sierra 2.0 ohc dfth -> dgav

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
-Janii-
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Huhti 2013 13:28

sierra 2.0 ohc dfth -> dgav

Viesti Kirjoittaja -Janii- »

pitäs tuo sierran kaasari vaihtaa parempaan niin meneekä tuo granadan dgav imusarjoineen heittämällä tuon dfth:n tilalle? hermot menee tuon sähkökaasarin kanssa. tänään käytin pöydällä pienen nykimisen takia ja putsasin + huoltosarjan laitoin ja meni vaan huonompaan suuntaan kun ei käy enää tyhjäkäyntiä.
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierra 2.0 ohc dfth -> dgav

Viesti Kirjoittaja duckworth »

DGAV ja sen imusarja menevät pultta-kiinni kyllä DFTH:n tilalle, mutta ongelmaksi saattaa muodostua sytkäpuoli. Sullahan on siellä se "iso" Motocraftin boksi, jossa sytkäkartat ja MAP-lähtö, sekä jakajana Boschin Hall-tyylinen. Vesiryyppyisen DGAV:n kaverina on induktiivinen jakaja, johon tulee sitten ne alipainehässäkät, koska siinähän ennakon säätö keskipakoinen, vaikka kärjetön onkin. Kannattaa siis siirtää luovuttaja autosta myös jakaja ja "pieni" sytkäboksi.. sekä tietysti ilmanputsarikotelo :D

Tai sitten modaa sitä sähkökaasaria, mulla oli yhdessä Sierroistani otettu koko sähköinsen tyhjäkäyntisäätömokkulan töpseli irti ja säädetty manuaalisesti käymään tyhjää :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Re: sierra 2.0 ohc dfth -> dgav

Viesti Kirjoittaja xraam »

En kyllä itse näe, miten sytkäpuoli liittyy kaasarin vaihtoon tässä tapauksessa. Jättää vaan sen sähköisen tyhjäkäynninsäätimen töpselin kytkemättä, kun dgav-kaasari ei sitä tarvitse. Sytkäpuoli toimii hienosti vanhaan malliin siitä huolimatta.

Joskus tällainen vastaavanlainen muutos tuli omaan sierraan tehtyä, eli tuon "sähköohjatun" vakiokaasarin tilalle tuli hieman isompi mekaanisilla ohjauksilla varustettu. Mulla ei tosin ollut nimenomaisesti "dgav" malli, mutta uskoisin kyllä tässäkin tapauksessa vaihdon onnistuvan.

Myöskin on hyvä, jos uuden kaasarin mukana tulee sille sopiva imusarja. Tuossa dgav:ssa kun saattaa olla eri pulttijaolla imusarjan kiinnityslaippa verrattuna alkup. kaasariin.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: sierra 2.0 ohc dfth -> dgav

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Siihen sovitteluun on olemassa sovitelaippoja, niitä löytyy mahdollisesti, freetechnics, moposport, kaasutinexpertti.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
-Janii-
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Huhti 2013 13:28

Re: sierra 2.0 ohc dfth -> dgav

Viesti Kirjoittaja -Janii- »

joo kaasutin olisi tarkotus vaihtaa imusarjan kanssa yhtenä pakettina. yks "ongelma" on tuon kaasuvaijerin ja vivuston kanssa kun ovat erilaiset ja vaijeri tulee toiseltapuolen. sain tuon oman kaasarin nyt pelittämään jotenkin ja vika oli ilmeisesti imusarjan ja kaasarin välinen tiiviste mitä ei tullut uudessa huoltosarjassa :shock: joten laitoin sen liimalla niinkun oli jo ennestään eikä se sitten ilmeisesti pitänyt. nyt on tiivistepaperista tehty tiiviste ja rupes toimimaan. enää pikkusen vaeltelee tyhjäkäynti kun on tuo tyhjäkäyntisäätimen töpseli kiinni.
Vastaa Viestiin