Ford Mondeo sammuu ajosta yms... APUA

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Anner
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Kesä 2015 18:30

Ford Mondeo sammuu ajosta yms... APUA

Viesti Kirjoittaja Anner »

Elikkä ongelmana on, että auto sammuu kesken ajon, joskus lähtee käyntiin ja useimmin ei. Lämpösillä keleillä käynnistyminen vaikeinta.
Ei pidä kierroksia joutokäynnillä tasaisena, pitää ns. polkea kaasua kokoajan että pysyy käynnissä, mutta aina sekään ei toimi. Hermot alkaa mennä tähän laitteeseen, osaisiko joku kertoa syytä??? Vikakoodit luettu ja tällaisia se antoi...
Nopeasti kiihdytettäessä alkaa vilkkua hehkun merkkivalo ja pudottaa kierrokset, ja joskus jättää ns. tielle ettei ota komentoa kaasulta.
Polttoainesuodatin on vaihdettu.
Auto vm 2003 diesel duratec 2,0

PCM - P0404
PCM - P1543
PCM - P1544
PCM - 1211
PCM - P09191
PCM - P0251
EATC - EI MITÄÄN
IC - B1359

IC KOODI B1359 Vika sytytysvirta / lisävirtapiirissä
jansu83
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Loka 2014 16:40

Re: Ford Mondeo sammuu ajosta yms... APUA

Viesti Kirjoittaja jansu83 »

Paljonko on riisselillä rullattu? Näistä nykyaikasemmista TDCi (eli Common Rail / Korkeapainejärjestelmä) koneista tuppaa vikaantumaan suuttimet tuossa 250....350 tkm vaiheilla. Kun ne kuluvat tarpeeksi, niin päästävät polttoainetta suoraan läpi paluulinjaan, eikä kaikkea sylinteriin, jolloin pumppu pumppaa osittain turhaan polttoainetta. Vilkkuva hehkuvalo on Fordissa merkkinä polttoainejärjestelmän viasta, ja mitä olen lueskellut niin useimmiten järjestelmän paine putoaa etenkin kovalla kuormalla, kun suuttimet sekä syöttää polttoainetta, että päästää sitä läpi, eli polttoaineen kulutus on suurempaa kuin mitä pumppu ennättää pumppaamaan ja järjestelmän paine putoaa. En muista tarkempia vikakoodeja, mitkä liittyy polttoaineen alhaiseen järjestelmäpaineeseen.

Tämä on aivan yleinen oire nykyaikasissa (eli näissä Common Rail) diiseleissä merkistä riippumatta.

MUOKKAUS: Tässä on liitetty letkut suuttimien paluulinjoihin joka suuttimeen. Kaksi suutinta päästää paljon polttoainetta läpi, ja on viallisia:

https://www.youtube.com/watch?v=Q-caj2Bk4gI

Jos näitä testejä tekee, niin pitää muistaa tulpata alkuperäset paluulinjat heti ja EHDOTTOMAN PUHTAALLA tulpalla. Järjestelmä ei kestä yhtään likaa pumpussa ja suuttimissa!! Eli kunnon puhdistus ennen liitoksen avaamista joka liitokselle jonka avaa, ja huolehtia ettei sinne todellakaan pääse pientäkään hiukkasta likaa!!

MUOKKAUS: ja tässä toinen pätkä jossa vikakoodeistakin puhetta:

https://www.youtube.com/watch?v=KKSXRok0miE

Samoja koodeja tuola vilahtelee kuin tuossa antamassasi listassa.

JA VIELÄ MUOKKAUS
Ehkä helpoin ja kokemattomalle edullinen konsti on hyödyntää lähimmän dieselkorjaamon osaamista. Saattaa palvelu maksaa, mutta yleensä dieselkorjaamossa on enemmän tietoa kuin merkkikorjaamossa vian aiheuttajista.
Vastaa Viestiin