mondeo 130hp tdci ohivuoto mittaus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kyllästynyt
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Touko 2016 18:53
Paikkakunta: Kouvostoliitto

mondeo 130hp tdci ohivuoto mittaus

Viesti Kirjoittaja Kyllästynyt »

Pistänpä kyselyä kun en vastauksia mistään löydä.
Te jotka olette tehneet suuttimien ohivuoto mittauksia millaisia lukemia olette saaneet? ml/min
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: mondeo 130hp tdci ohivuoto mittaus

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

Ohivuotoa en ole kyennyt mittaamaan koska kone ei käynnisty, lykkää vaan vaaleansinistä dieselin savua.

Mutta letkutestin mukaan (5 sek startti, pumpun töpseli irroitettuna ja letkut suuttimien paluupuolelle kiinnitettynä näytti kahdelle suuttimelle noin 10cm ja kahdelle noin 5cm.

Kaikki "helpot" jutut on kokeiltu, ilmavuodot, railipaineanturi, kampiakselinanturi, nokka-akselinanturi ja IMV-venttiili. Luonnollisesti myös suodatin on vaihdettu.

Mitään vikakoodeja ei ole ja kahdella testerillä (Autocom ja Focom) testattuna näyttää startatessa painetta noin 350bar kun raja-arvo on noin 250bar.
Ainoa poikkeavuus on ruiskutuaika joka on 108 mikrosekuntia kun raja-arvo on 80.

Taitaa olla aika tehdä tilaus EPS-Turbolle Saksaan.

Kokemuksia EPS:n suuttimista...?
saksoboy
Viestit: 1060
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: mondeo 130hp tdci ohivuoto mittaus

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

en voi suositella eps suuttimia. kaksi suutimista jo tullessaan totaali jumissa ja asiakaspalvelu "menetti" englanninkielen taidon reklamoinnin edistyessä.

Suuttimet testipenkkiin suomessa ja kaikki arvot näytti ihan muuta kuin heidän suuttimien mukana tulleissa raporteissa. Sekä suuttimien koodaus ei onnistunut suuttimien mukana tulleilla arvoilla.
"harder" is not a very good safeword
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: mondeo 130hp tdci ohivuoto mittaus

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

saksoboy kirjoitti:en voi suositella eps suuttimia. kaksi suutimista jo tullessaan totaali jumissa ja asiakaspalvelu "menetti" englanninkielen taidon reklamoinnin edistyessä.

Suuttimet testipenkkiin suomessa ja kaikki arvot näytti ihan muuta kuin heidän suuttimien mukana tulleissa raporteissa. Sekä suuttimien koodaus ei onnistunut suuttimien mukana tulleilla arvoilla.

Tuota pelkäsinkin. Varsinainen ykkösvaihtoehto on perisaksalaiseen tapaan lomalla elokuussa ja tulee takaisin vasta 19.8 . Tämä www-diesel-technik-biberach-de on Delphin Service centerin edustaja ja suuttimet pikkuisen kalliimpia:

http://www.ebay.de/itm/4-x-Einspritzdus ... SwGotWjsnA

Täytyy kai odottaa tai etsiä toinen Delphin edustaja.
tetammi
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Touko 2016 13:08
Paikkakunta: Paimio

Re: mondeo 130hp tdci ohivuoto mittaus

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mä kyselisin delphien suuttimen testausta Dieselpojilta Tampereelta. Testaus oli joku reilu 30€ kpl ja huolto noin pari hunttii.
Mondeo 2.2TDCi -05
sitkuura
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Helmi 2010 08:06

Re: mondeo 130hp tdci ohivuoto mittaus

Viesti Kirjoittaja sitkuura »

Mk2Cortina kirjoitti:Ohivuotoa en ole kyennyt mittaamaan koska kone ei käynnisty, lykkää vaan vaaleansinistä dieselin savua.

Mutta letkutestin mukaan (5 sek startti, pumpun töpseli irroitettuna ja letkut suuttimien paluupuolelle kiinnitettynä näytti kahdelle suuttimelle noin 10cm ja kahdelle noin 5cm.

Kaikki "helpot" jutut on kokeiltu, ilmavuodot, railipaineanturi, kampiakselinanturi, nokka-akselinanturi ja IMV-venttiili. Luonnollisesti myös suodatin on vaihdettu.

