IS Kansi Turbo käyttöön? + Turbo
IS Kansi Turbo käyttöön? + Turbo
Olisi yksi ylimääräinen IS kansi jonka ajattelin jossain vaiheessa kunnostaa ja tehdä siitä tuohon Turbo Taunukseeni uuden kannen...
Mikä on hyvä nokka akseli? 134? Onko merkillä väliä jos laatu on tärkeämpi kuin 20€ säästö?
Entä seuraaja, Jouset, ohjurit ja vielä noi venttiilit.. Pakopuolelle jotkin paremmat lämpöä kestävämmät?
Firman pääpaikalla on koneistamo jonka palveluja ajattelin hyödyntää kun kyselin alustavasti niin tekevät kanava muutoksiakin...
Nykyinen peli antaa 229Hp ja 350Nm pyörältä.
Jos kannella saisi laajemmin toimivan tehokäyrän kun lopussa tippuu aika roimasti...
Kansi homman jälkeen on mietinnässä vielä ahtimen vaihta nykyaikaisempaan malliin jos budjetti venyy ennen suuniteltua kopan maalausta.
Mitään maapalloa pyörittävää moottoria ei ole haussa vaan mielummin 10Hp vähemmän jos sen johdosta tekniikka kestää 10v ilman purkua mutta moottorissa on nyt arviolta 260Hp/400Nm laskennallisesti noin 4400-4500r/min ja jos noin 300Hp paikalle asettuisi lopullinen teho mahdollisimman laajalla käyttöalueella.
Max.tehon kohdalla ahtopaine oli 1.1bar ja siitä ylöspäin tasainen 0.9bar loppuun asti.
viewtopic.php?f=10&t=176
Mikä on hyvä nokka akseli? 134? Onko merkillä väliä jos laatu on tärkeämpi kuin 20€ säästö?
Entä seuraaja, Jouset, ohjurit ja vielä noi venttiilit.. Pakopuolelle jotkin paremmat lämpöä kestävämmät?
Firman pääpaikalla on koneistamo jonka palveluja ajattelin hyödyntää kun kyselin alustavasti niin tekevät kanava muutoksiakin...
Nykyinen peli antaa 229Hp ja 350Nm pyörältä.
Jos kannella saisi laajemmin toimivan tehokäyrän kun lopussa tippuu aika roimasti...
Kansi homman jälkeen on mietinnässä vielä ahtimen vaihta nykyaikaisempaan malliin jos budjetti venyy ennen suuniteltua kopan maalausta.
Mitään maapalloa pyörittävää moottoria ei ole haussa vaan mielummin 10Hp vähemmän jos sen johdosta tekniikka kestää 10v ilman purkua mutta moottorissa on nyt arviolta 260Hp/400Nm laskennallisesti noin 4400-4500r/min ja jos noin 300Hp paikalle asettuisi lopullinen teho mahdollisimman laajalla käyttöalueella.
Max.tehon kohdalla ahtopaine oli 1.1bar ja siitä ylöspäin tasainen 0.9bar loppuun asti.
viewtopic.php?f=10&t=176
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: IS Kansi Turbo käyttöön?
Voin suositella myös Mäntsälän koneistamoa (Aaltonen) joka tekee kaiken tarvittavan ja kohtuu hinnalla.
134:n on varma valinta ja toimii kautta linjan. Ei tosin kierrä kovin paljoa vakioon verrattuna enempää. Yhden jutun muistan jossa oli ajoitettu 20 astetta sivuun niin yläpää oli parantunut reippaasti,muuta ei tuosta ole ollut ilmoilla.
Bp285:n toimi muuten mutta päästöjen kanssa toivoton tapaus,jos ikä riittää niin kelpo keppi sekin muuten jos ei päästöjä tarvii mitata. Tehoa toi aika tuntuvasti vakioon verrattuna +300 koneessa.
Vakio ventiileillä on otettu +400, hyvin tehdyllä kannella. Ennemminn ne pakopuolen seetit vaihtaa kuin pelkät venat.
Oma tekemällä vakio nokalla/venttiileillä oon 285 saanut aikaan 1.2bar paineilla. Eikä venojen kanssa ollut mitään ongelmia vaikka sai rääkkiä runsaalla kädellä.
Muistelisin et sulla oli takokamat alakerrassa joten sinne 1.5 bar varaa nostaa sillä sitä tehoa tulee eikä pelkoa keston kannalta viellä olisi omien kokemuksien suhteen.
134:n on varma valinta ja toimii kautta linjan. Ei tosin kierrä kovin paljoa vakioon verrattuna enempää. Yhden jutun muistan jossa oli ajoitettu 20 astetta sivuun niin yläpää oli parantunut reippaasti,muuta ei tuosta ole ollut ilmoilla.
