Mondeo 2.0 tdci kulutus
Mondeo 2.0 tdci kulutus
Kysymys kuuluu millaisia kulutuslukemia porukka on tällä 2.0 tdci 130hp koneella saanut vm 06
yhdistetty kulutus jossa matkaajoa noin 500km 110kmh vauhdilla ja kaupunkia noin 80km kulutus 6,8l/100kmh
Kaupungissa missä ei pahemmi ole liikennevaloja, ei tarvitse pahemmin pysähdellä,kulutus on karvan alta 10l/100kmh
Kuulostaa vaan omaan korvaan kovalta, koska esim 330d bmw meni samoihin isommalla pannulla.
Viekö nämä todellakin näin rankasti, vai onko jotain pielessä.
Auto käy nätisti ja pelaa muuten hyvin, ei vikakoodeja! egr vaihdettu noin 80tkm sitten.
Auttakaa miestä mäessä
yhdistetty kulutus jossa matkaajoa noin 500km 110kmh vauhdilla ja kaupunkia noin 80km kulutus 6,8l/100kmh
Kaupungissa missä ei pahemmi ole liikennevaloja, ei tarvitse pahemmin pysähdellä,kulutus on karvan alta 10l/100kmh
Kuulostaa vaan omaan korvaan kovalta, koska esim 330d bmw meni samoihin isommalla pannulla.
Viekö nämä todellakin näin rankasti, vai onko jotain pielessä.
Auto käy nätisti ja pelaa muuten hyvin, ei vikakoodeja! egr vaihdettu noin 80tkm sitten.
Auttakaa miestä mäessä
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Omasta (tosin 115hv tdci) olen pitänyt Excel-kirjaa kaikista tankkauksista, ihan vaan mielenkiinnosta.
Kulutus on viimeksi ajetun 250.000km aikana ollut 5,82. Tankkauksen yhteydessä olen aina nollannut kulutusmittarin, sen näyttämä on todelliseen laskettuun kulutukseen verrattuna ollut luokka +/-0,4l. Oma ajoni on pääsääntöisesti pitkiä matkoja moottoritietä, vauhti yleensä tuo 110km/h kesät talvet.
Suurin kulutus tankkausvälillä on ollut 7,2, pienin 4,8. Yksittäinen tankkausväli ei vielä ihan koko totuutta kerro, koska tankkaukset eivät välttämättä ole täysin identtisiä.
Jos et ole vielä kokeillut laskemalla, niin tee se.
Noi mainitsemasi lukemat on todella isoja. Tampere-Helsinki-Tampere reissun ajoin kerran lainassa olleella 2.2 tdci:llä, 110km/h, mittarin mukaan kulutus 5,5.
Missähän kunnossa autosi imusarja on jos egr:ää ei ole tulpattu?
Kulutus on viimeksi ajetun 250.000km aikana ollut 5,82. Tankkauksen yhteydessä olen aina nollannut kulutusmittarin, sen näyttämä on todelliseen laskettuun kulutukseen verrattuna ollut luokka +/-0,4l. Oma ajoni on pääsääntöisesti pitkiä matkoja moottoritietä, vauhti yleensä tuo 110km/h kesät talvet.
Suurin kulutus tankkausvälillä on ollut 7,2, pienin 4,8. Yksittäinen tankkausväli ei vielä ihan koko totuutta kerro, koska tankkaukset eivät välttämättä ole täysin identtisiä.
Jos et ole vielä kokeillut laskemalla, niin tee se.
Noi mainitsemasi lukemat on todella isoja. Tampere-Helsinki-Tampere reissun ajoin kerran lainassa olleella 2.2 tdci:llä, 110km/h, mittarin mukaan kulutus 5,5.
Missähän kunnossa autosi imusarja on jos egr:ää ei ole tulpattu?
Perheestä löytyy Voorti ja Ooppeli, hyvin menee...
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Viimeisen 25tkm kulutuskeskiarvo 6,01l/100km, pienin 5,3 ja suurin 6,8.
Ajonopeus aina varsin reilu, renkaina tuossa ajassa ollut 205/55R16 hakkapeliitta r ja viimeiset 7tkm 225/40R18 fulda SportControlit, näköjään 0,4l menee enemmän ainetta Fuldilla, mutta osa siitä menee 0,83% (laskennallinen) mittariheiton piikkiinkin. Ja onhan tässä kesärenkailla tuo keskinopeus varsin paljon kovempi, käytännössä aina +20 mittarilukema rajoitukseen.
