Morjens,
Elikkäs, focuksen polttoainelisälämmitin, onko se nyt sitten Eber, Webasto, tai joku muu? lopetti tänään toiminnan. Aamuksi oli lämmitys ajastettu normaalisti, pakkasta -29c. Auto oli lämmennyt ja lähti käyntiin hyvin. Noin 5 km ajon jälkeen lämmitin sammui (Aux heater off), vaikka lämmöt ei ollut lähellekkään normaalia. Noin 20 km ajon jälkeen ajoin tien sivuun ja käynnistin auton uudelleen. (Aux heater on), elikkä lämmitin käynnistyi taas, mutta noin parin kilometrin jälkeen se taas sammui. Päivällä lämmitin laitettiin päälle (Active now), lähti päälle, mutta sammui jonkin ajan kuluttua. (Active now) uudestaan eikä lämmitin enää käynnistynyt. Latasin akkua 10A laturilla pari tuntia, mutta lämmitin ei aktivoidu. Pakkasta on ollut koko ajan noin -25c -29c.
Akku on suht uusi, eikä sen kanssa ole ollut ongelmia, eikä latauksestakaan ollut apua. Uskon, että lämmittimen polttoaineputkistossa on hyytynyttä dieseliä. OK, tuo selviää kunhan huomenna/ ylihuomenna ilmat lauhtuu.
Mutta miksi lämmitin ei enää yritäkkään käyntiin?? Jostain luin, että ainakin Webasto menee "lukkoon" kolmen epäonnistuneen yrityksen jälkeen, jonka jälkeen laitteen vikakoodi täytyy nollata. "Sulakkeet irti vähäksi aikaa ja se on siinä.."
Kenellä tietoa tästä enemmän??
Thanks
Focus -08 1,6 TDCI, "Eber" lopetti toimimasta
Re: Focus -08 1,6 TDCI, "Eber" lopetti toimimasta
Ei se lisälämmitin vettä lämmitäkään "normaaliin" lämpöön asti ja laite päättää lämmityksen olleen riittävän. Tuon ikäisessä saattaa olla jo huollon tarvetta (pumput, suodatin, hehku ym.). -25 pakkasessa ei akku ota käytännössä mitään latausta vastaan, vaikka olisi isokin laturi. Eikä ainakaan pari tuntia riitä mihinkään.
Nykyautotkaan eivät lämpene normaaliin lämpöön, vaikka ajaisi tunnin, ellei moottori kuormitu ja polttoainetta kulu. Työkaverit valittavat lämmön puutetta, kun työmatkaa on 20 kilometriä 60 km/h nopeudella. Motaria ajavilla taas lämmöt nousevat oikeisiin lukemiin.
Kun lisälämmittimen ja auton älyjärjestelmät säätävät toimintoja keskenään, ei se aina mene putkeen. Siitä on tälläkin foorumilla aika paljon kirjoitettu uusien Mondeoitten osalta.
Nykyautotkaan eivät lämpene normaaliin lämpöön, vaikka ajaisi tunnin, ellei moottori kuormitu ja polttoainetta kulu. Työkaverit valittavat lämmön puutetta, kun työmatkaa on 20 kilometriä 60 km/h nopeudella. Motaria ajavilla taas lämmöt nousevat oikeisiin lukemiin.
Kun lisälämmittimen ja auton älyjärjestelmät säätävät toimintoja keskenään, ei se aina mene putkeen. Siitä on tälläkin foorumilla aika paljon kirjoitettu uusien Mondeoitten osalta.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Focus -08 1,6 TDCI, "Eber" lopetti toimimasta
ja näiden nykyautojen kanssa pelatessa huomannut et mittarin näyttämiä kaunistellaan monessa autossa. näyttää monessa suoraan pystyyn 90 astetta vaikka oikea onkin vasta 70. kunhan lauhtuu niin akku heräilee , löpö notkistuu ja lämmitinkin lukituksen poiston jälkeen heräilee taas todennäköisesti tulille sankan savun kera...
Re: Focus -08 1,6 TDCI, "Eber" lopetti toimimasta
Vikakoodi kuitattu ja taas toimii.