Escort MK6 1.6 Zetec puhti hukassa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ramba
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Heinä 2014 23:17
Paikkakunta: Kotka

Escort MK6 1.6 Zetec puhti hukassa

Viesti Kirjoittaja ramba »

Escort MK6 1.6 Zetec
Vm. 2000

Mistä kannattaisi vikaa etsiä kun "tehot" on hukassa.. Ei vain jaksa vetää ja kiihdyttäessäkin miettii reilusti, kelistä riippuen kiihtyy välillä paremmin. Ilmastoinnin kun nakkaa päälle niin meno hyytyy vielä entisestään ja hyvä että jaksaa lähteä liikkeelle. Moottoritielle kiihdyttäessä saa huudattaa helvetisti että saa edes satasen vauhtia, vitosella on turha edes yrittää kiihdyttää 80km/h-->.

Ilmanpaine anturin yritin tuossa putsailla sisäkautta mutta pitänee varmaan nuo erikoistorxit saada päältä auki että saa kunnolla? Liittimen kun ottaa irti käyttäytyy ihan samalla tavalla auto.
pasleh
Viestit: 357
Liittynyt: 27 Kesä 2006 11:03
Paikkakunta: Pori

Re: Escort MK6 1.6 Zetec puhti hukassa

Viesti Kirjoittaja pasleh »

Katti tukossa?

Pasi
Fiestat:
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80

Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
ramba
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Heinä 2014 23:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Escort MK6 1.6 Zetec puhti hukassa

Viesti Kirjoittaja ramba »

En uskoisi kun näyttää olevan aika tuore.. Kenkääkin saanut tarpeeksi ja ajettu matka-ajoa vähän väliä..
ramba
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Heinä 2014 23:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Escort MK6 1.6 Zetec puhti hukassa

Viesti Kirjoittaja ramba »

Vähän googlettelin niin voisiko vika olla lämpötila-anturissa? Nimittäin bensa haiskahtaa kuumana ja nimenomaan kylmemmällä kelillä tuntuu liikkuvan iloisemmin.
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Escort MK6 1.6 Zetec puhti hukassa

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

ramba kirjoitti:En uskoisi kun näyttää olevan aika tuore.. Kenkääkin saanut tarpeeksi ja ajettu matka-ajoa vähän väliä..
Jos Katti ois tukossa niin kiihyttäessä kuulisit metallista räminää ja moottori lämpeää tavallista nopeammin.

P.S. Se on MAF eli ilmamassa anturi ja niitä kutsutaan "Torx Turva" ja koko pitäisi olla T25 . :mrgreen:
Jos vilkaiset että otat liittimen irti MAFfista niin onko vain 4 pinniä anturissa (= Yksi pinni puuttuu)? Tällöin on normi vanha. Jos on 5 pinninen niin sitten löytyy IAT(?) anturi samasta.


Jos löytyy led + vastus/12V valo tai yleismittari.. ja pätkä kuparia niin voit vilkutella vikakoodeja ulos tietystä liittimestä, joka on konehuoneessa.


Päivitys Toisin kuin tuossa ylhäällä väitin että T25 niin näyttääpi olevan T20 kun kävin ostaa uuden entisen kiinakuran tilalle kun halkes ja reiät oli näissä porattu ohi.
Viimeksi muokannut Xanthe_, 14 Elo 2014 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
TAP
Viestit: 22
Liittynyt: 06 Huhti 2007 15:30
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Escort MK6 1.6 Zetec puhti hukassa

Viesti Kirjoittaja TAP »

Tuo vikakoodien lukeminen MK6 Zetec Escortista kiinnostaisi minuakin.
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Escort MK6 1.6 Zetec puhti hukassa

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

TAP kirjoitti:Tuo vikakoodien lukeminen MK6 Zetec Escortista kiinnostaisi minuakin.
Kuva

Löytyykö kuvan osoittamasta paikasta punahattuista liitintä? (X - merkitty kolmiomainen kolminapainen)

P.S. MK6 RS2000 Escortissa taisi olla ABS valoon kytketty ilmaisin valo, joka vilkuttaa.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
ramba
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Heinä 2014 23:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Escort MK6 1.6 Zetec puhti hukassa

Viesti Kirjoittaja ramba »

Jos käytän tuon vikakoodien lukemisessa niin sieltä varmaan näkee missä vika on...
Vastaa Viestiin