Ajan paljon matka-ajoa, ja kun lähdetään PK-seudulta työntämään niin yleensä se on Moottoritie jota pitkin aloitetaan..
Manuaali 6v, ei kaksoismassavauhtipyörään tai suuttimiin koskaan kajottu. EGR tukittu ja imusarja putsattu 160tkm kohdalla, nyt 238tkm mittarissa.
Lukemasi näyttävät kyllä todella kovilta mielestäni, epäilisin imusarjan olevan varsin karstainen, jolloin kone ei vaan saa riittävästi ilmaa toimiakseen kunnolla.
http://u33426.shellit.org/foorumi/viewt ... =3&t=37787 tässä ketjussa asiaa käsitelty runsaasti.
Ajonopeus aina varsin reilu, renkaina tuossa ajassa ollut 205/55R16 hakkapeliitta r ja viimeiset 7tkm 225/40R18 fulda SportControlit, näköjään 0,4l menee enemmän ainetta Fuldilla, mutta osa siitä menee 0,83% (laskennallinen) mittariheiton piikkiinkin. Ja onhan tässä kesärenkailla tuo keskinopeus varsin paljon kovempi, käytännössä aina +20 mittarilukema rajoitukseen.
Ajan paljon matka-ajoa, ja kun lähdetään PK-seudulta työntämään niin yleensä se on Moottoritie jota pitkin aloitetaan..
Manuaali 6v, ei kaksoismassavauhtipyörään tai suuttimiin koskaan kajottu. EGR tukittu ja imusarja putsattu 160tkm kohdalla, nyt 238tkm mittarissa.
Lukemasi näyttävät kyllä todella kovilta mielestäni, epäilisin imusarjan olevan varsin karstainen, jolloin kone ei vaan saa riittävästi ilmaa toimiakseen kunnolla.
http://u33426.shellit.org/foorumi/viewt ... =3&t=37787 tässä ketjussa asiaa käsitelty runsaasti.
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Imusarja olisi tarkoitus kattoa tässä, kun vaan egr:än tulppaisi.
Tuleeko vikoja/vikakoodeja jos tulppaa egr venttiilin (peltilätkällä)? vai pitääkö egr poistaa myös softalla?
Typerä kysymys mutta onkos tässä imusarjan läppien kanssa ongelmia ?
Auto siis mondeo 2.0 tdci vm 06. 260tkm ajettu
Tuleeko vikoja/vikakoodeja jos tulppaa egr venttiilin (peltilätkällä)? vai pitääkö egr poistaa myös softalla?
Typerä kysymys mutta onkos tässä imusarjan läppien kanssa ongelmia ?
Auto siis mondeo 2.0 tdci vm 06. 260tkm ajettu
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Ei ole TDCi:ssä läppiä, vikakoodi P0401 tulee ja moottorihäiriövalo palaa. Muita vikoja kyseisestä operaatiosta en ole saanut aikaiseksi.Make28 kirjoitti:Imusarja olisi tarkoitus kattoa tässä, kun vaan egr:än tulppaisi.
Tuleeko vikoja/vikakoodeja jos tulppaa egr venttiilin (peltilätkällä)? vai pitääkö egr poistaa myös softalla?
Typerä kysymys mutta onkos tässä imusarjan läppien kanssa ongelmia ?
Auto siis mondeo 2.0 tdci vm 06. 260tkm ajettu
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Mites katsastuksessa tuon moottorinvikavalon kanssa? oletko poistanut lätkän EGR:ltä katsastuksen ajaksi vai voiko sillä ajella jonkinaikaa nollauksen jälkeen ennenkuin syttyy? Sullakin on vissiin EGR:llä se sähköliitin alipainekellon päädyssä?
Mulla tuo oma -07 96kW M6 syö 5.6-6.0 l/100km normaalissa taajama/maantieajossa.
Mulla tuo oma -07 96kW M6 syö 5.6-6.0 l/100km normaalissa taajama/maantieajossa.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Nollauksen jälkeen pystyy ajamaan. riippuen käynnistysten määristä tms, noin 300km, joten ei ongelmia leimalla.czr96 kirjoitti:Mites katsastuksessa tuon moottorinvikavalon kanssa? oletko poistanut lätkän EGR:ltä katsastuksen ajaksi vai voiko sillä ajella jonkinaikaa nollauksen jälkeen ennenkuin syttyy? Sullakin on vissiin EGR:llä se sähköliitin alipainekellon päädyssä?
Mulla tuo oma -07 96kW M6 syö 5.6-6.0 l/100km normaalissa taajama/maantieajossa.
