Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JarnoAi
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Helmi 2016 12:27

Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja JarnoAi »

Moro!

Ostettiin tammikuussa tosiaan S-max 1.8tcdi vm. 08. Heti alussa oli ongelmia webaston kanssa. Kun auto oli lämmitetty webastolla, ei se lähtenyt millään käyntiin. Sai sahata akun tyhjäksi. Tämä siis ainoastaan kotipihalla, jossa auton keula on muutaman asteen alaspäin. Töissä toimii hyvin, kuin myös postilaatikolla. Jätin silloin asian hautumaan, koska kesä oli tulossa. Nyt talvella taas ongioselmat jatkui nii kävin liikkeessä asentamassa lokilämmittimen. 700e meni, koska asentaminen olikin odotettua hankalampaa kyseiseen autoon. Tästä muutama päivä, niin moottorivalo alkoi palamaan ja auto meni limb modeen. Kun auton sammutti hetkeksi nii ongelma poistui. OBD-laite ilmoitti suutin 3 syypääksi. Sekin vaihdettiin samointein ja osa maksoi 500e. Olin lähdössä korjaamon pihalta, ja laitoin auton käyntiin, niin kuului outoa rominaa jostain. Kävin sisälle huikkaamassa että mikäs ääni se tämä on. Sieltä tuliki lauma korjaajia ihmettelemään ja sit yks keksi että kaksoismassakytkinhän se on siellä menossa. En alkanut heti sitä vaihtamaan mutta viikon ajon jälkeen sitten alkoi tyhjäkäynnillä sitä samaa rominaa kuulumaan. vein auton korjaamolle ja osat tilaukseen. 1500€ arvelivat hinnaksi. Nyt tänään piti auto hakea mutta nyt soittivat että auto sammui ennen kuin pääsivät testiajolle eikä lähtenyt käyntiin. Tutkivat, että ei polttoainetta tule. Polttoainepumppu ilmeisesti pettänyt. PERKELE SANON MINÄ! nyt on tonnikaupalla upotettu autoon. Toki kilometrejä on jo 260tkm mutta eihän tämä ole enää tosi että kaikki lasahtaa kerralla!
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

JarnoAi kirjoitti:Moro!

Nyt tänään piti auto hakea mutta nyt soittivat että auto sammui ennen kuin pääsivät testiajolle eikä lähtenyt käyntiin. Tutkivat, että ei polttoainetta tule. Polttoainepumppu ilmeisesti pettänyt. PERKELE SANON MINÄ! nyt on tonnikaupalla upotettu autoon. Toki kilometrejä on jo 260tkm mutta eihän tämä ole enää tosi että kaikki lasahtaa kerralla!

Voin säästää osan seuravista korjaamokäynneistä kertomalla että tarvitset lisäksi polttoainelinjat, neljä uutta suutinta ja polttoainejärjestelmän perusteellisen puhdistuksen tai uuden polttoainetankin kuten suositus on.

Korkeapainepumppu hajotessaan syöttää pieniä metallihiukkasia suuttimelle jolloin ne hajoavat. Esimakua oli varmasti se yksi jonka jo vaihdatit.

Eli samasta paikasta kuin se yksi ostettuna siis 4x 500€ plus kp-pumppu plus asennus tekee noin..3500€ - 4000€.

Jos ei muuta ole rikki...
JarnoAi
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Helmi 2016 12:27

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja JarnoAi »

Eli vaihtoon taitaa lähteä. Kyllä ottaa pattiin.
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

JarnoAi kirjoitti:Eli vaihtoon taitaa lähteä. Kyllä ottaa pattiin.
Tuo kp-pumppu on enemmän tai vähemmän TDCI-Fordien ongelma. Koska polttoaineensuodatin sijaitsee ennen pumppua, ei se voi poistaa hajonneen pumpun metallihiukkasia eikä edes pystyisikään kun painetta on yli 1500bar.

Vaihdoin omaan TDCI-Mondeooni syksyllä suuttimet, kp-pumpun, polttoaineputket, -suodattimen, nokka-akselin anturin, kampiakselin anturin, railipaine-anturin, sylinterikannen lämpötila-anturin ja ECU:n.

