En ole noita vielä testannut, jotenkin olen epäileväinen noiden suhteen. Pesua kyllä miettinytGaniateri kirjoitti:Oletko kokeillut tankkiin kaadettavia lisäaineita esim. Forte tai joku mitä saa hylly tavarana?
Sitten on myös tälläinen sumutettava aine http://www.motonet.fi/fi/tuote/608066/L ... tusaine-1l
Ehkäpä nuo rauhoittaisi tilannetta
2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
HeKo Performance Parts [Varoitus - Kaupallinen linkki]
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Nollaa ForScanilla filtterin opitut arvot, niin auto luulee saaneensa uuden suotimen. Nollauksen jälkeen nokiarvo ja tehtyjen regenerointien lukumäärä (jos tuollainen tieto Ecusta löytyy) ovat nollilla.
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
^ Nuo tankkiin kaadettavat lisäaineet aiheuttaa sen että polttotapahtuu ns. paremmin.
Pesu on varmasti tehokkaampi vaihtoehto, mutta tuo edellä mainittu on ainakin helpoin. 8€ taitaa maksaa puteli.
Pesu on varmasti tehokkaampi vaihtoehto, mutta tuo edellä mainittu on ainakin helpoin. 8€ taitaa maksaa puteli.
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Pitäisikö ensin varmistaa hiukkaspöntön vastapaineen olevan normaalitasoilla. Nollaamisen seurauksena auto oppii väärät vastapainetasot ( mikäli edelleen osittain tukossa ).riikomi kirjoitti:Nollaa ForScanilla filtterin opitut arvot, niin auto luulee saaneensa uuden suotimen. Nollauksen jälkeen nokiarvo ja tehtyjen regenerointien lukumäärä (jos tuollainen tieto Ecusta löytyy) ovat nollilla.
Saattaa tulla kalliiksi kun kaikki muu hajoaa ennen hiukkasfiltteriä mikäli vastapaineet jatkuvasti yli normaalin..
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Paine-erohan on mainittu edellisellä sivulla ja on aivan normitasolla. Omassa autossani on erikseen nollaus paine-eroanturille ja filtterille.
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Kerran nollattu filtterin opitut arvot pakkopolton jälkeen, kylläkin ennen paine-eroanturin vaihtoa. Paine-eroanturin arvot nollattu luonnollisesti anturin vaihdon jälkeen.riikomi kirjoitti:Nollaa ForScanilla filtterin opitut arvot, niin auto luulee saaneensa uuden suotimen. Nollauksen jälkeen nokiarvo ja tehtyjen regenerointien lukumäärä (jos tuollainen tieto Ecusta löytyy) ovat nollilla.
En tiedä, liekö sittenkin Egr tai dpf:n letkut jotka oireilee. Nimittäin nyt parina aamuna töihin ajaessa tuntunut tasakaasulla ajaessa lievää "humppausta" satunnaisesti. Eli yhtäkkiä tuntuu että jokin paikka menee kiinni/auki ja vedossa tuntee lievänä puutumisena tai piristymisenä ja hetkellisen kulutuksen lukemista voi päätellä samaa. Normi ajossa (motarilla) työmatkalla kulutus pyörii 5-6l/100km ja nyt kun jokin ahdistaa niin 5,8-7l. Vaikuttaisi myös sille että aamusta töihin ajaessa viileämmässä kelissä vedossa tapahtuvat muutokset tulevat paremmin esille ja sitten kulutuksessa tapahtuvat muutokset ovatkin töistä kotiin ajaessa lämpimämmällä kelillä. Taidan varulta vaihtaa letkut, sattuu olemaan hyllyssä sopivaa tavaraa, sillä ainakin se saa lopullisen varmistuksen. Kunhan ehtisi vain auton alla sen verta käymään. Ota tästä sepostuksestakin sitten selvää
Sen verta ForScannillakin tuli katseltua arvoja että paine-eroanturin toiminta edelleen vaikkuttaa hyvälle, tyhjäkäynnillä käytännössä 0Kpa ja rasituksessa nousee max 5Kpa:han, hetkellisesti voi käydä ylempänä..varsinkin polton aikana on reilusti toisella kymmenellä. Egr:n arvotkin vaikuttaisi olevan ok, kokeiltu täysin kylmästä käyttää pihassa lämpimäksi ja arvoja seurattu koko ajan. Ajossa myös. Ainut tietty jos ei sulkeudu ihan täysin vaan jää vuotamaan..
HeKo Performance Parts [Varoitus - Kaupallinen linkki]
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Omassa autossani murtunut letku oireili siten, että auto alkoi tehdä normaalia selvästi lyhyempiä minipolttoja normaalia tiheämmällä välillä.
Edellisellä sivulla mainitsin letkudimensioksi 8 mm. Se on virheellinen "tieto" - toinen letku on 7mm ja toinen 6 mm. Toivottavasti nyt meni halkaisijat oikein...
