Surkea päivä liikenteessä

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

joo kyllä on ihmeellisiä nuo rekkojen rajoittimet viime syksynä täysperävaunu rekka ohitti meidät(paketti-auto+traileri) kun meillä oli vauhtia 90km/h kun päästiin motarille niin ko. autoa ei näkyny enää missään.. ja tieltä ei päässy kääntymään minnekkään se jälkeen ku rekan perävalot katos mutkan taakse. ja aikaa moottoritielle saapumiseen meni joku 10min.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

janzamar kirjoitti:..joo,niitäkin on..
yks pässi yhdistelmän vetäjä täydessä sorakuormassa
ohitti toista ylämäessä että hiekka pölisi ja rapina kävi laseissa..
pääs vaivoin ohi..ja seuraavasta rampista oikealle...
keitti kyllä yhtä sun toista... :evil:
Onhan näitäkin. Tuli joskus tuulilasi sisään, hävis 5cm palanen ku kivi pamahti sisään... :evil:
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Menee hommat OT:ksi, mutta taaannoin ford clubin miittiin olin menossa ja tuossa tampereen jälkeen porin tiellä tulee vastaa linkku, josta lenti pyöränmutteri escon tuulilasiin tehden siihen 2cm halk. häränsilmän. Ja kokemuksia on kyllä noista sorarekoista, kun välillä tuntuvat oikein tahallaan täyttävän kuorman liian täyteen. Josta sitten kanssa autoilija saa kivet pellille ja ikkunoihin reijät.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mutta jopa oli hyvä esimerkki noista luupäistä liikenteessä se jannu joka vissiin oikeen telkussa oli hehkuttanu, että oli molemmilla puolilla kaistat täyteen autonromuja ja hän paino keskellä menemään satasta. No tietäähän sen, että vähän ajan päästä se oli jonkun kolariin joutuneen rekan keulakoristeena.
Pitäis se nyt perkele vähän alkaa raksuttaa korvien välissä jos on auton raatoja tie täynnä, ettei paineta menemään sata lasissa siinä välissä. :twisted: :twisted: :twisted: :evil:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

Rekoissa on pikkasen tarkempi nopeusmittari kuin henkilöautoissa, pitää tarkistuttaa säännöllisin välein etttä näyttää prikulleen ajopiirturin näyttämän takia, sitten joku aasi ajelee edessä kökkyrällänsä ja luulee ajvansa 100km/h vaikka ajaa todellisuudessa 75km/h, ja kun sitä vauhtiakin pitäisi niihin mäkiin saada mut ei nin ei :evil:
tuning sucks
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

jype kirjoitti:Rekoissa on pikkasen tarkempi nopeusmittari kuin henkilöautoissa, pitää tarkistuttaa säännöllisin välein etttä näyttää prikulleen ajopiirturin näyttämän takia, sitten joku aasi ajelee edessä kökkyrällänsä ja luulee ajvansa 100km/h vaikka ajaa todellisuudessa 75km/h, ja kun sitä vauhtiakin pitäisi niihin mäkiin saada mut ei nin ei :evil:
tiedän asian.. mutta kyllä transportterin mittari näytää ainakin "näyttötaulun" mukaan 90km/h:n vauhdissa 90km/h
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Luokyio
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Luokyio »

Ja ne tienvarsitaulut ovat muutaman prosentin optimistisia... Eli käytännössä jos luulet ajavasi 90 km/h, niin takaa tuleva 89 km/h rajoittimeen paukuttava rekka kyllä ottaa kiinni.
1997 Scorpio 2.3i A
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Luokyio kirjoitti:Ja ne tienvarsitaulut ovat muutaman prosentin optimistisia... Eli käytännössä jos luulet ajavasi 90 km/h, niin takaa tuleva 89 km/h rajoittimeen paukuttava rekka kyllä ottaa kiinni.
no joo kyllähän se lopulta ottaa kiinni mutta ei se heittämällä loivaan ylämäkeen polje ohi.. ja katoa näkymättömiin
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:) ..kulkeehan ne,varsinkin tyhjillään..jos jää kiinni rajottimen poistosta,tai monella on katkasija,niin sakkojen lisäksi joutuu purkamaan katkasijat pois,ja katsastamaan uudestaan.
ei oo osunu kohdalle onneksi,enkä oo paljoa ajellu noilla pariin viime vuoteen..
ei sieltä mitään junia t...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