Muuten onnistui hyvin muttei käy vieläkään.
JarnoAi
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Helmi 2016 12:27

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja JarnoAi »

nonii auto tosiaan edelleenki pajalla. todennäköisesti se ei ole kuitenkaan se bensapumppu. sanoivat että siellä on sähkövika. antaa vain 5V vaikka pitäisi antaa 12V. yrittävät nyt selvittää. Missä ihmeessä se vika vois olla? mulla on henk koht konkurssi ihan kohta jos tuota autoa ei kohta saada liikkeelle. yöunetkin on jo mennyt tuon auton kanssa.
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

JarnoAi kirjoitti:nonii auto tosiaan edelleenki pajalla. todennäköisesti se ei ole kuitenkaan se bensapumppu. sanoivat että siellä on sähkövika. antaa vain 5V vaikka pitäisi antaa 12V. yrittävät nyt selvittää. Missä ihmeessä se vika vois olla? mulla on henk koht konkurssi ihan kohta jos tuota autoa ei kohta saada liikkeelle. yöunetkin on jo mennyt tuon auton kanssa.
Ota rauhallisesti ja etsi HETI halpa käyttöauto muutamalla satasella. Ei ne sitä vikaa löydä kuitenkaan.

Itse maksoin hetki sitten 3h työstä valtuutetulla merkkikorjaamolla lähes 300€ eikä mitään vikaa autosta kymmenien tuhansien eurojen laitteistoilla löydy.

Muuta kuin että kaikki arvot ovat ihan ok eikä vikakoodeja ole mutta auto ei käynnisty. Luonnollisesti vein auton pois.

https://www.youtube.com/watch?v=Yr_Rzj1Hxb8
JarnoAi
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Helmi 2016 12:27

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja JarnoAi »

Noni! Alkaa näkyä valoa tunnelin päässä

Kamuxi otti Fordin vaihdossa, vaikka auto makaa edelleenkin korjaamolla. Selvää vikaa ei ole löytynyt vieläkään. On se Kamux hieno autoliike :thumbup: Tämä olikin minun ensimmäinen ja viimeinen Ford. Meidän yhteinen matka on ollut alusta lähtien pelkkää kärsimystä ja rahan menoa. Ainakin tuo TDCI on sellainen, että pitää kiertää kaukaa, bensakoneethan voi olla ihan ok. Toivottavasti tämä nykyinen verso vm.-12 2,0 d4d ansaitsisi paikan LUOTETTAVANA perheen ykkösautona. Kiitos ja kuittaus! Tsemiä vaan kaikille!
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Hienoa, että homma saa järkevän ja taludellisesti mielekkään ratkaisun.

Täytyy silti sanoa, ettei se TDCi nyt ihan katastrofikeksintö ole.
Itselläni on kokemusta 1,8TDCi:stä 185 000km ja 1,6TDCi:stä 170 000km
Molemmilla olen kierrellyt kaukanakin kotoa. :)
Kummassakaan ei ole ollut ainuttakaan vikaa itse moottorissa tai polttoainajärjestelmässä.
1,6:een on vaihdettu ahtopaine-anturi ja EGR-venttiili. Normivikoja, joita esiintyy melkein joka merkissä riippumatta siitä onko kone bensa vai diesel.

Öljyt ja suodattimet on vaihdettu joka syksy ja naftansuodatin joka toinen.
Molemmat menneet päästömittauksesta läpi kerta polkaisulla kirkkaasti.
Kumpikaan ei syö öljyä ja käynnsityy suomen keleissä tarvittaessa ilman esilämmitystä kakistelematta.

Rehellisesti on pakko todeta, että juuri tyytyväisempi en voisi olla.

Huhut kertovat, että korkeapainepumpuissa on ollut valmistusvikoja, jonka takia niistä irtoaa metallia tukkimaan suuttimia.
Toiset sanovat, että tämäkin johtuu liian harvoin vaihdetusta naftansuodattimesta, jolloin vettä on päässyt pumpulle asti.
Tiedä sitten.....
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Kommentoisin tuohon korkeapainepumppujen metallihiukkasvikoihin sen verran, että ainakin minä olen ymmärtänyt, että nekin olisi koskenut enemmän/suuremmassa määrin MK3 Mondeon aikaisia TDCi moottoreita ja niissäkin vain eniten alkupään tuotannon autoja (?). Ja johtuen Delphin korkeapainepumppujen laatuongelmista (huono kestämätön pinnoite).

Jos joku tietää paremmin, niin saa korjata tiedot oikeaksi.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Omakohtainen kokemus kanssa että tdci luotettava.. ensin oli -04 nyt -10 ja vaihtoa mietin.. merkki ja malli pysyy samana
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Delphi tuntuu olevan se pahan alku ja juuri. Kaikki kirjoitukset mitä on lukenut sieltä täältä, huutavat melkein poikkeuksetta delphiä mikä on rikkoutunut.

