2.0 dohc turbotus vinkkejä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
AnttiJussi92
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Maalis 2014 20:14

2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja AnttiJussi92 »

Olis tommonen 90 luvun alusta oleva scorppionin moottori jonka pätkäsen vanhaan sierran koriin. Tarvitsisin apuja mistä halvalla osia mottoriin männät,kanget yms yms ajattelin laittaa kaikki melkeen uusiks. :!: :?: :!: :?:
Tpa
Viestit: 471
Liittynyt: 27 Maalis 2006 05:10

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Tpa »

Melkein sijottaisin nuo "rahat" ohc moottoriin.. Tai ainakin sit jo 16 venttiilinen hattu päälle
AnttiJussi92
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Maalis 2014 20:14

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja AnttiJussi92 »

Se on 2.0 16 ventiilinen. miks ohc??.
Tpa
Viestit: 471
Liittynyt: 27 Maalis 2006 05:10

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Tpa »

Normi dohc sierra on 8venttiilinen ja ne kannet on tunnetusti susia jo vakiona
AnttiJussi92
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Maalis 2014 20:14

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja AnttiJussi92 »

Saakohan siitä kannesta tekemälläkään hyvää?
Tpa
Viestit: 471
Liittynyt: 27 Maalis 2006 05:10

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Tpa »

Eipä oikeastaan.. tuo dohc.n kansi halkeaa todella helposti
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Muutamia onnistuneita doch:ja ollut turbotettuna.
Vinkiksi on tullut että kannesta kaikki kulmat palotiloista pois ja mahdollisimman kylmä termostaatti koneeseen.
Muistikuvaa mutta muistelisin että olisi vakio alakerralla ajettu ja otettu +300 ulos pysyen nipussakin viellä jotenkin.
Vakio imusarja ahdistaa ahdettunakin sitten.
Ja tekisin suoraan re85:lla ajatellen niin lämpö hieman antaa anteeeksi kannelle.

jos tuota meinaa ruveta rakentamaan niin kansi 16v joko uudemmasta scorpionista tai sitten se hankalin vaihto ehto eli rs2000 escosta(joutuu rakentamaan imusarjaa,vedenkiertoa yms...)
Mäntiä/veivejä ei löydy oikein suoraan mistään toisesta autosta jotka olisi turboa ajatellen paremmat kuin vakiot,menee siis esim. wiseco/eagle suuntaan.

Siinä kilonpaineilla penkitettynä
https://www.youtube.com/watch?v=SH1zwhYlZJI
Ja läytyi kun hetken tarinaa lueskeli.
"Dokkilainen kirmas SS-Motorsin penkissä 313/440nm. Ihme vekotin tuo oikeestaan on, ku noilla sisuskaluilla tuonne asti pääsee. Ja tuli vielä ajamalla kotia.."
gti golo palloilija
AnttiJussi92
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Maalis 2014 20:14

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja AnttiJussi92 »

Mites puristuspaineet?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Aksu »

AnttiJussi92 kirjoitti:Mites puristuspaineet?
Ne voi olla siellä 13-15 välissä jos kone on kunnossa,eikä puhalla mistään ohi.
gti golo palloilija
NikkeDeHutt
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Maalis 2014 13:20

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja NikkeDeHutt »

Noniin herätetäämpäs tämä henkiin:D Elikkä dokkilaista efi sirpaa kiinnostaisi turbotella ja tälläistä kombinaatiota olen ajatellut:
- sierran 2.0 doch efi lohko ja kansi (käykö siis uudemman scorpparin 16v kansi heittämällä ja kestääkö se sitten mitään?)
-skylinen rb25det koneen vakio hyrrä
-walbron pumppu
-megasquirt(tai muu vastaava)
-tee se itse pakosarja
-uudet vakio hilut koneen sisään
-puristusten laskeminen( löytyykö näihin mistään paksumpaa kannentiivistettä? Muita keinoja ps laskemiseen?)
-kannen palotilan "pyöristely" sitä kun tuolla aiemmin tarjottiin
-mahdollisimman kylmä termari
-nappiflekti
-suuttimet(mistä? Käykö esim cossusta?)
-cuuleri
-öljyn lauhdutin

Siinä tärkeimmät. Tarvitseeko muuta noin koneen puolelle? Jotain saattoi unohtuakkin. Eli jos 250 hp on tavoitteena niin onko järkevää palikkaa? Ja mitään osta ohc kommentteja en nyt kaipaa:D

Sitten muuta kysyttävää:

Ahtimen öljynkierron saa ilmeisesti ohc koneisiin myytävällä öljyn suotimen alle tulevalla "ryöstö" laipalla. Samat suotimet taitaa olla doch ja ohc?
Mikä loota? Kestääkö esim type 9?
Kestääkö perä vai pitääkö hommata cossusta?
Mitään erityistä huomioitavaa moottorin suhteen?
Onko tässä järkeä? :D

Ymmärrän että näitä ei kovin moni ole ruvennut virittelemään mutta arvostaisin jos joku asiasta oikeasti tietävä vastailisi.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kannentiivisteeseen ei varmaan löydy suoraan paksumpaa mutta rs2000 metalli tiiviste ja siihen tekee paksumman keskiosan niin sitten saa paksuutta. (itse zeteciin näin tekemässä)
Missäs skylainissa oli ne "huonot" siivet jotka ei kestä ahtojen nostoa paljoa (muistikuva,olisko keraaminen siipi syynä)

250hv viellä menee t9 tai hieman vahvempi mt-75. Peränä menee vakiokin noilla tehoilla viellä.
Oljynkierto noinkuin mainitsit tai sitten ö-paineaanturista haaroittamalla(teräs haaralla,hydrauliliikkeestä hakemalla)
gti golo palloilija
Avatar
njietro
Viestit: 831
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja njietro »

NikkeDeHutt kirjoitti: -uudet vakio hilut koneen sisään
Mitkä hilut vaihdat uusiin samanlaisiin? Mäntä ja veivi ei ainakaan paljoo parane sillä jos ehjän vaihtaa uuteen samanlaiseen ehjään.

Mahtaako noille tehoille tarvita vielä mitään puristusten tiputtelua. Jos mahdollista niin RE85 polttoaineeks.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
NikkeDeHutt
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Maalis 2014 13:20

Re: 2.0 dohc turbotus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja NikkeDeHutt »

Kiitoksia hyvistä vastauksista! Saako kyseiseen pannuun mitään vahvempia mäntiä ja kiertokankia ja laakereita? Mutta tuolla ylempänä sanottiin että 300hv vakio sisuskaluilla ja pääsi vielä kotiin niin ajattelin että uudet vakiot riittää 250hp:n kestämään jonkin aikaa? Ja skylinessä taitaa baari olla ahtoja niin sen se ahdin ainakin kestää. Pääseekö kilon ahoilla miten pitkälle?
Vastaa Viestiin