Kuga 2,0 tdci -08
Kuga 2,0 tdci -08
Hiukkassuodatin, paineanturi ja lämpötilaanturi vaihdettiin kugaan 08/16. 9 kuukautta se pelasi hyvin ja sitten se piti regeneroida pönttöön sumutettavan pdf puhdistusaineen kanssa.Kolmen viikon kuluttua jälleen regenerointi. Kesti kaksi viikkoa ja jälleen regenerointi.Kesti 3 km ja jälleen vikavalo syttyi.Sitten auto vietiin viralliseen ford huoltoon ja jälleen regeneroitiin ja vaihdettiin uusi paineanturi. ( jossain vaiheessa vaihdettiin uusi suurempi termostaatti ) Kesti 30km ja jälleen vikavalo syttyi.Työmatka on yli 30 km, eli sen takia se ei tukkeudu.Ehdotuksia korjaustoimenpiteeksi?
Re: Kuga 2,0 tdci -08
Pöntön mekaaninen puhdistus?
Re: Kuga 2,0 tdci -08
Pitäis saada se lailliseen kuntoon,menee heti vaihtoon.
Re: Kuga 2,0 tdci -08
Ei se sais alta vuoden mennä vaihtoon!
Re: Kuga 2,0 tdci -08
Oliko tarvikesuodatin vai Fordin alkuperäinen mikä viimeksi vaihdettiin?
Re: Kuga 2,0 tdci -08
Alkuperäinen suodatin.
Re: Kuga 2,0 tdci -08
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka paljon maksoi alkuperäinen hiukkassuodatin?
Re: Kuga 2,0 tdci -08
Minun Kugassa vioittui paineanturi ja sen vaihdon yhteydessä tehdyn painemittauksen perusteella pönttö olisi aivan puhdas. Ajettu on reilu 100 tkm. Tästä voisi päätellä, että Kugan suodatin ei ole kovin herkkä tukkeutumaan, jos autolla ajetaan säännöllisesti pitempääkin matkaa. Joissakin autoissahan pönttö vaihdetaan automaattisesti esim. 120 tkm:n välein.