Mitään vikakoodeja ei ole ja kahdella testerillä (Autocom ja Focom) testattuna näyttää startatessa painetta noin 350bar kun raja-arvo on noin 250bar.
Ainoa poikkeavuus on ruiskutuaika joka on 108 mikrosekuntia kun raja-arvo on 80.

Taitaa olla aika tehdä tilaus EPS-Turbolle Saksaan.

Kokemuksia EPS:n suuttimista...?

Ootko koittanu vetämällä käyntiin? Tuossa itellä suutin jumppaa tehdessä meinas usko loppua kun ei lähtenykkään ilmauksesta huolimatta käyntiin ja virtakin meinas loppua. Viimesellä kuitenkin kytkin pohjassa (en arvannu et tuokin vaikuttais) ja lisävirralla sain käyntiin, tais eka käydä kahdella ja siitä pikkuhiljaa heräs loputkin. startatessa railipaineet autocomin mukaan 250-300bar.

Vuodoista sen verran et bemarin rajat tais olla 20ml/min, mersun 10ml/min ja yhden lähteen mukaan nää foordin rajat olis niinkin pienet kun 5ml/min :o testi olis niinkin monimutkanen kun 2min@tk, 30s@3800, 30s@tk, 30s@3800, 30s@tk, 30s@3800, 30s@tk ja raja 25ml

Omassa oli ostaessa 74ml, 61ml, 16ml ja 10ml/min. nuo 2 pahinta pesin UÄ-pesurilla ja sain ne 41ml ja 39ml/min... mut vieläkin on kokonais vuotoa liikaa (~100ml/min) ja menee vikatilaan (p0251) kun koittaa pyytää vetoja isommilla vaihteilla alle 2500rpm... Kiinasta (ebay/aliexpress) tilasin halvimpia venttiileitä mitä löysin, ei tuo mitään avaruustiedettä oo vaihtaa niitä, eikä tuossa vielä niin korkeelta putoo jos ne oliskin ihan paskoja...
Köyhän on pakko yrittää...
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: mondeo 130hp tdci ohivuoto mittaus

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

sitkuura kirjoitti:
Ootko koittanu vetämällä käyntiin? Tuossa itellä suutin jumppaa tehdessä meinas usko loppua kun ei lähtenykkään ilmauksesta huolimatta käyntiin ja virtakin meinas loppua. Viimesellä kuitenkin kytkin pohjassa (en arvannu et tuokin vaikuttais) ja lisävirralla sain käyntiin, tais eka käydä kahdella ja siitä pikkuhiljaa heräs loputkin. startatessa railipaineet autocomin mukaan 250-300bar.

Vuodoista sen verran et bemarin rajat tais olla 20ml/min, mersun 10ml/min ja yhden lähteen mukaan nää foordin rajat olis niinkin pienet kun 5ml/min :o testi olis niinkin monimutkanen kun 2min@tk, 30s@3800, 30s@tk, 30s@3800, 30s@tk, 30s@3800, 30s@tk ja raja 25ml

Omassa oli ostaessa 74ml, 61ml, 16ml ja 10ml/min. nuo 2 pahinta pesin UÄ-pesurilla ja sain ne 41ml ja 39ml/min... mut vieläkin on kokonais vuotoa liikaa (~100ml/min) ja menee vikatilaan (p0251) kun koittaa pyytää vetoja isommilla vaihteilla alle 2500rpm... Kiinasta (ebay/aliexpress) tilasin halvimpia venttiileitä mitä löysin, ei tuo mitään avaruustiedettä oo vaihtaa niitä, eikä tuossa vielä niin korkeelta putoo jos ne oliskin ihan paskoja...

Vetäminen ei onnistu koska kyseessä on automaatti. Ilmauksia on tosiaankin tehty täälläkin kaikilla tavoin ja syötetty suoraankin polttoainetta tuloputkeen ilmavuotojen poissulkemiseksi.

Oireilu alkoi nykimisellä joka paheni pikkuhiljaa ja lopulta ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Ja jotta vianselvitys ei olisi liian helppoa, tuokin edellisen omistajan kertomaa koska ostin auton viallisena.
Haasteita pitää olla...ja joskus tuntuu että liikaakin.

Hetki sitten laitoin kyselyn Delphi Servive Centerin edustajalle suutinsarjan toimituksesta. Alustavasti lupasi lähettää tällä viikolla.
Vastaa Viestiin