Edellisellä sivulla mainitsin letkudimensioksi 8 mm. Se on virheellinen "tieto" - toinen letku on 7mm ja toinen 6 mm. Toivottavasti nyt meni halkaisijat oikein...
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Olipahan sittenkin toisessa letkussa murtuma. Oli vaan klemmarin "paremmalla" puolella, ainakin nyt 200km jälkeen ollut polttamatta, eikä dpf:n arvot forscannilla katsottuna pahat ole..toivoa sopii. Seuraavaksi sitten Egr:n kimppuun, jäänyt nimittäin jumiin. ForScannilla nyt kaksi kertaa huomannut että jää jumiin. Välillä vain hetkeksi ja välillä voi olla 10km jumissa ajon aikana, pysähdyt ja "tupakkitauon" aikana tilanne laukeaa ittekseen ja arvot alkaa elämään taas kaasun mukaan. No sille on jo "hoitoaika" tilattu marraskuun ekalle
HeKo Performance Parts [Varoitus - Kaupallinen linkki]
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Ajettu Forscanilla tehdyn polton jälkeen n.160 km ja nyt arvot kuvan mukaisia. Ainakaan lämpimänä muut kuin EGR valve position/jännite ei näytä muuttuvan miksikään. Aktivoituuko ainoastaan moottorin ollessa kylmä ? Seurasin arvoja noin 20 min. ajan. Paine-ero normiajossa 0-7 Kpa välillä mutta "lappu" lattiassa kiihdytyksissä huomattavasti enemmän (25-35Kpa). Osittain tukossa? Virtauspinta-ala ei riitä. DPF pesua miettinyt kuumavesipesurilla mutta taitaa olla sekin pelkkä ensiapu koska näissä ilmeisesti DPF kennon päädyt tulpattuja. Pelkkä puhdas kaasu pääsee näistä 1mm kennoista toiseen keraamisen seinämän läpi ja sieltä äänenvaimentajaan. Tuskinpa se tuhka sieltä ohuen pillin päästä mihinkään lähtee ainakaan kotikonstein...
163hp 2011 Kuga Powershift 136Tkm
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Oman filtterin pesussa tuli sitä samaa ruskeaa kuraa kuin Youtube -videoissakin. Filtterissä pillit vuorottelevat siten, että vierekkäiset ovat eri päästään auki. Jos työnnät vettä vastavirtaan, tuhka huuhtoutuu siihen pilliin, joka on pakokaasun tulopuolelta auki. Tuhka siis pääsee poistumaan.
Olen väkeä kehottanut nollaamaan DPF:n arvot siitä syystä, että filtterin jo ollessa tukossa, nollaaminen ei ilmeisesti enää kotitestereillä onnistu.
Olen väkeä kehottanut nollaamaan DPF:n arvot siitä syystä, että filtterin jo ollessa tukossa, nollaaminen ei ilmeisesti enää kotitestereillä onnistu.
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Tarvitseeko noiden tietojen ulos saantiin mitään erikoisempaa adapteri vai riittääkö perus bluetooth obd2?
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Mulla perus ELM 327 bluetooth versio. Tosin moni kehunut esim.motonetin myymää varmemmaksi ostokseksi. Laatu varmasti vaihtelee kiinan versioissa.
Noista kuvassa olevista EGR arvoista sen verran lisää että kaikki 3 alimmaista ( kuvassa nolla ) antoivat lukemia kun tein kylmäkäynnistyksen.
Ilmeisesti toimii kuten pitääkin.
Noista kuvassa olevista EGR arvoista sen verran lisää että kaikki 3 alimmaista ( kuvassa nolla ) antoivat lukemia kun tein kylmäkäynnistyksen.
Ilmeisesti toimii kuten pitääkin.
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
^ ok kiitos tiedosta. Täytyy jossain vaiheessa ostaa tuo koko versio ja tarkistaa PDF tilanne. Kiinalainen ELM mokkula löytyy jo ja toiminut 3 vuotta moitteitta. Mutta Ei oo vielä mondeota tarvinnut ihmetellä.. Italialaisella oli enemmän harmittomia juttua kerrottavana ja kuitattavana
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 05 Syys 2017 15:10
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Noh, onko DPF:n poistaneille tullut katsastuksessa sanomista? Lähinnä Euro 5 autot kiinnostavat.
Mondeo MK4.5 2.0TDCI 103kW
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Ostin motonetin palikan ja Forscan ei tunnista sitä.Kuugaa kirjoitti:osin moni kehunut esim.motonetin myymää varmemmaksi ostokseksi.
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Ei ongelmia. Fordia ja Volvoa ollut.brainsurgery kirjoitti:Noh, onko DPF:n poistaneille tullut katsastuksessa sanomista? Lähinnä Euro 5 autot kiinnostavat.
