Fiesta -89 1.1 kunnostusta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
FinalFF
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Elo 2014 18:36

Fiesta -89 1.1 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja FinalFF »

Tapauksena fiesta -89 1.1 kaasutin koneella.
Sytytyksenä ilmeisesti jakajaton kun tulipellissä esc laatikko ja lohkossa musta "jakaja".
Käy mutta 2 pyttylle tulee heikohko kipinä, tulpanhatun irroitus ei muuta käyntiä?
Mikä on järjestys "jakaja" mötikässä lohkon kyljessä? (kuva voisi selventää tyhmälle)
Sinne tahdo nähdä että käsikopelolla laitettu varmaankin, kun johtojen pituudet vähän epäilyttäviä.

Lisäyksenä.
Tulipa löydettyä googlailemalla, että puola onkin jakajassa ei ihme etten löytänyt.
Systeemi kai toimii kipinä tulee samaan aikaan 1&4 ja 2&3?
Kolmos pytystä kun nyppää tulpanhatun niin käynti heikkenee heti.
Onkohan johdot "jakajassa, puolassa" pareittain vaaka vai pysty suunnassa?
Viimeksi muokannut FinalFF, 16 Elo 2014 14:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Fiesta 1.1 1989..
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Eiköhän se sillä puolapaketin vaihdolla tule kuntoon, kuuluu vakiovaivoihin.

Ja mitä tulee puolan hankintaan, niin sanoisin aika pitkän kokemuksen perusteella että ne kaikista halvimmat nimettömät, Osscat sun muut kannattaa jättää kauppaan. Jos paketissa lukee Boschia tai Bremiä tai jotain muuta tunnettua niin melko suurella todennäköisyydellä edessä on moninkertaisesti huolettomia kilometrejä verrattuna halpiksiin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
nurppa
Viestit: 149
Liittynyt: 13 Touko 2009 21:58
Paikkakunta: Juornaankylä (Askola)

Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä

Viesti Kirjoittaja nurppa »

Sytytyspuola Ford kärjetön
Sopivuudet:
- Kärjettömät 1.3-1.6 83->89 CVH-moottorit
Hinta:
35,90€ tai sit Puolajakaja Ford CVH/M626 GF
Sopivuudet:
- Kärjettömät 1.0-1.3 89->94 OHV-moottorit (Jakaja/Puola) ilman pidike/pohjalevyä
- Kärjettömät 1.4/1.6 89->92 CVH (Jakaja/Puola ei 16V)
Hinta:
39,90€ motonet
Ford kerran niin aina Ford
FinalFF
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Elo 2014 18:36

Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä

Viesti Kirjoittaja FinalFF »

Juu elikkä mötönetin härveli 40e ohv.
Onko kaikki suht samanmoisia kuin linkkiä alemmas rullaamalla löytyvässä kuvassa viewtopic.php?f=3&t=44163 .
Tuo järjestys, jne. jos saisi jostakin romu fiestasta tai eskosta?
Fiesta 1.1 1989..
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Oot sitten sylinterin tutkinu ettei vika ole siellä? tai venttiileissä? noista kipinöistä kun ei kukaan enää osaa sanoo mitään,mullakin moottorisaha antaa niin pienen kipunan ettei sitä nää kuin pilkkopimeessä
nurppa
Viestit: 149
Liittynyt: 13 Touko 2009 21:58
Paikkakunta: Juornaankylä (Askola)

Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä

Viesti Kirjoittaja nurppa »

Mulla kun teki saman tyyppista, et pätki olikohan kolmosen pois , niin tulpanjohtojen vaihdol selvisin. osyitn kyl uuden puolan , mut se on viel paketis.
Ford kerran niin aina Ford
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Oiskohan tämän ohjauksen hieno nimi ESC Hybrid (ECU) + DIS (puola).

Mulla on Saksaks joku huolto manuaali värikuvin moiselle yhdistelmälle PDF tapaisessa muodossa. Hankala Suomentaa.


Kuva


P.S. "Engine block near the first cylinder (HCS) or rear of the cylinder head (CVH)" Eli unoha tuo HCS viittaus kuvasta. Puola on sama.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
FinalFF
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Elo 2014 18:36

Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä

Viesti Kirjoittaja FinalFF »

Kiitokset vastauksista.
Tuo kuvahan sanoi enempi kuin paaljon, ja juurikin oikea tuo hcs kone.
Pitää varuiksi ottaa selvää venttileistä ja kattoo paineet.

Sytytys johtojen paikkojen vaihtelu ei vaikuttanut vikaan. Kokeiltu 3 eri johtoa 2 tulpalle, ja eri tulppiakin.
Vaihdettu myös puolasta 2 - 3 paikalle, vika pysyy 2 sylinterissä.
Eli venakoppaa ja kantta sitten irroittelemaan.
Fiesta 1.1 1989..
FinalFF
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Elo 2014 18:36

Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä

Viesti Kirjoittaja FinalFF »

Kipinää saatu tulemaan kunnolla, puristukset verrattuna muihin suht samat. Ei mitattu, mutta mottia pyorittämällä tulppia irroitellen ja paikoilleen laitellen.
Päästöt ei miellyttänyt insinööriä CO 0,10, HC 1578, O211,16, CO2 6,7.
Ei herunut leimaa, ja takaakselin laakerointiheloistakin kehtasi valittaa :lol:
Onkohan niitä mätänetissä ta bilipalitemassa, sama kuin takavakaajankorihela?

