S max käynnistys ja tyhjäkäynti häikkää

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tonij100
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Huhti 2016 11:49

S max käynnistys ja tyhjäkäynti häikkää

Viesti Kirjoittaja Tonij100 »

On ilmenny tässä muutaman kuukauden aikana sellaista että auton käynnistyttyä tyhjäkäynti jää humppaamaan ylös ja alas sitten vähän ajan päästä palautuu normaaliksi. Toinen on että joskus saa startata pitkään eikä käynnisty sitten kun kaasua poljeksii samalla, auto käynnistyy. Voiko olla joku anturi menossa? Voi mennä päiviä tai viikkoja kun oireilee. Auto smax vm 09 2,0l bensa
twest77
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Syys 2016 09:33

Re: S max käynnistys ja tyhjäkäynti häikkää

Viesti Kirjoittaja twest77 »

Tonij100 kirjoitti:On ilmenny tässä muutaman kuukauden aikana sellaista että auton käynnistyttyä tyhjäkäynti jää humppaamaan ylös ja alas sitten vähän ajan päästä palautuu normaaliksi. Toinen on että joskus saa startata pitkään eikä käynnisty sitten kun kaasua poljeksii samalla, auto käynnistyy. Voiko olla joku anturi menossa? Voi mennä päiviä tai viikkoja kun oireilee. Auto smax vm 09 2,0l bensa
Selviskö missä vika oli? ITsellä samanlaista oiretta ajoittain.
Tonij100
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Huhti 2016 11:49

Re: S max käynnistys ja tyhjäkäynti häikkää

Viesti Kirjoittaja Tonij100 »

Ei ole selvinnyt, nyt on toiminu taas pitkään moitteetta. Katselin oisko kaasuläppä likanen mutta ei, oisko joku anturi häikkä kaasuttimessa en tiedä...
sehlipuokas
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Syys 2016 08:31

Re: S max käynnistys ja tyhjäkäynti häikkää

Viesti Kirjoittaja sehlipuokas »

Moi. Meillä on samaa vikaa myös, jätti pari kertaa tienpäälle. Ford huollossa uusivat tankissa olevan bensapumpun johdon liitoksen, sen jälkeen toimis reilu kuukauden hyvin, nyt parikertaa lähtenyt huonosti..
Jokke_
Viestit: 23
Liittynyt: 24 Marras 2015 11:24

Re: S max käynnistys ja tyhjäkäynti häikkää

Viesti Kirjoittaja Jokke_ »

Tarkistakaa imuilmanlämpötila-anturi. Vähän ennen imusarjaa löytyneepi. Vieressä yleensä kaasuläpän asentotunnistin. Putsaa sen ja katsoo tapahtuuko muutosta (ite vetäsin vain egr/turbon puhistuslitkua siihen) jos on paskanen ni muuttaa väriä radikaalisti ja äkkiä :D
Vastaa Viestiin