Ford #11
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Mitenkäs näitä olette annostelleet, näihin korkittomiin vehkeisiin? Tuntuu tuo läppä olevan aika tiukka, eikä sormella mene sisään.tokor kirjoitti: En ole noita vielä testannut, jotenkin olen epäileväinen noiden suhteen. Pesua kyllä miettinyt
Mondeo -11 TDCI 163hv
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Pitää käytännössä olla melko lähelle dieselkolvin ulkohalkaisijainen putkenpätkä. Olikohan 26mm. Mulla tuo putkenpätkä jolla Forten saa kaadettua tankkiin.
Ei tuohon kyllä vahingossa bensaa tankata...
Ei tuohon kyllä vahingossa bensaa tankata...
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
ZZR 1400 2009
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Mulla (C-max 2.0tdci pshift) DPF on alkanut puhdistaa itseään muutaman sadan km välein. Monesti jää kesken, koska ajan noin 20km siivuja plus töissä lyhyttä kaupunki ajoa.
Sillain tyhmästi käyttäytyy polton ajan, että liikennevaloissa laatikko D asennossa auto koittaa nytkyttää eteenpäin, ihan kuin kytkin kävis päällä/pois. Tämä loppuu kun laittaa laatikon P tai N asentoon. Ja kone rynkyttää tyhjäkäynnillä. Todella rasittavaa...
Sillain tyhmästi käyttäytyy polton ajan, että liikennevaloissa laatikko D asennossa auto koittaa nytkyttää eteenpäin, ihan kuin kytkin kävis päällä/pois. Tämä loppuu kun laittaa laatikon P tai N asentoon. Ja kone rynkyttää tyhjäkäynnillä. Todella rasittavaa...
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Mulla on C-max 2,0Tdci 08 ja ennen kuin poistin hiukkas suodattimen niin se teki niin et auto ei vastannut kaasuun kun alkoi puhdistus poltto,olipa aika jännää lähteä ohitukseen jos auto alkoi puhdistaa hiukkas suodatinta. Nyt kun on tyhjennetty suodatin ja ohjelmoitu uudestaan niin kaikki oireet on poistunut ja katsastuksessa ei mitään ongelmian.
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Osaisiko joku kertoa nuista forscanilla katotuista arvoista?
Löytyy erikseen nuo dpf load ja dpf soot että mitä eroa niissä on?
Load arvo pysyy tiukasti 90% ja soot arvon sain laskettua 110% alle 30%. Ongelmana siis että autossa lähen koko ajan poltto päällä.
Pakokaasujen lämpötilat siellä 600 asteen hujakoilla.
Samalla kun nuo arvot tuommoiset niin paine-ero 20kpan paremmalla puolella?
Eli onko näin että suodatin täynnä/tukossa?
Autona s-max vuosimallia 2015 2.0tdci ajettu 286000.
Löytyy erikseen nuo dpf load ja dpf soot että mitä eroa niissä on?
Load arvo pysyy tiukasti 90% ja soot arvon sain laskettua 110% alle 30%. Ongelmana siis että autossa lähen koko ajan poltto päällä.
Pakokaasujen lämpötilat siellä 600 asteen hujakoilla.
Samalla kun nuo arvot tuommoiset niin paine-ero 20kpan paremmalla puolella?
Eli onko näin että suodatin täynnä/tukossa?
Autona s-max vuosimallia 2015 2.0tdci ajettu 286000.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10 Syys 2014 22:19
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Renkaan paikkaus setissä oik. takajalkatila on muovinen suppilo tankkausta varten, tällä saa loroteltua tankkiin mitä vain ja millä vain.....Heikki75 kirjoitti:Pitää käytännössä olla melko lähelle dieselkolvin ulkohalkaisijainen putkenpätkä. Olikohan 26mm. Mulla tuo putkenpätkä jolla Forten saa kaadettua tankkiin.
Ei tuohon kyllä vahingossa bensaa tankata...
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Itsellä poistettu viime vuoden puolella, ja nyt tammikuun alussa oli katsastus. Ei katsuri sanonut mitään ja K-arvo oli 0,28. On siis 2011 Mondeo 2.0TDCi ja se 115 heppanen versio.brainsurgery kirjoitti:Noh, onko DPF:n poistaneille tullut katsastuksessa sanomista? Lähinnä Euro 5 autot kiinnostavat.
Itellä oireili pöntön täyttyessä niin että kesken ajon tuntui selvä nykäisy ja tehot hävisivät hetkeksi. Moottoritienopeuden pitäminen oli haastavaa ja näyttöön tuli "Engine malfunction" teksti. Hetken päästä tehot palasivat kuitenkin aina. Myöhemmin kuvaa astui myös keltaiset ja punaiset moottorihäiriövalot ennenkuin kävin tyhjentämässä
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 17 Loka 2020 13:59
Re: 2.0 TDCI DPF puhdistus ja matala käyntiääni
Voiko jollain testerillä ja ohjellamma suorittaa DPF:n pakkopolton?
Saa antaa mielellään myös suosituksia.
Kyseessä s-max 2.0 tdci, vm. -14.
Saa antaa mielellään myös suosituksia.
Kyseessä s-max 2.0 tdci, vm. -14.