escort 1,4i farmari vm 96

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
minni2010
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Syys 2014 11:06

escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja minni2010 »

morjensta kertokaapas jos joku tietää mitä virkaa hoitaa termostaatti kotelon päässä oleva anturi onko jotain tekemistä kun ei puhalla lämmintä termostaatti vaihdettu ei ollu apua
Viimeksi muokannut minni2010, 26 Loka 2014 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: anturit

Viesti Kirjoittaja tursas »

Arvailen että se on flektin anturi, mutta kerro se auto, kone, vm jo otsikossa.(eli muuta sitä)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
minni2010
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Syys 2014 11:06

escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja minni2010 »

niin arvelinkin että flektin anturi mutta sitten toinen juttu onko siinä termostaattikotelossa joku helmi/hauli joka olis voinu kulua ja aiheuttaa sen ettei tule lämmintä kennolle asti. :?:
Tessu
Viestit: 1734
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja Tessu »

mikähän on moottorin tyyppi? selvittäs enempi kun tietäis?
minni2010
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Syys 2014 11:06

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja minni2010 »

mallimerkintä 5D Escort STW 1,4 special-ANL/253 valmistusmaa saksa..
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja tursas »

minni2010 kirjoitti:niin arvelinkin että flektin anturi mutta sitten toinen juttu onko siinä termostaattikotelossa joku helmi/hauli joka olis voinu kulua ja aiheuttaa sen ettei tule lämmintä kennolle asti. :?:
No, kun koneen käyttää lämpimäksi, nii voi koitella ihan kädellä missä vesiputkessa liikkuu lämmintä vettä ja missä ei. Ennen termostaattia vesi lähtee suoraan lämppärin kennolle ja sitten termarin jälkeen letku lämpiää kun termostaatti aukeaa ja vesi menee myös keulan jäähdyttimeen eli syylariin ja sieltä taas paisuntasäiliöön eli paisariin johon jäähdytysnestettä lisätään.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Eli yleispätevästi; jos ylävesiletku alkaa heti lämpenemään muiden letkujen tahdissa, niin termari laskee ohi syystä tai toisesta.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
minni2010
Viestit: 14
Liittynyt: 28 Syys 2014 11:06

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja minni2010 »

kiitos näistä täytyy alkaa tutkia oikein tosissaan... :shock:
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Cvh:n ongelma, kuula termarin kotelossa. Vaihda kotelo niin mahdollisesti alkaa lämpöä tulla.
Tessu
Viestit: 1734
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Niin jos ON semmonen kotelo?
CVH Sierrassa kun ei ole, tässä on DOHC.n musta muovinen termarikotelo,että noin ovat Voortilla osia sekotelleet heeh!
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja emax »

Etuvedossa on, takavedossa ei. Kotelon päällä on sellainen pieni plommattu reikä. Kuulan pitäis olla sielä. Sen kanavan voi tukkia, mutta termariin kannattaa porata sen jälkeen pieni reikä, vaikka pari millinen, niin tulee ilmat paremmin pois kun kaataa nesteet takaisin. Ja reikä ylöspäin.

Se kuula on kadonnu lähes jokaisesta kotelosta mitä oon nähnyt. Se on päästäny ilmat ohi, ja kun nestettä on alkanu tulla, niin se on kellunu ja tukkinu kanavan. Ajan kuluessa se hajoaa ja lähtee nesteen mukana kiertoon, ja nesteet virtaa termarin ohi.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
pekka karvonen
Viestit: 12
Liittynyt: 13 Huhti 2017 10:06

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja pekka karvonen »

Lainataampa vanhaa topiccia kun talouteen ajautui -97 escortti 1,4 ikiliikkujalla. Ensimmäinen ja johdatteleva kysymys koskee lämpömittaria kun se mittaristosta löytyy nopeus- ja bensamittarin lisäksi :thumbup:

-Kuinkas pystyyn viisarin pitäisi värähtää kone normilämmöissä? Nyt viisari on ajossa noin N-kirjaimen puolessa välissä mutta paikallaan ollessa lähtee pikkuhiljaa nousemaan R ja M kohti. Pientä eturauhasvaivaa siis joten termari vaihtoon vai kotelo? Sisälle piisaa lämpöä kyllä, tokinse ylävesiletku ehkä hitusen ajoissa lämpiää...

-Missähän asennossa lämpömittarin viisarin pitää olla että flekti käynnistyy?

-Kone sietänee 95E10-bensaa (tankissa tälläkin hetkellä sitä) mutta onko kulutuksen kannalta fiksumpaa käyttää 98E5:sta?

-Onko käsijarrussa automaattisäätö rummun sisässä vai pystyykö jarrukenkiä säätämään jotenkin?

-Kulutus melekeen 10l/100km joten innostuin kyselemään ja kirjautumaan foorumille.
ebetra
Viestit: 82
Liittynyt: 08 Elo 2016 20:36

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja ebetra »

Lämpömittari-flekti -kommmunikaatiota voit selvittää, kun annnat auton käydä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa. Ei kauhean kauaa mene varsinkan pienen ajolenkin jälkeen, kun flektin pitäisi alkaa pyöriä (ainakin omassa 1.6 escorteissani). Jos et ole koskaan sen havainnut hyrähtävän käyntiin, voi olla, että se anturi on sökö tai joku muu komponentti. (kannattaa ensimmäisenä vaihtaa se anturi termarin läheltä/päältä tms, kun on aika edullinen)

Ei sitä 95 myrkkyä kai mihinkään kannata laittaa, ellei ole pakko.

Käsijarrun "automaattisäädin" sijaitsee nimenomaan rummussa, ja tietääkseni ainoa mikä niitä kenkiä säätelee.
Useasti kyllä on kuullut kuinka kyseinen säädin on aina jumissa ja siten ei meinaa säädellä kenkiä lähemmäks.
Muutaman kerran joutunut rummun avaamaan ja kolisteleen automaattisäädintä jos se vaikka lähtisi pelittämään.
pekka karvonen
Viestit: 12
Liittynyt: 13 Huhti 2017 10:06

Re: escort 1,4i farmari vm 96

Viesti Kirjoittaja pekka karvonen »

Kiitokset! Kokeilin ajon päätteeksi flektin käynnistymistä jättämällä koneen tyhjäkäynnille mutta uskallus loppui kesken kun neula oli likellä punaista. Kokeillaan uutta anturia josko pärähtäisi käyntiin. Ajossa neula on tosiaan mittarin N-kirjaimen kohdalla.
Vastaa Viestiin