Saakeli kun sylettää, kun kone on muuten kyllä melko pomminvarma laite, erityisesti 2 litrainen. Edes britit eivät tunnu saavan sitä rikki vaikka miten päin he niillä suttailevat.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

JarnoAi kirjoitti:Noni! Alkaa näkyä valoa tunnelin päässä

Kamuxi otti Fordin vaihdossa, vaikka auto makaa edelleenkin korjaamolla. Selvää vikaa ei ole löytynyt vieläkään. On se Kamux hieno autoliike :thumbup: Tämä olikin minun ensimmäinen ja viimeinen Ford. Meidän yhteinen matka on ollut alusta lähtien pelkkää kärsimystä ja rahan menoa. Ainakin tuo TDCI on sellainen, että pitää kiertää kaukaa, bensakoneethan voi olla ihan ok. Toivottavasti tämä nykyinen verso vm.-12 2,0 d4d ansaitsisi paikan LUOTETTAVANA perheen ykkösautona. Kiitos ja kuittaus! Tsemiä vaan kaikille!
Onneksi olkoon uuden hankinnan johdosta! Toivottavasti se valo mikä näkyy ei ole lähestyvä juna.

Meilläkin on 2.0 D-4D joka on seissyt tuossa pihassa jo pitkän aikaa kannentiivistevaurion vuoksi. Tiedustelin korjauksen hintaa Toyotalta ja vastaus oli ettei kannentiivisteitä vaihdella vaan joko peruskorjattu Optifit -moottori asennettuna jolloin hintaa tulee reilu 6000€ tai sitten tehdasuusi pelkkä moottori hintaan 10 000€ ja asennus päälle. Perusteena oli ettei ko. moottoria oikein voi korjata luotettavasti kertakäyttöisyyden vuoksi.

Toyotalla EI kuulemma ole minkäänlaista tyyppivikaa eikä virhevastuuta D-4D moottoreiden kannentiivisteistä tai moottoreista vaikka niitä on vaihdettu kaikessa hiljaisuudessa PALJON maahantuojan toimesta sekä kampanjoitu lisäksi myös Euroopassa. Tätä yksilöä ei vastaantulo koskenut koska se vastaantulo on rajattu max. 180tkm ja 7 vuotta ja nyt Toyota on käytännössä arvoton paskakasa koska korjauksen hinta on suurempi kuin auton arvo.
Tuo on viimeinen Toyota mikä meille tulee.

Kaikista autoista tuo D-4D diesel on vieläkin huonompi kuin Ford TDCI. Tarkkaile jäähdytysnesteen väriä ja tasoa. Jos vähänkin nestettä katoaa, olet liemessä ja syvästi.

Otan osaa.
Viimeksi muokannut Mk2Cortina, 19 Joulu 2016 14:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

jamppevaan kirjoitti:Kommentoisin tuohon korkeapainepumppujen metallihiukkasvikoihin sen verran, että ainakin minä olen ymmärtänyt, että nekin olisi koskenut enemmän/suuremmassa määrin MK3 Mondeon aikaisia TDCi moottoreita ja niissäkin vain eniten alkupään tuotannon autoja (?). Ja johtuen Delphin korkeapainepumppujen laatuongelmista (huono kestämätön pinnoite).

Jos joku tietää paremmin, niin saa korjata tiedot oikeaksi.
Niin minäkin luulin. Kunnes tarkastin polttoainesuodattimen magneetin kanssa ja tuloksena oli metallihiukkasia polttoaineen joukossa. Samoja hiukkasia oli hyvin paljon myös tankissa.

Kyllä tuo ongelma koskee myö facelift-versioita koska tässä autossa on jo kolmannet suuttimet vaikka kilometrejä ei ole kuin 160 000. Merkkihuollettu auto uudesta lähtien.
Deippa
Viestit: 490
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Deippa »

jmm79 kirjoitti:Omakohtainen kokemus kanssa että tdci luotettava.. ensin oli -04 nyt -10 ja vaihtoa mietin.. merkki ja malli pysyy samana
Volmari kirjoitti:Delphi tuntuu olevan se pahan alku ja juuri. Kaikki kirjoitukset mitä on lukenut sieltä täältä, huutavat melkein poikkeuksetta delphiä mikä on rikkoutunut.
Saakeli kun sylettää, kun kone on muuten kyllä melko pomminvarma laite, erityisesti 2 litrainen. Edes britit eivät tunnu saavan sitä rikki vaikka miten päin he niillä suttailevat.
Tästä huomautuksena että Mondeoissa -04 ja -10 kakslitraset diisselit on täysin eri koneita. Kolmoskopassa foortisukuinen TDCI (Delphin pa-vermeet) ja neloskopassa PSA pohjanen TDCI onkin oikeestaan HDI (Siemens):

http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_D ... jautuva.29
S-MAX -10 TDCI 140hv
JarnoAi
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Helmi 2016 12:27

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja JarnoAi »

Mk2Cortina kirjoitti: Onneksi olkoon uuden hankinnan johdosta! Toivottavasti se valo mikä näkyy ei ole lähestyvä juna.

