Ruotsista vaihtomoottori

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TubrboFordtransit
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Loka 2015 00:21

Ruotsista vaihtomoottori

Viesti Kirjoittaja TubrboFordtransit »

Terve!
Oikso kenellä kokemusta, tietoa ruotsin purkaamoiden ilmoittamista moottoreiden kilometrimäärista, pitääkö ne paikka?

Tuossa näyttäis oleevana 15 - 40k km ajettuja moottoreita hintaan 800 - 1200 euria. Vaikka emäntä kyytiin, pikkuruokanen seati tulille kevyt kärrin kanssa ja pikku loma/hyöty reissu joun hiljaisina viikoina. Oliskohan tuossa mitaan järkeä.

http://en.bildelsbasen.se/index.php?exe ... lter=turbo

Suunittelen tässä 400k ajettun lava transitin elinkaaren jatkoa, kun tuli yksi semmoinen pakkohankinta eteen. Paritonninen transiti + tonnilla 15k km ajettu moottori + asennustyöt tuntuu järkevämmältä, kun 25k euria lavaauto teollisuus ja kunnosapito käyttöön. Auton hinnan ja yleiskunnon putoaminen on aika rajuaa kaivos/teollisuus olosuhteissa.

Et pitääkö ne ilmoitetut kilometrit näissä moottoreisa paikka, vai mahtaako olla arpanmeroita... :?:
komford
Viestit: 90
Liittynyt: 25 Syys 2015 21:42

Re: Ruotsista vaihtomoottori

Viesti Kirjoittaja komford »

Minusta näyttää, että sinä unohdat ruotsalaisen tavan ilmoittaa ajomäärä kymppitonneina (=mil) eli noihin lukuihin pitää lisätä yksi nolla. Eivät ole nìiin älyttömän vähän ajettuja, sitä en tiedä onko luvut aitoja.
TubrboFordtransit
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Loka 2015 00:21

Re: Ruotsista vaihtomoottori

Viesti Kirjoittaja TubrboFordtransit »

Ooh, kiitos tarkennuksesta.

Se selitää jo aika paljon. Silti houkutteleva joku 80tkm ajettu moottori.

Tietysti, jos jollakin alle tai 120tkm 96 turbotransitin moottori löytynee suomesta, oon kiinnostunut.
jansu83
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Loka 2014 16:40

Re: Ruotsista vaihtomoottori

Viesti Kirjoittaja jansu83 »

Oon ostanu yhden koneen ruotsista toitsuun ja rahti oli eteläruotsista noin 220 euroa tänne Oulun hujakoille. Kone oli hyvä ja käytössä ollut jo pari vuotta. 15200 mil eli 152 000 km oli ajettu ja kunto vastaa kilometrejä. Sain hyvän koneen puolta halvemmalla kuin suomesta vastaavan, eli oli mulla tuuriakin matkassa. Ei syö öljyä ja toitsu tuli kuntoon.

Pitäis löytää tuohon Connecti Fordiinkin kone ja laatikko varalle, niin olis laittaa Tddi pelin alle kun Tdci kuitenkin vielä sanoo ittensä irti joku kaunis päivä :) Sopivaa varaosa tddi focusta tai connectia oon koittanu pälyillä, mutta harvoin on alle 300 ajettuja tarjolla järkihintaan.
Vastaa Viestiin