Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tarviiko jotain vielä tehdä, kun on vaihtomoottori saatu paikalleen? Esim. jotain ilmauksia tms? Ajattelin vähän etukäteen kysästä, ettei tarvi sitten ihmetellä, että mitäs nyt tehdään, kun kone ei starttaa tai käy kunnolla
Ensimmäinen koneenvaihto, niin ei ole oikein tietoa...
Laitan siis vaihtomoottorin nyt vklp aikana mk6 escorttiini. Moottori on -98 1.8i 16V zetec 115hp.
Ford Fiesta 1.1 optima 1995-----Ford Escort 1.8i 16V sport 1996-----Muun merkkisiä autoja ollu tarpeeks
Pistä lämmityslaitteen säätö kojelaudasta kuumalle kun täytät jäähdytysnesteet. Käytä autoa paikallaan ja seuraa paisuntasäiliön nesteen pintaa, jonkin verran joutuu varmaan lisäilemään. Kun pinta alkaa pysymään min ja max merkkien välissä niin voit lähteä testilenkille. Tarkista vielä nestepinta jonkin aikaa.
Ja ohjaustehostimen nesteet täyttää, jos letkut irrotettiin.
Sekä jos kytkin on nestetoiminen, ei vaijeri, niin ilmata.
Jos vetoakselit irrotetaan laatikosta, niin täyttää/tarkastaa vaihteistoöljyt.
Ilmastointi, jos on, on oma lukunsa.
Kiitos paljon vinkeistä. Nesteet kyllä tiedän, että pitää täyttää, mutta esim. tuo lämmityksen laittaminen kuumalle oli uus juttu.
Tuosta videosta en paljoo ymmärtäny, kun ei englanti oikein suju.
Ford Fiesta 1.1 optima 1995-----Ford Escort 1.8i 16V sport 1996-----Muun merkkisiä autoja ollu tarpeeks
1. Tulpat pois, jotta kone pyörii kevyesti. Hieman öljyä tippakannulla mäntien päälle.
2. Polttoainesyötön ja sytytyksen katkaisu, liittimet irti.
3. Pyöritystä startilla jonkin aikaa että öljynpaineet nousee ja öljyt kiertävät joka paikkaan kunnolla. Pidä välillä taukoa ettei startti pala.
4. Nestetasojen tarkistusta.
5. Kamat kasaan, starttaus jotta kone käy.
6. Anna koneen käydä jonkin aikaa ihan vain tyhjäkäyntiä. Tarkkaile nestetasoja ja mahdollisia vuotoja. Älä anna kierroksia vaan anna osien hieman lämmetä ja "hioitua" ensin ihan rauhassa. Varaudu mahdolliseen venttiilien säätöön (jos ei hydrauliset?).
7. Rauhallista sisäänajoa eri kierrosalueilla, ei siis pelkkää samaa pitkää ajoa (kierroksia) vaan monipuolisempaa kierrosaluetta, jotta osat hioutuvat paremmin eri kierrosalueilla. Älä siis revittele mitenkään.
1. Tulpat pois, jotta kone pyörii kevyesti. Hieman öljyä tippakannulla mäntien päälle.
2. Polttoainesyötön ja sytytyksen katkaisu, liittimet irti.
3. Pyöritystä startilla jonkin aikaa että öljynpaineet nousee ja öljyt kiertävät joka paikkaan kunnolla. Pidä välillä taukoa ettei startti pala.
4. Nestetasojen tarkistusta.
5. Kamat kasaan, starttaus jotta kone käy.
6. Anna koneen käydä jonkin aikaa ihan vain tyhjäkäyntiä. Tarkkaile nestetasoja ja mahdollisia vuotoja. Älä anna kierroksia vaan anna osien hieman lämmetä ja "hioitua" ensin ihan rauhassa. Varaudu mahdolliseen venttiilien säätöön (jos ei hydrauliset?).
7. Rauhallista sisäänajoa eri kierrosalueilla, ei siis pelkkää samaa pitkää ajoa (kierroksia) vaan monipuolisempaa kierrosaluetta, jotta osat hioutuvat paremmin eri kierrosalueilla. Älä siis revittele mitenkään.
Tarviiko noita kaikkia edes tehdä, kun konetta ei ole avattu vaan vaihdettu kokonaisena toisesta autosta?
Ford Fiesta 1.1 optima 1995-----Ford Escort 1.8i 16V sport 1996-----Muun merkkisiä autoja ollu tarpeeks