mun puolesta saisivat kyllä ajella niin kovaa ku kiinnostaa jos ajaisivat poissa muun liikenteen seasta :D
ei se kuorma-auto kuitenkaan pysähdy hyvin, oli se sitten tyhjä tai täys.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

niinpä,sitä ennakoivaa ajotyyliä sais opetella
kyllä vähän itsekukin..
toinen on moottoripyörät..hitto miten vaikee niitä on päästää jonon ohi monen..en oo vielä nähny että semmonen keräis pahemmin ruuhkaa.
mielelläni annan ite tilaa jos puikkelehtivat jonojen ohi,mutta kun ajelin pari kuukautta sellaisella kehäteillä niin huomasin että tie yritetään tukkia vaikka väkisin jos vaan peilistä huomaa että on tulossa..
mutta onhan niissäkin omat kuskinsa..joka taholla omat pahvipäänsä,ei vaan voi mitään.
kun yrittää varoa vaan..
ei sieltä mitään junia t...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

itse Ex-"motoristina" tiedän kanssa että pyörälle ei tilaa tuu, no sen takii ne onkin nopeempia ku autot :twisted: :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

jype kirjoitti:Rekoissa on pikkasen tarkempi nopeusmittari kuin henkilöautoissa, pitää tarkistuttaa säännöllisin välein etttä näyttää prikulleen ajopiirturin näyttämän takia, sitten joku aasi ajelee edessä kökkyrällänsä ja luulee ajvansa 100km/h vaikka ajaa todellisuudessa 75km/h, ja kun sitä vauhtiakin pitäisi niihin mäkiin saada mut ei nin ei :evil:
Aikaisemmin kun kirjoitin että rekat roikkuu perseessä
90-100 vauhdissa,niin tosi se vaan jostain syystä on.
Itse tarkastanu jokaisesta ajoneuvostani
mittarinäyttämän GPS.llä.
Ja huomioinu virheen.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä nuo rekat on "perseessä kiinni" ainakin kesällä jos vedän vaunua ja ajan rajoitusten mukaan, siis n. 10 km/h yli sallitun ja mittarivirhe vielä päälle! Ei siis kaikki, mutta osa. Kyllä tuohon kolarisumaan oli suurin syy Hesalaisten huonolla ajotaidolla ja kokemuksella! Osa ajaa kesiksillä, siis kitkoilla läpi talven sulilla teillä, osa vaihtaa nastat kesiksiin heti kun "laki sallii", sitten talvi yllättää kun ollaan "perseessä kiinni kuin hintit"! Se mitä olen Hesassa ajellut, niin olen huomannut, että ajavat liian lähekkäin ja liian lujaa, melkein yhtä lujaa kuin minä, jolla sentään on ajotaitoa! :D Meilläpäin on aina talvella "huonot olosuhteet" ja liukasta, joten olemme tottuneet siihen ja ajamme rauhallisesti, harvoin huonolla kelillä yli 120, lisäksi meillä on talvirenkaat (lue nastat) ja pidämme riittävän turvavälin! :D
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

mutta mehän asummekin kehä kolmen ulkopuollella ja meillä ei ole elämää (näin siis ajattelee ihmiset kehän sisällä :D)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Luokyio
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Luokyio »

