Sierra 2.0i DOHC tupsauttaa savut käynnistettäessä!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Sierra 2.0i DOHC tupsauttaa savut käynnistettäessä!

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Missä vika? Venttiilivarren kumit vaihtoon? Onkoha kalliski remppa? Ite en rupee purkamaan.. :?:
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
DragoN1982
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 »

siinäpäs se vastaus onkin, venttiilivarrenkumit
Sierra 2.3i 16v
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

DragoN1982 kirjoitti:siinäpäs se vastaus onkin, venttiilivarrenkumit
Onko tietoo paljonko osat/vaihtotyö mahdollisesti maksais? Kokemuksia?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Vai tunkeeko se valkosta savua??? Vois viitata tohon kanteen/kansipahviin jos vedet hukkuu paisuntasäiliöstä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lep-1 »

Kyllä sitä savua tuprauttelee mullakin käynnistettäessä ja pikku tuoksut myös :wink: Vaikka autolla tuli just vasta 200tkm täyteen ja öljyt on vaihdettu aina ajallaan. En ainakaan itse ala mihinkään kannen huolto toimenpiteisiin paitsi sitten kun alkaa ihan älyttömästi venttiilit raksuttamaan tai kone lykkäämään sinistä sauhua. Auto on sama kun sigussa
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei ne aina ole edes rikki,on voineet vaan nousta irti paikoiltaan..
joku ruuvilukite auttaa kummasti asiaan..
ei sieltä mitään junia t...
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Lep-1 kirjoitti:Kyllä sitä savua tuprauttelee mullakin käynnistettäessä ja pikku tuoksut myös :wink: Vaikka autolla tuli just vasta 200tkm täyteen ja öljyt on vaihdettu aina ajallaan. En ainakaan itse ala mihinkään kannen huolto toimenpiteisiin paitsi sitten kun alkaa ihan älyttömästi venttiilit raksuttamaan tai kone lykkäämään sinistä sauhua. Auto on sama kun sigussa
Joo.. Niin multaki tosiaan savua ja tuoksua käynnistäessä tulee.. :wink: Muuten auto toimii ku kello.. Ajossa ei muuten savuta muuta ku sillo ku kierrättää kunnolla ja vaihtaa vaihdetta että kierrokset pääsee laskemaan.. Savu on käynnistettäessä sinistä.. Vähä ehkä vaaleaa pukkaa mut kai se on iha normaalia.. Äske oli jo sen verran hämärää ettei enää erottanu oliko se savu sitte sinistä, punasta vai vihreää.. ;)
Kannattaakohan tolle kuitenkaa tehdä viel mitää? Ja jos ei nii millon kannattais?

OT Oon uus Ford-kuski ja näköjään erittäin asiallista porukkaa tääl foorumil! :)
Mul on ollu toi auto ny n.4viikkoa jos en väärin muista ja erittäin tyytyväinen oon ollu..
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei tuo nyt vaarallistakaan ole,kiusallista takana tulijoille ehkä..
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jos paine pyttyyn menetelmällä teet niin on oikeenkin pikanen remppa... voi vaatia vaan vähän taitoa.
Melkein ottaisin kannen irti ja hoonaisin venttiilin seetit samalla. Pystyy ihan ite tekemään kun ostaa vaan hioma tahnaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Meilläkin mamman ajokki pukkaa pienet sievät siniset käynnistettäessä, tosin dokkilaisella on jo takana 450tkm :D 200 tonnin korvilla edellinen omistaja teetättänyt kansirempan, eli varmaan ohjurin kumitkin vaihdettu. Sen jälkeen ollut vain kovaa ajoa, 10tkm välein öljyt vaihdeltu ja kone toiminut kuin kello. Nyt alkaa jo pikkasen tuon käynnistyskäryn lisäksi nostimet naputtamaan.. Tosin öljyä ei vaihtovälillä tartte lisäillä. On se vaan ihme pata tuo DOHC.. Päästöt edelleen uuden auton luokkaa (lambdan joutui leimaan vaihtamaan vihdoinkin).
2021 Tesla Model 3 LR
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Re: Sierra 2.0i DOHC tupsauttaa savut käynnistettäessä!

