vetoakselin laakeri

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mondeo farkku gt
Viestit: 53
Liittynyt: 18 Heinä 2010 13:34

vetoakselin laakeri

Viesti Kirjoittaja mondeo farkku gt »

Tulipa vaihdettua autoa. Löytyi 118 kilometriä ajettu ford focus porrasperä GHIA malli vuodelta 2002. Foordi on kuin uusi päällisin puolin ruostetta ei missään. ja huoltojakin on tehty. Jakohihna vaihdettu vuonna 2012 kilometriä silloin 89 tuhatta ja samalla vaihdettu sytytystulpat, johdot ja puola. Autosta kuului kahina jonka itse ajattelin johtuvan pyöränlaakerista mutta syyksi paljastui vetoakselin laakeri. auton saa maanantaina laakerin vaihtoon. kustannus vetoakselin laakerista on 200-250 euroa. Toivottavasti tuon huollon jälkeen ei tule muita vikoja vastaan. ei varmasti tule heti vastaan samanikäistä näin vähillä kilometreillä. Eläkeläisen vanha auto jolla ollut 12 vuotta.
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: vetoakselin laakeri

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

mondeo farkku gt kirjoitti:Tulipa vaihdettua autoa. Löytyi 118 kilometriä ajettu ford focus porrasperä GHIA malli vuodelta 2002. Foordi on kuin uusi päällisin puolin ruostetta ei missään. ja huoltojakin on tehty. Jakohihna vaihdettu vuonna 2012 kilometriä silloin 89 tuhatta ja samalla vaihdettu sytytystulpat, johdot ja puola. Autosta kuului kahina jonka itse ajattelin johtuvan pyöränlaakerista mutta syyksi paljastui vetoakselin laakeri. auton saa maanantaina laakerin vaihtoon. kustannus vetoakselin laakerista on 200-250 euroa. Toivottavasti tuon huollon jälkeen ei tule muita vikoja vastaan. ei varmasti tule heti vastaan samanikäistä näin vähillä kilometreillä. Eläkeläisen vanha auto jolla ollut 12 vuotta.

Onneksi olkoon hienosta löydöstä. Tuolla ajaa vuosikausia ja Focus Mk1 on eräs kaikkein parhaimpia ajettavia mitä olen koskaan ajanut.

Olen itse katsellut josko löytyisi Focus Mk1 farkku dieselinä koska sellainen on joskus ollut ja tekisi mieli vieläkin hankkia uudestaan vaikka ikänsä puolesta kuuluisivat jo paaliin.
Dextamies
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Maalis 2015 16:19

Re: vetoakselin laakeri

Viesti Kirjoittaja Dextamies »

Kyllä uusi laakeri hyvä on, mutta itsellä on tämä kokemus: Huollossa löytyi vetoakselin tulilaakerista kahina ja korjausehdotus oli uusia se. Asentaja kuitenkin vinkkasi poraamaan 3 millin poralla reiän laakerin sivussa olevaan suojakuoreen ja laittamaan siitä uutta vaseliinia moottorisahan kärkipyörän voiteluun tarkoitetulla prässillä. Homma oli hetkessä tehty. Reiän peitin Sikaflex-massalla. Kahina loppui eikä ole kolmeen vuoteen palannut. Rasvaa kannattaa laittaa sen verran, että sitä alkaa tulla ulos laakerin ulkokoolin ja suojapellin välistä. Asentaja kertoi, että tyypillisesti näissä laakereissa on alun perin liian vähän voiteluainetta joka sitten ajossa kuivuu pois ja ääntely alkaa.
mondeo farkku gt
Viestit: 53
Liittynyt: 18 Heinä 2010 13:34

Re: vetoakselin laakeri

Viesti Kirjoittaja mondeo farkku gt »

nyt on foordiin vetoakselin laakeri vaihdettu. varmasti on pitkäksi aikaa tuossa autoa koska on hyvin pidetty huolta ja ajettu vasta 118 tuhatta kilometriä. kolmas foordi meillä mutta tuo on paras tähän astisista. huima ero entiseen focukseen jolla oli ajettu jo reilut 300 tuhatta mutta ei siinäkään ollut mitään ongelmia. aina toimi niin kuin foordiin kuuluukin.
mondeo farkku gt
Viestit: 53
Liittynyt: 18 Heinä 2010 13:34

Re: vetoakselin laakeri

Viesti Kirjoittaja mondeo farkku gt »

Focukseen olikin vaihdettu kokonaan uusi vetoakseli oikealle. vetoakselin hinta kuitissa 152e ja työn osuus 69 euroa. Edullinen mun mielestä. Eilen vaihdatin öljyt ja sekin oli edullinen mobil fe 5w-30 69 euroa rusthallilla Jyväskylässä.
Vastaa Viestiin