Monteonisti kirjoitti:Kyllä nuo rekat on "perseessä kiinni" ainakin kesällä jos vedän vaunua ja ajan rajoitusten mukaan, siis n. 10 km/h yli sallitun ja mittarivirhe vielä päälle! Ei siis kaikki, mutta osa. Kyllä tuohon kolarisumaan oli suurin syy Hesalaisten huonolla ajotaidolla ja kokemuksella! Osa ajaa kesiksillä, siis kitkoilla läpi talven sulilla teillä, osa vaihtaa nastat kesiksiin heti kun "laki sallii", sitten talvi yllättää kun ollaan "perseessä kiinni kuin hintit"! Se mitä olen Hesassa ajellut, niin olen huomannut, että ajavat liian lähekkäin ja liian lujaa, melkein yhtä lujaa kuin minä, jolla sentään on ajotaitoa! :D Meilläpäin on aina talvella "huonot olosuhteet" ja liukasta, joten olemme tottuneet siihen ja ajamme rauhallisesti, harvoin huonolla kelillä yli 120, lisäksi meillä on talvirenkaat (lue nastat) ja pidämme riittävän turvavälin! :D
Eipä ole kitkoilla ollut ongelmaa. Ajellaan rauhallisesti kun on liukasta. En olisi itsekään uskonut, että nastattomana saa noin huikean pidon, mitä uusilla kitkarenkailla.
1997 Scorpio 2.3i A
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo oli lähinnä "soukki" siitä että luulemme liikaa ja luotamme liikaa omiin taitoihin! :oops: Mutta oli siinä kait "hitunen" asiaakin vaikka "pikkupienissä" sen kirjoitin? :shock:
mjtee
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Helmi 2005 10:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mjtee »

Luokyio kirjoitti:luulet ajavasi 90 km/h, niin takaa tuleva 89 km/h rajoittimeen paukuttava rekka kyllä ottaa kiinni.
Toki ottaa kiinni myös siksi, ettei rajoitin jarruta autoa. Tarkoittaa sitä että raskas auto jaksaa parhaimmillaan mäen ylös 89km/h ja alas hyrräten hyvästä mäestä kovempaa. Näin minulle huoltomies väitti - ei ole omakohtaista kokemusta :)

Aivan hyvin voi tienvarsimittaritkin näyttää optimistisesti. Harmi kun ei ole rekkojen perässä tullut ajettua moiseen eikä muutenkaan tarkistettua. Onko joku muu?
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
Luokyio
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Luokyio »

mjtee kirjoitti:Toki ottaa kiinni myös siksi, ettei rajoitin jarruta autoa. Tarkoittaa sitä että raskas auto jaksaa parhaimmillaan mäen ylös 89km/h ja alas hyrräten hyvästä mäestä kovempaa. Näin minulle huoltomies väitti - ei ole omakohtaista kokemusta :)

Aivan hyvin voi tienvarsimittaritkin näyttää optimistisesti. Harmi kun ei ole rekkojen perässä tullut ajettua moiseen eikä muutenkaan tarkistettua. Onko joku muu?
Itse en ole tarkistanut, mutta tuttu kokeili GPS:llä. Heittää muutaman kilometrin tunnissa.
1997 Scorpio 2.3i A
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kaveri jäi tutkaan joku vuosi sitten vanhalla sisulla..täysperävaunu
täydessä soralastissa..135 km tunnissa tutkaan :)
poliisisetä kiipesi lavalle katsomaan että oli tosiaan lasti päällä :lol:
kyllä ne ihan hyvin kulkee,jos ei rajottimet toimi..
itse tuli naureskeltua ilmeitä valoissa 400 heppaisella kolmeakselisella scanialla..tosin tyhjillään,mutta sen verran tehoja että ylämäkeen pystyi isompaa pykälää heittämään päälle lastissakin..
vanha säiliörekka muutettuna siirtolavalliseksi..
parempi ajaa kuin monet henkilöautot mitä on alla ollut.. :)
mutta ei niillä tosiaan liikenteessä enempiä leikitä,jälki on aina sen mukaista jos jotain käy..
on joskus saanut itsekin väistää vastaan tullutta rengasta..
on se vaan iso kun se tulee keulaa kohti...eikä tiedä mihin suuntaan seuraavaksi ponkaisee.. :?
ei sieltä mitään junia t...
rainbow6
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Elo 2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rainbow6 »