Voiko jarrutehostimen alipaine vuoto sotkea tuon 2 pytyn?
Nippahan on imusarjassa liki tuota imu rööriä?
Tehostimen suunnalta kuulluu pientä suhinaa jos oikeen tarkkaan kuuntelee.
Fiesta 1.1 1989..
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Fiesta -89 1.1 2 päästöt?

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Sitte vaan tehostimen letkuirti ja tulppaa perään niin kuulee että alkaako pelaamaan?
FinalFF
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Elo 2014 18:36

Re: Fiesta -89 1.1 2 päästöt?

Viesti Kirjoittaja FinalFF »

Pääsimpä rapuloissa repimään letkun irti, tulppasin imusarjan.
Kas käynti parani kummasti, ja 2 pyttyyn tuli eloa.
On se jarrutehostimen nippa juuri sopivasti kakkosen kohdalla jotta sotkee sen toiminnan.
Google kertoi että on korjattu vuotavia jarrutehostimen varsia venttiilinkumeilla ja läpivientikumeilla.
Eipä tuo tehostin kai ole edes pakollinen, jos otteessa ei jarrujen kohdalla lue mitään ei edes NAP.
Tuolla pitäisi jo päästöjen asettua, mutta vielä pitää jostain löytää insinöörin iloksi taka akselin laakerointihela.
Taitaa tarkoittaa puslaa joita ei kai saa enää mistään, uretaanisia taitaa kyllä löytyä.
Fiesta 1.1 1989..
nurppa
Viestit: 149
Liittynyt: 13 Touko 2009 21:58
Paikkakunta: Juornaankylä (Askola)

Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja nurppa »

En tiedä totako tarkoittaa: 18-1508
Takatukiv hela Ford 89-
Sopivuudet:
- Fiesta 89->95 Taka-akselin kumihela jos ø12/52x70mm. motonet 11,90e
Ford kerran niin aina Ford
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Niin jos jarrutehostimen kalvo vuotaa ei siihen auta muu kuin uusia ehjä tehostin kun usein niitä ei voi purkaa,ja vaikka voiskin niin osia ei saa.
Pääsylinterin varren tiivistys auttaa vain siihen sylinterin vuotoon EI alipainevuotoon!
Sylinterin tapinkohilla ei ole enää mitään alipainetta kun ei siinä ole tiivisteitäkään pyttyä kohden eikä pidä ollakkaan!
FinalFF
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Elo 2014 18:36

Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja FinalFF »

No tuossa sihuna kuuluu varren pölysuojan holleilta, en vielä jaksanu purkaa ja kattoa.
Mutta tommosia sattu silmään jospa vaikka samaa vikaa, eipä tuo paha homma kun ehtisi.
viewtopic.php?f=4&t=10780
viewtopic.php?f=4&t=1298&start=0
Fiesta 1.1 1989..
FinalFF
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Elo 2014 18:36

Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja FinalFF »

Uusinnassa hc arvot oli 3-400, jarrutehostinkaan ei enää vuotanut.
Siihen asti hyvä mutta se ravistelu kone teki sitten sellaisen, että meinas sammua ja hc:t pomppas johonkin 2800 tienoille!
Ei alipaine vuotoja, aika vähän kyllä tavaraa tankissa.
Ei jaksa enää ymmärtää, nyt olisi myytävänä :mrgreen:
Fiesta 1.1 1989..
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jos jarrutehostimen luona suhisee niin vuoto siellä on,ja hmm mitenkäs se ravistelukone päästöihin vaikuttaa? tällä seudulla ainakin mitataan päästöt ja sitten ravistellaan nosturilla,sillon ei auto enää edes käynnissä ole ja sillon ON jo päästöistä päästy läpikin! liekö muualla toisin
Aina kannattais vanhalla autolla alottaa leimaaminen sillä että kä'yttää sen auton muualla päästömittauksissa,varsinkin jos epäilee vikaa ja halvempikin se on kuin konttorilla!
Turhaa mennä leimalle jos jo päästöt tökkää,läpi ei mene itekkin oisin Sierralla turhaan menny
FinalFF
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Elo 2014 18:36

Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja FinalFF »

Tessu kirjoitti:Jos jarrutehostimen luona suhisee niin vuoto siellä on,ja hmm mitenkäs se ravistelukone päästöihin vaikuttaa? tällä seudulla ainakin mitataan päästöt ja sitten ravistellaan nosturilla,sillon ei auto enää edes käynnissä ole ja sillon ON jo päästöistä päästy läpikin! liekö muualla toisin
Aina kannattais vanhalla autolla alottaa leimaaminen sillä että kä'yttää sen auton muualla päästömittauksissa,varsinkin jos epäilee vikaa ja halvempikin se on kuin konttorilla!
Turhaa mennä leimalle jos jo päästöt tökkää,läpi ei mene itekkin oisin Sierralla turhaan menny
Tehostin ei vuotanut, varmistettu ottamalla tehostin käytöstä ja tulpattu imusarjan alipainereiät.
Juu auto siis kokoajan käynnissä päästömittari työnnettiin putkeen arvot ok, auto ylös ravistelua ja arvot pomppas perkuleesti.
Pitäiskö syyttää sitten konttoria virkavirheestä ku ravistelevat käynnissä?
Fiesta 1.1 1989..
pasleh
Viestit: 357
Liittynyt: 27 Kesä 2006 11:03
Paikkakunta: Pori

Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja pasleh »

Jos konetta ravistaessa arvot heittää niin olisko joku alipaineletkuista murtunut eli saa ilmaa kun heilahtaa??

Pasi
Fiestat:
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80

Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
Vastaa Viestiin