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Jubi kirjoitti:Missä vika? Venttiilivarren kumit vaihtoon? Onkoha kalliski remppa? Ite en rupee purkamaan.. :?:
Huoltoon vaan, ettei käy niinkuin minulle, kun tuumin ei tuo haittaa mitään, paitsi sitten tuossa eilen 4-pytystä kaksi hiljeni. "Viisaana miehenä" epäilin tulppia/tulpanjohtoja ja vaihdoin ne, mutta ei käy kuin kahella ja saatanan moisella revityksellä neljällä. Kituutus huoltoon, testeri kiinni ja kiva toteamus: 8-venttiilistä neljä on hiljaa ja pakokaasuissa happea yli 12%.

Loppui autolla ajelu sitten siihen vähäksi aikaa, ellen saa maanantaina huoltopuljun tirehtöörin kanssa sovittua osamaksulla maksamisesta. 1000 euroa kun on "varovainen" arvio.

Arvatkaa, mikä on mieliala... :evil:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu u, mutta kuinkas se tuohon venttiilinvarren kumien vaihtoon liittyy :)
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

jos tuollaisesta rempasta TONNIN saa, niin voin tehdä sen vaikka kahesti.... muutaman illan homma, eikä ole todellakaan vaikea tehdä jos vaan yhtään työkalut pysyy käsissä...
Osaamattomat valittaa
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

VesQ kirjoitti:Juu u, mutta kuinkas se tuohon venttiilinvarren kumien vaihtoon liittyy :)
Jos ne on entiset ja ongelmilla on yleensä tapana alkaa jostain pienestä joka sitten paisuu suuremmaksi. :?
Ongelmani on ilmeisesti alkanut kannentiivisteen vuodolla ja sitten menny venttiilin varsien tiivarit, joihin karsta on sitten tarttunut ja sen jälkeen burn, baby, burn.
Ketuttaa, olisi pitänyt huollattaa ajoissa. :cry:

Sierrain kirjoitti:jos tuollaisesta rempasta TONNIN saa
Siinä samalla tekevät 300tkm huollon ja tuo tonttu oli arvio "worst case scenarion"-mukaan, mikä taasen tarkoittaa minun tuurilla laskun loppusummaa. :(
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Tänää varasin ajan paikalliselle korjaamolle ja vaihtavat sitte tulevan viikon torstaina ne venttiilivarren kumit.. Hintaa korjaukselle tulee noin 160 euroo ja osat päälle.. :? Ei kiva!

Ja ihmetyttää miten toi veden nestepinta vaihtelee.. En viiti siihen toiseen topicciin kirjottaa ku kaikkia joita asia kiinnostaa lukevat saman varmasti tältäkin topicilta.. :twisted:
Tänä aamuna oli paisuntasäiliössä taas vettä maximiin asti.. Ja just samassa paikassa viimeks katoin ku vesi oli melkein minimissä..??
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no ainakin se paisunta säiliö sitten toimii..
ei välttämättä vikaa ollenkaan.
eikä toi 160 ehkä ole kumminkaan paha hinta,paikallisella romiksella lupasivat tehdä mun V-kutoseen noin satasella sen homman,tuntivelotus
35..ja kansia irrottamatta.
mutta jos noi tuntivelotukset on yleensä 50-60..?vai missä mahtavat mennä..
tietysti aina on ikävä luopua rahoistaan ,varsinkin jos sitä ei liiemmälti ole.
ei sieltä mitään junia t...
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Jubi kirjoitti:Tänä aamuna oli paisuntasäiliössä taas vettä maximiin asti.. Ja just samassa paikassa viimeks katoin ku vesi oli melkein minimissä..??
Samaa minäkin ihmettelin tuolla omalla kipollani. Noh, ensi viikolla olen sitten paljon viisaampi ja köyhempi, kun auto menee pajalle.
Pelottaa ajatella, mitä kaikkea sieltä on mennyt paskaksi asenteeni(=jos se käy ja liikkuu, sillä ajetaan) takia. :cry:
Vastaa Viestiin