ohjaustehostin öljyn vaihto mondeo -01

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kajus
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Helmi 2014 19:14

ohjaustehostin öljyn vaihto mondeo -01

Viesti Kirjoittaja kajus »

onnistuuko teeseitse mieheltä tehostimen öljynvihto, öljyt ostettu,onko tehostimes oljy troppu pitääkö ilmata, ajattelin huomenissa vaihtaa.
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: ohjaustehostin öljyn vaihto mondeo -01

Viesti Kirjoittaja Foordson »

kajus kirjoitti:onnistuuko teeseitse mieheltä tehostimen öljynvihto, öljyt ostettu,onko tehostimes oljy troppu pitääkö ilmata, ajattelin huomenissa vaihtaa.
Huuhtelemalla vaihto, proppua ei ole.
Ota säiliöön tuleva paluu letku irti ja tuki säiliöstä nippa. Paluu letku johonkin pönttöön.
Mylly käyntiin ja kaada öljyä säiliöön kunnes paluu letkusta tulee puhdasta nestettä.
2-3 litraa öljyä saat varata ko. toimenpiteeseen.

Ilmaus tapahtuu kääntelemällä auto käynnissä rattia ääriasennosta toiseen useastin.

Onnistuu siis tee-se-itse mieheltä.
kajus
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Helmi 2014 19:14

Re: ohjaustehostin öljyn vaihto mondeo -01

Viesti Kirjoittaja kajus »

Kiitokset neuvoista näyttää pelittävän taas ohjaus
dorf
Viestit: 98
Liittynyt: 28 Touko 2006 20:37

Re: ohjaustehostin öljyn vaihto mondeo -01

Viesti Kirjoittaja dorf »

Minä olen vaihtanut pikkuhiljaa ensin ruiskulla pois säiliöstä minkä saa ja uutta tilalle.
viikon.. parin päästä uudelleen. Kyllä kun noinkin sen tekee niin kun on pari litraa kuluttanut
uutta öljyä niin uskoisin että suurin osa on vaihdettu. :mrgreen:
Fusion 2008 1.6 duratec
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: ohjaustehostin öljyn vaihto mondeo -01

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Toi on usko pois korjaamoissakin yleisesti käytetty tapa. Imetään säiliö tyhjäks ja niin pitkälle letkua kun vaan päästään. Uudet öljyt sisään ja annetaan hetken kiertää systeemin läpi ja toistetaan noin 3 litran verran. :P
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Vastaa Viestiin