Meilläkin on 2.0 D-4D joka on seissyt tuossa pihassa jo pitkän aikaa kannentiivistevaurion vuoksi. Tiedustelin korjauksen hintaa Toyotalta ja vastaus oli ettei kannentiivisteitä vaihdella vaan joko peruskorjattu Optifit -moottori asennettuna jolloin hintaa tulee reilu 6000€ tai sitten tehdasuusi pelkkä moottori hintaan 10 000€ ja asennus päälle. Perusteena oli ettei ko. moottoria oikein voi korjata luotettavasti kertakäyttöisyyden vuoksi.
Minkä Vuoden toyota teillä on pihassa? käsittääkseni nämä kansiongelmat painottuu vuoden 2006-2007 malleihin, sekä 2,2 d-4d nämä on yleisiä. Erityisesti ongelmia on 170hv malleissa, näissä myös vaihteisto on kovilla 400nw vuoksi. Toki tarkkailen jäähdytinnesteitä niin kuin kaikkia muitakin nesteitä autosta.
JarnoAi
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Helmi 2016 12:27

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja JarnoAi »

Mk2Cortina kirjoitti: Tuo kp-pumppu on enemmän tai vähemmän TDCI-Fordien ongelma. Koska polttoaineensuodatin sijaitsee ennen pumppua, ei se voi poistaa hajonneen pumpun metallihiukkasia eikä edes pystyisikään kun painetta on yli 1500bar.

Vaihdoin omaan TDCI-Mondeooni syksyllä suuttimet, kp-pumpun, polttoaineputket, -suodattimen, nokka-akselin anturin, kampiakselin anturin, railipaine-anturin, sylinterikannen lämpötila-anturin ja ECU:n.

Muuten onnistui hyvin muttei käy vieläkään.

Ymmärsinkö oikein, että nyt sinulla makaa pihalla kaks raatoa? Mietin jo jossain vaiheessa, ettei nämä nykyiset dieselit ole enää luotettavuudeltaan sitä mitä ennen oli. Bensoissa olisi halvemmat huoltokulut, niin saattaisi olla bensa-auto edullisempi vaihtoehto noin kaiken kaikkiaan mitä autoon rahaa uppoaa vuoden aikana korjauksineen, polttoaineineen yms kuluineen. Ajoa tulee minulla vuodessa arviolta 30tkm
Deippa
Viestit: 490
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Sama minullakin tuli mieleen, että onko mk2cortinalla vielä joitain muutakin automalleja pihassa jotka voi kehua hyviksi ja ongelmattomiksi? :mrgreen:
S-MAX -10 TDCI 140hv
tursas
Viestit: 4013
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja tursas »

JarnoAi kirjoitti:Noni! Alkaa näkyä valoa tunnelin päässä

Kamuxi otti Fordin vaihdossa, vaikka auto makaa edelleenkin korjaamolla. Selvää vikaa ei ole löytynyt vieläkään. On se Kamux hieno autoliike :thumbup: Tämä olikin minun ensimmäinen ja viimeinen Ford. Meidän yhteinen matka on ollut alusta lähtien pelkkää kärsimystä ja rahan menoa. Ainakin tuo TDCI on sellainen, että pitää kiertää kaukaa, bensakoneethan voi olla ihan ok. Toivottavasti tämä nykyinen verso vm.-12 2,0 d4d ansaitsisi paikan LUOTETTAVANA perheen ykkösautona. Kiitos ja kuittaus! Tsemiä vaan kaikille!
Hieno liikehän se on, sieltä mä tänkin halvalla sain mihin Kamux työntää kaikki pommit (huutokaupat.com) :D
https://huutokaupat.com/fi/nettihuutoka ... ?_k=ew7uga
Myyntiteksti tulee menemään suurinpiirtein niin, että "autossa ei ole mitään vikaa, mutta ostajan on syytä käydä katsomassa ennenkuin tekee sitovan huudon, kun ei ole vaihto eikä palautusoikeutta" :lol:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

JarnoAi kirjoitti: Minkä Vuoden toyota teillä on pihassa? käsittääkseni nämä kansiongelmat painottuu vuoden 2006-2007 malleihin, sekä 2,2 d-4d nämä on yleisiä. Erityisesti ongelmia on 170hv malleissa, näissä myös vaihteisto on kovilla 400nw vuoksi. Toki tarkkailen jäähdytinnesteitä niin kuin kaikkia muitakin nesteitä autosta.
Meillä on rikkinäinen Toyota Auris v. 2007 ja kilometrejä paalaukseen oikeuttava määrä eli 200tkm.

