista. Myöskin peruuttaessa tuntuu c-maxin jälkeen, että ei tule yhtä loogisesti etäisyys osoitettua.. liekkö vain tottumis asiaa..
Nyt Fiesta mk2
olleita: Focus ST-line 2.0 TDCI Wagon -17
Grand C-max 1.6 tdci 2014
Escort, P100, fiesta mk1
olleita: Focus ST-line 2.0 TDCI Wagon -17
Grand C-max 1.6 tdci 2014
Escort, P100, fiesta mk1
Re: Focus 2015
Onko kenelläkään kokemuksia maalipinnan pinnoitteista?
Harkinnassa olisi ceramic pro 9H pinnoite. Lähinnä kiinnostaisi kokemukset, onko hyötyä vielä 2-3vuoden jälkeenkin. Hintahan noissa on kova, mutta olen käsittänut että niin on työmääräkin.
Harkinnassa olisi ceramic pro 9H pinnoite. Lähinnä kiinnostaisi kokemukset, onko hyötyä vielä 2-3vuoden jälkeenkin. Hintahan noissa on kova, mutta olen käsittänut että niin on työmääräkin.
Re: Focus 2015
Välilehdellä 42 keskustelua Siebrolta.siebro kirjoitti: Koitetaas uudestaan,
Eli mulla on st:ssä ceramic pro 9h+light pinnoite, joka maksaa uuteen autoon 600€.
Maitopurkkiin tuli sonax ceramic pinnoite 350€
Molemmissa 36kk takuu. Pinnoitukset tehnyt Koskipesu Tampereelta. Koskipesu teki myös 3vkoa sitten sonaxin isäukon uuteen mondeoon, itse en ole maitopurkkia nähnyt kun olen ollut aasiassa sen aikaa kun auto on käsittelyssä.
Kesävanteet myös nanopinnoituksessa juuri mudfixillä.