Bp285:n toimi muuten mutta päästöjen kanssa toivoton tapaus,jos ikä riittää niin kelpo keppi sekin muuten jos ei päästöjä tarvii mitata. Tehoa toi aika tuntuvasti vakioon verrattuna +300 koneessa.
Vakio ventiileillä on otettu +400, hyvin tehdyllä kannella. Ennemminn ne pakopuolen seetit vaihtaa kuin pelkät venat.
Oma tekemällä vakio nokalla/venttiileillä oon 285 saanut aikaan 1.2bar paineilla. Eikä venojen kanssa ollut mitään ongelmia vaikka sai rääkkiä runsaalla kädellä.
Muistelisin et sulla oli takokamat alakerrassa joten sinne 1.5 bar varaa nostaa sillä sitä tehoa tulee eikä pelkoa keston kannalta viellä olisi omien kokemuksien suhteen.
gti golo palloilija
Re: IS Kansi Turbo käyttöön?
134 nokkaa myös mietitty täällä samalla kannella turbon kanssa. Noi venajouset, seuraajat kiinnostaisi kanssa, että mitä laittaa ja mitkä kestää?
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89
Re: IS Kansi Turbo käyttöön?
Kovapala/tasanostoinen nostaja, tuplajouset,134,44,5/38. Tuollaisella setillä 389 ilman huolen häivää koneen keston kanssa(cossun sisäkaluilla).
Hx35 12_pesällä,42mm sisäkoko pakosarja,mrtech,deca 630cc 1,7bar 7,7:1. Ajelin joillain paineilla kun mittari loppui neulaa vasten napsahtaen 2,2bar kohdalla. Pakosarja liian isosta,vaati vastusta koneelle jotta alkoi heräilemään kunnolla,tuli hieman v-mäisesti tehot isommilla paineilla. Kestävä. Päästöistä läpi 3,5%/hc600 rajoilla helposti.
Viimeksi muokannut Aksu, 17 Tammi 2015 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gti golo palloilija
Re: IS Kansi Turbo käyttöön?
Unohtui aloitusviestistä että terässeetit tulee pakopuolelle luonollisesti eli ollaanko samaa mieltä että vakio kokoiset venttiilit on sitten se hyvä linja? edellisessä kannessa on pako+imu suurennettu 2mm tosin tiedä oliko hyötyä.
Onko jotain nokka valmistajaa joka on se varma valinta ja onko joku mikä kannattaa jättää väliin? Tuota 134 mallin nokkaa kun löytyy useammalla merkillä tosin ilmoitetuissa nostoiossa eroa...
Mitään kieroskonetta ei tule eli alle 7000 tulee jäämää johtuen vakion vaihtipyörän kestosta... Ei kuulema suositella yli 7000 juurikaan.
Mutta jos tehokäyrä on hyvä niin rajoitinta voisi kyllä hilata ylemmäs mutta alle 7000, turha kiusata vanhusta.
Juu takomännät on ja teräskiertokanget eli jos ei nakuta niin alakerran pitäisi kestää kohtuulisesti.
Päästöjä ei tarvitse mitata, 1975 on vuosimalli.
Puristukset ovat yli 9:n luulakseni, ei mitattu ja samalla miettinyt kun on tuo paksumpi kansipahvi että jos laittaisikin ohuemman tilalle samalla kun kansi vaihtuu jossain vaiheessa...
Sitten vain kokeilee e98:lla sopivat ahtopaineet ja sen perään r85:lla kun on toi flexfuel anturikin..
Mänsälän koneistamon laitan korvan taakse ja kyselen heiltä kanavien etc. teosta ja vertaan tuohon oman firman koneistamoon josta varmaan saisin eri hintaan...
Onko jotain nokka valmistajaa joka on se varma valinta ja onko joku mikä kannattaa jättää väliin? Tuota 134 mallin nokkaa kun löytyy useammalla merkillä tosin ilmoitetuissa nostoiossa eroa...
Mitään kieroskonetta ei tule eli alle 7000 tulee jäämää johtuen vakion vaihtipyörän kestosta... Ei kuulema suositella yli 7000 juurikaan.
Mutta jos tehokäyrä on hyvä niin rajoitinta voisi kyllä hilata ylemmäs mutta alle 7000, turha kiusata vanhusta.
Juu takomännät on ja teräskiertokanget eli jos ei nakuta niin alakerran pitäisi kestää kohtuulisesti.
Päästöjä ei tarvitse mitata, 1975 on vuosimalli.
Puristukset ovat yli 9:n luulakseni, ei mitattu ja samalla miettinyt kun on tuo paksumpi kansipahvi että jos laittaisikin ohuemman tilalle samalla kun kansi vaihtuu jossain vaiheessa...
