mondeo mk4 kiinnostaa - kannattaako diesel autom?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Mondeoko?
Viestit: 108
Liittynyt: 07 Heinä 2016 17:39

mondeo mk4 kiinnostaa - kannattaako diesel autom?

Viesti Kirjoittaja Mondeoko? »

Oon lueskellu tätä foorumia muutamana päivänä ja aattelin rekisteröityä ja kysyä kun tuo mk4 kiinnostas kovasti diesel automaattina. Aihekin tuolla oli tästä nelos kopasta ja sen olen lukassu läpi mutta siellä kun tuo on jo niin pitkäksi venyny että on vaikea saada selkoa, pahoittelut jos tämä järjestely ei sovi..

Tarkotus olisi tollasesta farmarikoppasesta tehdä pakettiauto niin sais ton diesel-veron pienemmälle. Onko kukaan muu täällä muuttanu farkku mondeota pakuksi? Onhan tota tarjontaa ihan hyvin tossa 10t€ molemmin puolin, 200-300tkm ajettuna. Mietityttää vaan kun moni on tossa välissä, yleisimmin tais olla 270tkm ajettuna että onko niissä jotain suurempia vikoja tulossa tossa kohtiin. Käytetäänkö tossa nelos kopassa automaattina durashiftiä (powershiftiin en taida kuitenkaan päättyä kun budjetti on alle 12t€) ja kuinka luotettava tuo vaihteisto on ylipäätään? Missään ilmoituksessa ei ainakaan lukenut että laatikko vaihdettu-ym, mikä voi kyllä olla helpotus tai sitten pommi :lol:

Muutamassa oli huoltokirjassa leima että autom. öljyt vaihdettu, mutta nekin oli vasta reilun 200tkm jälkeen? Kannattaako edes harkita sellasta mistä ei oo autom öljyjä vaihdettu ja mittarissa yli 200tkm? Toisaalla on lukenut että tuo vaihteisto ei kestä paljoa yli 200tkm.. 2 litranen 140hv tdci on luotettava kone jos on huollettu ajallaan, olenko ymmärtänyt oikein? Mites tuo nelos koppanen on muuten kestävyydeltään, ulkomaisia foorumeita kun lueskelee niin näitä mk4 lähinnä haukutaan, täällä muutama kommentti jääny muistiin että hyviä pelejä.

TIIVISTETYSTI: Onko taloudellisesti järkevää hankkia MK4 alkupään mondeota diesel-automaattina, kilometrejä välillä 200-300tkm. Kokemuksia/vihjeitä kiitos! Lisätään vielä etten osaa sitten itse korjata autoja :mrgreen:
Ganiateri
Viestit: 204
Liittynyt: 19 Joulu 2015 22:22

Re: mondeo mk4 kiinnostaa - kannattaako diesel autom?

Viesti Kirjoittaja Ganiateri »

Automaattilaatikko on Aisinin valmistama. Samaa käytetään mm. Volvossa. Pitäisi kestää kilometrejä, mutta Akilleen kantapää on tuo solenoidien jumi likaisuuden takia. Säännöllinen öljyjen vaihto auttaa tuohon vikaan. Olisiko fordi suositellut 90tkm vaihto väliä. Joillakin taas sitten toiminut samoilla öljyillä paljon pidempään. Tuurista ja Kuun asennosta kiinni :)
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
MJR18
Viestit: 149
Liittynyt: 15 Elo 2011 22:41

Re: mondeo mk4 kiinnostaa - kannattaako diesel autom?

Viesti Kirjoittaja MJR18 »

Itellä on nyt 295tkm mittaris diesel 140hp automaatti. Just viime viikolla vaihdoin nuo solenoidit siihen loodan päälle ( jos nyt puhutaan samoista osista). Ite ajanu 150tkm tuolla ja toistaiseksi menty aika kulutsosa linjalla. Jarrulevyt/palat kerran, etuiskarit, suuttimien paluulinjasto, jakopää, termostaatti, egr, sisempi raidetangon nivel ja taakse pitäis kohta vaihtaa iskarit. Onhan tuos jo listaa mutta auto on tosiaan sen 5 vuotta mulla ollu, eli oon kyllä autosta tykänny. Ja ku Lähes kaikki työt on pystynyt tekemään niin kustannukset on ollu aika pienet.

Laatikkoon on koko auton eliniän vaihdettu öljyt 50tkm välein ja se pelaa niinkuin uusi. öljyjen vaihtohan ei ole ollenkaan huolto-ohjelmassa.. Moottorissa ei oo ollu mitään ongelmia ei syö vieläkään öljyä yhtään. Kertaakaan ei oo välille jääny ja edelleen uskaltaa lähteä vaikka lapinreissua tekemään. Vähä nuo kilometrit itteäkin hirvittää että koska se osarumba alkaa.. Laakeritkin on edelleen tehtaalla asennettuja pakkohan niiden on kohta rueta hajoilemaan...

Titanium businesia suosittelen on ihan eri auto kun ghia/trendi... Tuos esim hyvä vaihtoehto kun vaan kuvat näkee. Olis ainakin vähä ajettu muihin saman hintaisiin nähden.
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/8146483

Edit: sen verran että jakopäähän on siis vaihdettu hihna vesipumppu jne. Eli ei oo jakopää hajonnut :D
Vastaa Viestiin