"Trafi muutti dieselautojen savutusmittauksiin liittyvää ohjeistustaan joulukuun alussa, kertoo Tekniikan Maailma. Tähän saakka auto on läpäissyt katsastuksen, jos moottorityypille yleisesti hyväksytyt raja-arvot ovat alittuneet. Nyt ohjeisto on muuttunut niin, että jos valmistajan ilmoittama k-kerroin on pienempi kuin yleinen kerroin, niin katsastaja käyttääkin sitä."
Nyt tietenkin itseäni kiinnostaa mitkä nämä uudet raja-arvot on esimerkiksi 2003 mk3 tdci 96kw mondeossa joten jos jollain on tietoa asiasta niin ilmoitelkaa tänne.
Trafin tulkinta katsastuksessa käytettävästä savutusarvosta muuttuu!
Trafin tulkinta katsastuksessa käytettävästä savutusarvosta muuttuu!
"harder" is not a very good safeword
Re: Trafin tulkinta katsastuksessa käytettävästä savutusarvosta muuttuu!
http://www.trafi.fi/filebank/a/14805131 ... s_2016.pdf
Huom. mikäli auton valmistaja on ilmoittanut yleisistä raja-arvoista poikkeavan (suurempi tai pienempi) absorptio eli
k- kertoimen, käytetään arvostelussa tätä raja -arvoa.
Re: Trafin tulkinta katsastuksessa käytettävästä savutusarvosta muuttuu!
2005 2.2 TDCi:ssä tyyppikilven alaoikeassa nurkassa raja-arvo 1.49
Tiukkeni huomattavasti mutta ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, omassa viime mittauksessa 0.89
Tiukkeni huomattavasti mutta ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, omassa viime mittauksessa 0.89
Mondeo 2.2TDCi -05