Sitten vain kokeilee e98:lla sopivat ahtopaineet ja sen perään r85:lla kun on toi flexfuel anturikin..
Mänsälän koneistamon laitan korvan taakse ja kyselen heiltä kanavien etc. teosta ja vertaan tuohon oman firman koneistamoon josta varmaan saisin eri hintaan...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: IS Kansi Turbo käyttöön?
mulla maksoi osat enemmän kuin itse kannen teko Mäntsälässä
Teki kanteen kanavat,ohjurit (k-linet) seetit (8kpl),kasaus,tason hionta,nokan laakerit,jousipaineet ja kun oli liikaa, soitti ja vaihdettiin jouset "kevyempiin"
6450rmp näytti olevan mulla maks tehon kierrokset tuossa koneessa.
Teki kanteen kanavat,ohjurit (k-linet) seetit (8kpl),kasaus,tason hionta,nokan laakerit,jousipaineet ja kun oli liikaa, soitti ja vaihdettiin jouset "kevyempiin"
6450rmp näytti olevan mulla maks tehon kierrokset tuossa koneessa.
gti golo palloilija
Re: IS Kansi Turbo käyttöön?
Kiitos tiedoista =) Sinulla taitaa olla puristukset melko alhaalla =) Itsellä toinen lähtökohta.Aksu kirjoitti:
Kovapala/tasanostoinen nostaja, tuplajouset,134,44,5/38. Tuollaisella setillä 389 ilman huolen häivää koneen keston kanssa(cossun sisäkaluilla).
Hx35 12_pesällä,42mm sisäkoko pakosarja,mrtech,deca 630cc 1,7bar 7,7:1. Ajelin joillain paineilla kun mittari loppui neulaa vasten napsahtaen 2,2bar kohdalla. Pakosarja liian isosta,vaati vastusta koneelle jotta alkoi heräilemään kunnolla,tuli hieman v-mäisesti tehot isommilla paineilla. Kestävä. Päästöistä läpi 3,5%/hc600 rajoilla helposti.
Näillä tiedoilla mennään, alan jossain vaiheessa haalimaan osia ja neuvottelee koneistamon kanssa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: IS Kansi Turbo käyttöön?
Mites noi vakio venanjouset ohc koneessa ovatko heti vaihtoon menossa jos nokkaa vaihtaa? Toisin kun cvh koneessa. Miettinyt Newman cams ph4 nokkaa 134 vaihtoehdoksi. Olikos myös niin, että 202 lohkosen koneen kannessa olisi vakiona terässeetit?
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89
Re: IS Kansi Turbo käyttöön?
202 saattaa olla jo nuo terässeetit mutta ainakin pakopuolelle suositellaan vaihtamaan seetit.
Kovilla sylinteri/pakolämmöillä on niitä seettejä toisinaan irronnut pesästään.
Mulle muistaakseen tuli jotkut volvon seetit jotka oli liki kaks kertaa korkeammat kuin ne vakiot,pakopuolelle juurikin.
Jos ei jouset pohjaa niin kyllä niillä vakiollakin pärjää kun kierroksia ei tule hirmuisesti lisää.
Hämärä muistikuva olis ettei 134:lla pohjannut vakiot viellä,mut varmaksi en mene vannomaan.
Kovilla sylinteri/pakolämmöillä on niitä seettejä toisinaan irronnut pesästään.
Mulle muistaakseen tuli jotkut volvon seetit jotka oli liki kaks kertaa korkeammat kuin ne vakiot,pakopuolelle juurikin.
Jos ei jouset pohjaa niin kyllä niillä vakiollakin pärjää kun kierroksia ei tule hirmuisesti lisää.
Hämärä muistikuva olis ettei 134:lla pohjannut vakiot viellä,mut varmaksi en mene vannomaan.
gti golo palloilija
Re: IS Kansi Turbo käyttöön? + Turbo
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=995
Tuossa tehokäyrä nyky kokoonpanolla niin tässä miettinyt että olisiko pian niin että kansi ei ole ongelma vaan ahdin ahdistaa kun on t03 eli jos sen vaihtaa gt28rs:n tai vastaavaan muutuiskohan tuo käyrä paremmaksi jos muuten pysyisi kone samana...
Pakopaineita en ole mitannut..
Tuossa tehokäyrä nyky kokoonpanolla niin tässä miettinyt että olisiko pian niin että kansi ei ole ongelma vaan ahdin ahdistaa kun on t03 eli jos sen vaihtaa gt28rs:n tai vastaavaan muutuiskohan tuo käyrä paremmaksi jos muuten pysyisi kone samana...
Pakopaineita en ole mitannut..
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/