jype kirjoitti:oli taas yllättäen KELIN vika koko onnettomuus... :) tai RASKAAN kaluston :twisted: on se kumma kun sitä vikaa ei itsestä löydä, ketuttaa jo tuo rekkojen morkkaaminen
Juu juu, mut sille ei voi mitään että raskas kalusto vaatii moninkertaisen matkan pysähtyäkseen verrattuna hlöautoon, oli keli mikä tahansa. Kiire on, eikä kilometrien turvavälien pitäminen ole liikenteessä mahdollista mutta vikahan on sen kuka ekana jonossa jarruttaa.

Samoin ihmetyttää et mitä lähempänä pk-seutua ollaan, sitä vähemmän liikenteessä käytetään pelisilmää. Esim. ajoin jonossa jonka keulilla oli n. 15 moottoripyörää letkassa. Niistä oli mahdotonta päästä ohi, enkä yrittänytkään. Ei ollut niin kiire. Motskareiden ja mun välissä oli yksi auto. Kuitenkin takaa tulevien piti päästä ohi, siihen minun ja ekana ajavan auton väliin. Niistä motskareista ne ei kuitenkaan päässeet ohi (arvattavaa) tässä letkassa ajettiin n 70 km, kunnes motoristiletka kääntyi pysähdyspaikalle. Ihmetyttää vain tuo ohittelutarve, kun kenen tahansa pitäisi tajuta, ettei suht vilkkaalla valtatiellä pääse pitkän letkan ohi. Kun motoristit kääntyivät, edessäni oli yhden auton sijasta viisi. Eipä kauheasti siis hyödyttänyt a)ohittelu b) jatkuva jarruvalojen vilkuttelu.
Takavedon taikaa...!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllähän motskareista aina pääsee ohi, ne antaa tietä kiltisti kun vähän välkyttelee ja tyyttää, tarvitaessa vähän kiilaa! 8)
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

ja tänään olin jäädä kuorma-auton alle kun se pasatti kolmiosta takaa.. huomasin mokoman ja näin että kyllä se näki minutkin mutta painoi vain lisää kaasua. ilman minun suorittamaa lukkojarrutusta olisin jäänyt tämän suharin alle, ja mitä luultavimmin hengettömänä. ajoin siinä sen mulkvistin perässä ja kiukuspäissäni kiusasin ihan kunnolla sitä.

ja sitten kun pääsin vierelle niin aloin karjumaan ikkunasta sille ukolle että mitä vittua se meinaa. ei ollut edes kuulevinaan.. onneksi ehdin ottamaan ko. kuljetus firman numeron ja auton rekisterin. soitin hetki sitten sinne ja kerroin tapahtuneesta.

kysyivät kaikkea ja sanoin että olisin jäänyt alle ellen olisi tehnyt hätäjarrutusta. oli kuullemma samainen kuski tehnyt virheitä ennenkin ja nyt varmaan menettää työnsä. oli aika vihaisen kuuloinen se setä jolle puhuin..

mutta onneksi tämä on vain yksi todella monesta. hyviä rekkamiehiä ym. on suomessa paljon.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

onhan niitä sikoja ammattimiehissäkin... mutta ihmiset ei muista kuin ne siat tuolta tienpäältä... :cry: tähän perässä roikkumistaisteluun sen verran etä miksi se helkilöautoilija ei voi antaa tilaa sille perässäsoikkuvalle rekalle kun suurin osa rekoista tekee sen perseessä roikkuville h-autoilioille antaen ohitusmerkin vilkulla??? sitäpaitsi joka ikisellä reissulla mun perässsä roikutaan h-autolla vaikka ajan rajoitinta vasten 90km/h 80 alueella..
Viimeksi muokannut jype, 29 Elo 2005 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuning sucks
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

voi ny s+*/*+? sentään, mikä päivä taas.
Jakoremmi poikki keskellä liikenneympyrää, peräkärryt perässä ja kaato sateessa :cry: :cry:
Vastaa Viestiin