Tuo on Toyotan tavanomainen käyttöikä maahantuojan mukaan koska mitään valmistusvirhettä tai tyyppivikaa ei Toyotassa ole.

Kyseessä on siis yksi lukemattomista yksittäistapauksista joita on lakaistu maton alle joidenkin Toyotan omistajien kohdalla. Tämä paskakasa Toyota Auris ei kuulu niihin vaan on menossa paalaukseen kunhan ensin laitamme maailmanlaajuisen myynti-ilmoituksen siitä.
Kenellekään ei tule jäämään epäselväksi se mitenToyota Auris kestää.

Kaikki uudemmatkin hajonneet Toyota dieselit ovat vain yksittäistapauksia. Mukaanlukien Versot.
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

JarnoAi kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että nyt sinulla makaa pihalla kaks raatoa? Mietin jo jossain vaiheessa, ettei nämä nykyiset dieselit ole enää luotettavuudeltaan sitä mitä ennen oli. Bensoissa olisi halvemmat huoltokulut, niin saattaisi olla bensa-auto edullisempi vaihtoehto noin kaiken kaikkiaan mitä autoon rahaa uppoaa vuoden aikana korjauksineen, polttoaineineen yms kuluineen. Ajoa tulee minulla vuodessa arviolta 30tkm

Lähes oikein. Toyota "the Paskakasa" Auris makaa tuossa pihalla ja Ford Mondeo TDCI on tallissa ja kohta ilman konetta ja laatikkoa koska sekin pitää tehdä itse kun valtuutettu Ford-merkkikorjaamo ei osaa edes selvittää kalliine testilaitteineen yksinkertaista pyyntöä eli ruiskutuksen ajankohtaa.

Jos meillä ei olisi kuin nuo kaksi autoa niin olisin huolissani. Mutta nyt voimme vielä valita millä kaikilla jäljellä olevista ehjistä kolmesta autosta liikumme ja valintamme on kaikilla kolmella. Tosin vieläkin jää neljäs varalle jos oikein pakottava tarve tulee.

Mutta Toyotaan emme enää luota emmekä niihin paskaa puhuviin Toyotan edustajiin. Ostamme tissiliivit Toyotan pääjohtajalle kunhan osoite saadaan selville.
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

Deippa kirjoitti:Sama minullakin tuli mieleen, että onko mk2cortinalla vielä joitain muutakin automalleja pihassa jotka voi kehua hyviksi ja ongelmattomiksi? :mrgreen:
Vastaus on että meillä on kolme muuta autoa jotka toimivat luotettavasti. Kaksi saksalaista ja yksi japanilainen.

Toyoa Auriksemme on täysi paska enkä voi suositella kenellekään autoa joka on kertakäyttöinen kuin Tuhkimon vankkurit.
JarnoAi
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Helmi 2016 12:27

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja JarnoAi »

Mk2Cortina kirjoitti: Vastaus on että meillä on kolme muuta autoa jotka toimivat luotettavasti. Kaksi saksalaista ja yksi japanilainen.

Toyoa Auriksemme on täysi paska enkä voi suositella kenellekään autoa joka on kertakäyttöinen kuin Tuhkimon vankkurit.
Löytyy täältäkin pihalta toyotan lisäksi tuollainen länsinaapurin tuottama luottopeli 9-3, joka on pelastanut monesta tilanteesta. Noh eihän näistä koneista ikinä tiedä. Näillä mennään taas :thumbup:
JarnoAi
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Helmi 2016 12:27

Re: Avautuminen S-max 1.8tcdi vm. 08

Viesti Kirjoittaja JarnoAi »

Pakko vielä mainita, että korjaamolla jäbät ottivat osaa ja antoivat vielä litran pullon jack danielssia :lol: ei kuulemma aikaisemmin ole asiakas käynyt omien työkalujen kanssa touhuamassa hallissa. Irrottelin lisävalot ynnä muut romppeet ennen kaupan tekoa :D
Vastaa Viestiin