Focus 1.8 Tdci -02 ei lähde käyntiin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Focus 1.8 Tdci -02 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja transitman »

Tuli tuollainen Focus ostettua pihaan viallisena.
Ostotilanteen tieto on se että auto on sammunut ajosta eikä sen jälkeen ole käyntiin lähtenyt.
Korjaamossa käytetty jossa vaihdettu määränsäädin, ehkä paineensäädin ja yksi suutin. Eikä lupaile ollenkaan. Ja nelossuuttimesta vikakoodia pukkas koko ajan.

Tällä hetkellä itse olen saanut tutkittua siitä että syöttöpumppu ei ole rikki, nelossuuttimen liitin oli huono ja siksi ei poistanut vikakoodia, nyt se pelaa. Koodasin kaikki suuttimet uusiksi eculle ja kovasti olen yrittänyt ilmailla järjestelmää.

Ja tän hetkinen tilanne on se että normaalia pidemmän startin jälkeen jää vaivalloisesti käymään "tyhjäkäyntiä" mutta kaasusta ei tapahdu yhtään mitään??
Polkimen anturit jne. Toimivat livedatan mukaan, rail-paine on tyhjäkäynnillä 500bar.

Voiko siellä vielä olla ilmaa vaikka käynnissä onkin jo vai olisiko suuttimissa likaa vai mistä vikaa kaivelisi??
jansu83
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Loka 2014 16:40

Re: Focus 1.8 Tdci -02 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja jansu83 »

Ootko vaihtanu polttoainesuodatinta? Ja ilmeisesti käsipumpulla (jossa venttiili estämässä polttoaineen tankkiin virtaamisen) olet ilmannut järjestelmää? Ootko koittanu pumpata pumpulla vielä, kun kone käy vaivalloisesti tankista suodattimeen vielä käsin lisää polttoainetta? Syöttöpumppu on ainoa polttoainepumppu, eli se imee tankista tavaraa, ja jos sielä on ilmaa, niin ei jaksa imeä. Jos vanha suodatin, niin eihän ole tukossa? Ja eihän ollu vanhassa suodattimessa metallihilettä, mikä viittaa pumppuvikaan.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Re: Focus 1.8 Tdci -02 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja transitman »

Sen verran selvinny hommaa että tuo "uusi" 4 suutin vuotaa kaiken läpi, 2 suutin vähän ja 1 sekä ei juuri ollenkaan.
Tänään tuli lähetettyä suuttimet korjaukseen Saksaan ja sit illalla tuli otettua tuo suodatin irti ja tyhjennettyä, ja voi v......

Sehän oli täynnä metallihilettä. Nyt sitten kyselemään saako tuota pumppua korjattua ja mihin hintaan tai saako siihen varaosia jos kokeilisi itse korjata tai sitten yrittää jostain etsiä järkevän hintaisen toisen pumpun.
Vastaa Viestiin