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
-07 alunperin 130hv, nykyään 160hv. Keski kulutus tietokoneen mukaan 5,3l/100km, ajo sekalaista, möyrintää metsäautotiellä, kaupunkia ja motaria (suhteella 35/65). Talvella eberi, automaatti ilmastointi aina päällä.
Todellinen mitattuna pyörii jossain kuuden liepeillä yllä mainitulla ajolla
Todellinen mitattuna pyörii jossain kuuden liepeillä yllä mainitulla ajolla
HeKo Performance Parts [Varoitus - Kaupallinen linkki]
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
6.8/7.0l sadalla on minulla keskikulutus n.60/40 suhteessa kaupunki ja maantieajoa. automaattivaihteinen tosin on, niin en pidä sitä niin järkyttävän isona. nyt en ole laskenut realistista keskikulutusta mutta viimeksi kun tein niin kulutus oli 6.6l/100km kun keskikulutus näytti 6.8.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Kannattaa ottaa huomioon, että renkaan halkaisija vaikuttaa kulutuslaskurin lukemaan. Kahden sentin muutos halkaisijassa tarkoittaa noin kahden desin muutosta kulutuslaskurissa. Jos renkaan halkaisija kasvaa, keskikulutuslaskurin näyttämäkin kasvaa.
Mondeo 130 tdci -02
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Make28 kirjoitti:Kysymys kuuluu millaisia kulutuslukemia porukka on tällä 2.0 tdci 130hp koneella saanut vm 06
yhdistetty kulutus jossa matkaajoa noin 500km 110kmh vauhdilla ja kaupunkia noin 80km kulutus 6,8l/100kmh
Kaupungissa missä ei pahemmi ole liikennevaloja, ei tarvitse pahemmin pysähdellä,kulutus on karvan alta 10l/100kmh
Kuulostaa vaan omaan korvaan kovalta, koska esim 330d bmw meni samoihin isommalla pannulla.
Viekö nämä todellakin näin rankasti, vai onko jotain pielessä.
Auto käy nätisti ja pelaa muuten hyvin, ei vikakoodeja! egr vaihdettu noin 80tkm sitten.
Auttakaa miestä mäessä
Mistähän tätä vikaa nyt lähtee selvittämään, kulutuslukemat on edelleen kovat, vaikka imusarja on putsattu/egr tulpattu.
Voiko tuo egr:än tulppaus vaikuttaa koska sytytti moottorin vikavalon (välillä palaa välillä ei ) loppuviikosta ohjelmoidaan egr lopullisesti pelistä pois.
Auto toimii kuitenki suht moitteetta, pientä nykimistä tapahtuu pienissä nopeuksissa, kierrosten oltaessa 2000-2200rpm, mistähän johtuu/voisiko tällä olla vaikutusta kulutukseen ?
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Miten muuten muilla pysyy lämmöt tässä myllyssä ?
Lähes aina risteykseen tultaessa alkaa tuo moottorin lämpötila anturia tippua,nousee kyllä suht nopeasti kun kiihdyttää, onko termostaatti rikki , vai auton ominaisuus ?
Lähes aina risteykseen tultaessa alkaa tuo moottorin lämpötila anturia tippua,nousee kyllä suht nopeasti kun kiihdyttää, onko termostaatti rikki , vai auton ominaisuus ?
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Vesipumppu on monesti näissä syypää. Itselläni alkoi lämmöt seilaamaan satunnaisesti ja loppua kohden seilaaminen lisääntyi. Syynä oli vesipumpun akselin boorien kuluminen. Helppo tarkistaa, käytä ohjaustehostimen pumppua irti niin näet akselin. Ohjaustehostimen nestesäiliön irroittaminen riittää, ei tarvi laskea nesteitä pois tai irroitella letkuja.
Hihna pois ja pumppu irti.
Hihna pois ja pumppu irti.
Mondeo 130 tdci -02
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Ilmamassamäärämittari on kans yksi hyvä kohde puhdistaa jos kulutus on kasvanut. Itsellä ainaki vedot parani ku sen putsasin ja toivon mukaan kulutuskin tuli alaspäin.
"harder" is not a very good safeword
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Kuten saksoboy kirjoitti kannattanee aloittaa MAF:n putsaamisella siihen tarkoitetulla ilmamassamittarin puhdistusaineella (nimim. yhden tuhonnut asiaan sopimattomalla spraylla).Make28 kirjoitti: Mistähän tätä vikaa nyt lähtee selvittämään, kulutuslukemat on edelleen kovat, vaikka imusarja on putsattu/egr tulpattu.
