MK5 -91 escortista turbo?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
-Termuska-
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Heinä 2015 12:43

MK5 -91 escortista turbo?

Viesti Kirjoittaja -Termuska- »

Tervehdys foorumilaisille. Onko nykysäännöksillä mahdollista pultata MK5 -91 escorttiin esimerkiksi RS turbon moottori?
Tuossa escortissa näkyy olevan efillä varustettu nokkasorvi cvh. Turbon konehan on mfi- ruiskulla. Jos tuonne turbon koneeseen tökkää katin perään niin onko se siinä? Tuli vaan mieleen, kun tuolla tallin lattialla pyörii ylimääräinen RS turbon moottori..

Elikkä tämä korimalli
Kuva
Escort XR3i mk4 cabriolet
Escort RS turbo mk4
Mondeo ST 220
Puma 1.7i
Fiesta 1.4tdci van
-Termuska-
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Heinä 2015 12:43

Re: MK5 -91 escortista turbo?

Viesti Kirjoittaja -Termuska- »

Tuli hiukkasen päivitettyä tuota keulaa ja myös takapuskuri meni vaihtoon. Eteen tuli ainakin toistaiseksi RS2000 escortin puskuri ja taakse kuitukopio cosworth escortin vastaavasta. Sisustaan tuli pultattua ST220 mondeon etu ja takapenkit..

Vielä jos joku osaisi avittaa tuohon alkuperäiseen ongelmaan, että voinko tuon alkuperäisen nokkasorvin pudottaa tallinlattialle ja laittaa tuon RS turbon koneen tilalle :?:

Keula odottamassa maalausta ja lisää kuvia myöhemmin.
Kuva
Escort XR3i mk4 cabriolet
Escort RS turbo mk4
Mondeo ST 220
Puma 1.7i
Fiesta 1.4tdci van
-Termuska-
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Heinä 2015 12:43

Re: MK5 -91 escortista turbo?

Viesti Kirjoittaja -Termuska- »

Laitetaanpa kuvaa tuosta nykyisestä sisustasta, joka hiukkasen vielä kesken mutta älyttömän helposti istui noi ST220 monsuunin recarot jalustoineen tuonne. Takapenkit oli jopa muutamia senttejä kapeammat kuin ekkerin.

Kuva

Jummijammi. Kertokaa/esittäkää sivistyneitä arvauksia,että voinko tuonne sen rs turbon koneen laittaa lain puitteissa?

Tästä ei ole tulossa/pitäisi tulla projekti mutta alkaa näemmä kaikenlaista palikkaa vaihtumaan :roll: Jokohan tämä on pian väärällä osastolla?
Escort XR3i mk4 cabriolet
Escort RS turbo mk4
Mondeo ST 220
Puma 1.7i
Fiesta 1.4tdci van
bluesman
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Touko 2017 21:41
Paikkakunta: Porvoo

Re: MK5 -91 escortista turbo?

Viesti Kirjoittaja bluesman »

Jos saman mallisarjan vaihtoehtona on ollut ko kone niin sinne se tipahtaa nätisti, muista päivittää jarrut vastaamaan RS mallin vastaavia.
-Termuska-
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Heinä 2015 12:43

Re: MK5 -91 escortista turbo?

Viesti Kirjoittaja -Termuska- »

Kyseisessä mallisarjassa suurin pata on ollut tuo RS2000 kaks litranen.
Turboa ei näissä ole koskaan ollut ja cosworth on eri mallisarjaa vaikka escort lukeekin peräpellissä, taitaa olla enempi sierra kuin escort..

Tuo rs turbon konehan menisi lähes tulkoon bolt on tuonne nokalle, kun kumpainenkin on cvh- patoja. Toki kaikenlaista sähköjumppaa ja muuta pikku näpertelyä joutuisi tekemään.

Jarrut joo luonnollisesti isommiksi mutta tuokaan temppu ei liene suurempi ongelma.
Jos siis tekee, niin että laittaa tuon turbon koneen nokalle ja tökkää katin putkeen, niin onko tuo voimalinja laillinen?
Escort XR3i mk4 cabriolet
Escort RS turbo mk4
Mondeo ST 220
Puma 1.7i
Fiesta 1.4tdci van
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: MK5 -91 escortista turbo?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Oikeilla jäljillä ollaan sen suhteen että nykyään ns. vähäpäästöisen saa ahtaa, mutta sen täytyy silti läpäistä katti-auton-arvot päästömittauksessa leimalla. Luulisin että olemassa olevan Efin korvaaminen mekaanisella ruiskulla saattaa koitua ongelmaksi(?), vaikka lykkäisikin katin putkeen. Periaatteessa halvin ratkaisu saattaisi olla Zetecin asennus, vaikka sen omalla ruiskulla, koska vakiona jo se n. 130 heppaa, riippuen vähän mallista. Toteutuksia ja ohjeita varmaan löytyy riittävästi kyseiseen swappiin :) Menihän tuo jopa omaan Sierraan kivuttomammin mitä kuvittelin ;) :mrgreen:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
-Termuska-
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Heinä 2015 12:43

Re: MK5 -91 escortista turbo?

Viesti Kirjoittaja -Termuska- »

Kiitoksia ajatuksista/pohdinnoista. Tuo onkin mielenkiintoinen kohta, että meneekö päästöt pieleen tuolla MFi- suihkiksella vs EFi?

Nurkista ei löydy kuin tuo 1.6 zetekki irtonaisena ja puman nokalla oleva 1.7

Sillä tuo cvh- turbo kiinnostaisi, kun sattuisi olemaan irrallaan ylimääräisenä.. Muuttuisiko asiat paljonkin jos tuosta EFistä risteyttäisi kannen ja ruiskun tuon MFi:n tilalle? Paketti alkuperäisenä paikalleen ja leimalle :roll:

Vai tuo irtonaisena pyörivä 1.6 zetekki nokalle laatikkoineen ja maltillisilla paineilla 150hv?
njietro osaisi varmaan tuohon zetekki asiaan sanoa yhtä ja toista 8-)
Escort XR3i mk4 cabriolet
Escort RS turbo mk4
Mondeo ST 220
Puma 1.7i
Fiesta 1.4tdci van
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: MK5 -91 escortista turbo?

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Itse kysyisin katsastuskonttorilta, joltain tutulta katsurilta, joka tietää... tai ainakin viitsii selvittää...
Vastaa Viestiin