Voiko tuo egr:än tulppaus vaikuttaa koska sytytti moottorin vikavalon (välillä palaa välillä ei ) loppuviikosta ohjelmoidaan egr lopullisesti pelistä pois.
Auto toimii kuitenki suht moitteetta, pientä nykimistä tapahtuu pienissä nopeuksissa, kierrosten oltaessa 2000-2200rpm, mistähän johtuu/voisiko tällä olla vaikutusta kulutukseen ?
Miltäs suutinten korjausarvot näyttävät, savuttaako auto?
Onko EGR tiiviisti kiinni, jos valo välillä palaa ja välillä voi kyseessä olla vuoto?
Joskus noita EGR/imusarja tiivisteitäkin on hajonnut.
Sopiiko kysyä missä aiot auton ohjelmoida ja mitä kustantaa?
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Suuttimien korjauarvoja ei olla katottu, auto vetää ja toimii hyvin ei savuta, mutta kulutus on kova. Pitääpä yrittää kokeilla näillä teidän vinkeillä jos vika alkais selvitä.JMSC kirjoitti: Kuten saksoboy kirjoitti kannattanee aloittaa MAF:n putsaamisella siihen tarkoitetulla ilmamassamittarin puhdistusaineella (nimim. yhden tuhonnut asiaan sopimattomalla spraylla).
Miltäs suutinten korjausarvot näyttävät, savuttaako auto?
Onko EGR tiiviisti kiinni, jos valo välillä palaa ja välillä voi kyseessä olla vuoto?
Joskus noita EGR/imusarja tiivisteitäkin on hajonnut.
Sopiiko kysyä missä aiot auton ohjelmoida ja mitä kustantaa?
Aj-tech seinäjoki, tais olla 50e jos oikein muistan
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Nyt tarvittais apuja tää menee turhan mielenkiintoiseksi, eli kulutus edelleen kova.
Ilmanmassamittari putsattu, egr ohjelmoitu pois käytöstä, imusarja katottu oli puhdas, suuttimien korjausarvot tarkistettiin ei huomauttamista.
Eli mistä tätä vikaa lähtee hakemaan.
Millainen on realistinen kulutus tällä autolla,
Kaupunki ?
Maantie ? vauhti ?
Jotkut tässä ketjussa on ilmoittanu kulutuksiaan, tuntuu niin kaukaiselta kun omaan koslaan vertaa, ja tämä on kuitenki vielä manuaali.
Ilmanmassamittari putsattu, egr ohjelmoitu pois käytöstä, imusarja katottu oli puhdas, suuttimien korjausarvot tarkistettiin ei huomauttamista.
Eli mistä tätä vikaa lähtee hakemaan.
Millainen on realistinen kulutus tällä autolla,
Kaupunki ?
Maantie ? vauhti ?
Jotkut tässä ketjussa on ilmoittanu kulutuksiaan, tuntuu niin kaukaiselta kun omaan koslaan vertaa, ja tämä on kuitenki vielä manuaali.
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Kyllähän manuaaliaskilla pitäis päästä ihan alle 6 litran kulutuslukemiin. Ahtovuodotkin saattavat nostaa kulutusta joten kokeile ihan paikoillaan käsijarru vedettynä jollain isolla vaihteella korkeilla kierroksilla kytkintä luistattamalla nostaa ahtoja ja pyydä kaveri auton viereen kuuntelemaan konetilasta mahdollista vuotojen ääniä.
Toki kyseinen prosessi on aika raaka kytkimelle joten sitä ei kannata tehdä montaa kertaa.
Toki kyseinen prosessi on aika raaka kytkimelle joten sitä ei kannata tehdä montaa kertaa.
"harder" is not a very good safeword
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Kyllä ne ahdot nousee ihan ilman vaihteen päällä pitämistäkin kun nostaa kierrokset siihe vajaaseen 2000rpm, tai siis ptäisi nousta (juu ei siis maksimiin mutta riittävästä) jos kaikki on kunnossa.
Heitän nyt vain ajatuksia ilmoille...
Tuossahan on muuttuvageometrinen turbo? Tarkista että geometria muuttuu vapaasti, auton auton ollessa sammutettu irroita geometrian säätövarsi säätömoottorista, vivun pitäisi irroitettuna liikkua kevyesti.
Mitäs MAP anturi antaako järkeviä lukemia.
Mitäs jarrut ja laakerit jos joku laahaa, toki tuo näkyy kyllä levyistä katsomalla jos kovasti laahaavat.
Laakerit tuskin nostavat kulutusta noi paljoa, onko kulutus mitattu vai atk:n näyttämä?
Vesipumppu ja termostaatit on noilla kilometreillä ainakin tarkastettava, vieläkö tuossa on ohjaustehostimen pumppu kiinni vesipumpussa?
Heitän nyt vain ajatuksia ilmoille...
Tuossahan on muuttuvageometrinen turbo? Tarkista että geometria muuttuu vapaasti, auton auton ollessa sammutettu irroita geometrian säätövarsi säätömoottorista, vivun pitäisi irroitettuna liikkua kevyesti.
Mitäs MAP anturi antaako järkeviä lukemia.
Mitäs jarrut ja laakerit jos joku laahaa, toki tuo näkyy kyllä levyistä katsomalla jos kovasti laahaavat.
Laakerit tuskin nostavat kulutusta noi paljoa, onko kulutus mitattu vai atk:n näyttämä?
Vesipumppu ja termostaatit on noilla kilometreillä ainakin tarkastettava, vieläkö tuossa on ohjaustehostimen pumppu kiinni vesipumpussa?
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Turbon geometriamuutosta käytetään alipainekellolla ja testauksen voi suorittaa mitään purkamatta, tunnustelet vaan alipainekellolta lähtevän akselin liikettä.
OT-pumppu on vesipumpussa kiinni ja boorit siitä tuppaa sorvautumaan.
OT-pumppu on vesipumpussa kiinni ja boorit siitä tuppaa sorvautumaan.
Mondeo 130 tdci -02
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Ei ainakaan mun entisessä mondeossa noussu ahdot yli 0.3bar alle 2000 kierroksilla ellet saanu jonkin asteista kuormaa ja yleensä joku liitos vuotaa niin ei sitä välttämättä huomaa ellei siä oikeasti oo kunnon paineita
"harder" is not a very good safeword
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Onko vm. -06:ssa vielä tosiaan alipaineohjattu turbo, luulin että sähköinen?jyha kirjoitti:Turbon geometriamuutosta käytetään alipainekellolla ja testauksen voi suorittaa mitään purkamatta, tunnustelet vaan alipainekellolta lähtevän akselin liikettä.
OT-pumppu on vesipumpussa kiinni ja boorit siitä tuppaa sorvautumaan.
Mulla on kyllä ahtoletku 1850rpm:llä kova, jos se vuotaa niin kyllä sen kuulee "jos se ei kovetu" niin vuotaa tai lienee jotain muuta vikaa. <- ""pätkän voi sopivati irroittaa asiayhteydestä.saksoboy kirjoitti:Ei ainakaan mun entisessä mondeossa noussu ahdot yli 0.3bar alle 2000 kierroksilla ellet saanu jonkin asteista kuormaa ja yleensä joku liitos vuotaa niin ei sitä välttämättä huomaa ellei siä oikeasti oo kunnon paineita
Kyllä itse ainakin löysin vuotavan tiivisteen ihan tyhjäkäyntikierroksillakin yleensä se pitää kuitenkin selkeän äänen ja ilman virtauksen tuntee kädellä jos sattuu olemaan sopivassa paikassa.
Yleensähän tuossa vuotaa MAP:lta EGR:lle tuleva ahtoletku tai EGR/imusarja tiiviste, kait niitä on muitakin paikkoja.
En lähtisi itse tuota DMF:ää ja kytkintä kiusaamaan tuolla vaihde päällä "ahtamisella".
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
vm 06:ssa on sähköinen turbon ohjaus
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
Jos letku ei kovetu ollenkaa niin siä on sitte koko letku irti. Kyllä sieltä ilmaa tulee ihan volyyminkin perusteella niin paljon että letkun kovaksi saa vaikka siä reikä on mutta eihän letkun kovettuminen tarkoita muutakuin että sielä on painetta, ei sitä että siä on se paine mikä ajonaikana/kuormituksessa kuuluisi ollasaksoboy kirjoitti:Mulla on kyllä ahtoletku 1850rpm:llä kova, jos se vuotaa niin kyllä sen kuulee "jos se ei kovetu" niin vuotaa tai lienee jotain muuta vikaa.
Jos vuoto on pienimuotoinen taikka sellainen joka ilmenee vasta siellä kuormituksessa ( +0.8bar) niin ei sitä kyllä alle kahdentonnin kierroksilla löydy.
"harder" is not a very good safeword
Re: Mondeo 2.0 tdci kulutus
-Ketjun aloittajan ongelmaan liittymätön vastaus poistettu itsesensuurin toimesta-
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL