1.6 TDci / Fiesta Sportvan mk7 kokemuksia?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
maaco
Viestit: 56
Liittynyt: 06 Loka 2007 21:32
Paikkakunta: Vihtavuori

1.6 TDci / Fiesta Sportvan mk7 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja maaco »

Hei! Tässä on muutama vuosi vierähtänyt pösö-leirissä (206 GTi, 207 Sport, 207 RC) mutta nyt olisi tarve saada fiesta van. Pitkän työmatkan takia + koiria on siunaantunut kolme kappaletta, joita joskus joutuu kuskaamaan. Perheen ykkösautona on iso farkku, joten takapenkkejä mä en autooni tartte.

Huomenna käyn tinkasemassa pankin neidiltä pienen lainan, ja käyn ensi viikolla katsomassa paria n. 50tkm rullattua. Sähköpostilla/puhelimessa on tingattu hinta kuvien perusteella kohdilleen, jos kuvauksen mukaisia pelejä ovat niin jompikumpi vaihtaa omistajaa.

Onko noissa mitään erityistä mitä silmäillä?

Tekniikanhan pitäisi olla järkevällä käytöllä luotettavaa ja todella edullista kyytiä tarjota. Ruostuuko näissä vielä korisaumat, ilmeisesti siitä viasta ollaan päästy jo eteenpäin? Mulla oli mk6 fiesta mistä jouduttiin kertaalleen käyttämään luukut ja ovet irti.

Molemmissa noissa autoissa on vielä tehdastakuuta jäljellä 1.5v, joten taitaa olla suht riskitöntä ostaa?

Auton melutaso mulla on tiedossa jo, joskus moista käynyt ajamassa. Se ei tule ongelmaksi, kun töiden ja harrastusten puolesta olen äänieristyksiä tehnyt, ja vaikutus selvillä.
mrleet
Viestit: 57
Liittynyt: 01 Kesä 2011 16:48

Re: 1.6 TDci / Fiesta Sportvan mk7 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja mrleet »

mekaanikon silmästä oikeen muuta kun että vetareiden stefat tuntuu vuotavan jokasessa viestassa, muuten ei juuri ole mitään kummempia ollut, se vetarin stefa ongelma on lähinnä tyyppi vika mutta helppo korjata ja ei tietenkää kaikissa ole, mutta jos jättää pientä lammikkoa alleen niin todennäkösesti stefat vuotaa
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: 1.6 TDci / Fiesta Sportvan mk7 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Käsittääkseni noi vetariongelma on nyt poistunut uuden faceliftin myötä, mutta vanhemmissa ongelma edelleen on. Kaikissa mitä olen tiennyt, kuullut ja vaihtanut ovat olleet suhteellisen tuoreita, ekan tai toisen huollon yhteydessä huomattuja. Apparin vetarin lisäksi on ollut vesipumppuongelmia, mutta nämä on tietääkseni koskenut vain bensavapareita ja etenkin noissa mk2 facelift focuksissa. Ei siis EcoBoosteissa tai dieseleissä.

Toi 1.6 PSA diesel on ihan jees. Vetää kivasti etenkin noin pienessä autossa. En ole kuullut mitään pahaa sanottavaa ylipäätänsä pösön dieseleistä. Fiestä ylipäätänsä on mun mielestä aika fantastinen pikkuauto. Kiva varustella, nopea ja yksinkertainen huoltaa vaikkakin toi pösö-diesel onkin vähän pölö öljypropun ja -suodattimen suhteen.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
AssTee
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Tammi 2008 11:50

Re: 1.6 TDci / Fiesta Sportvan mk7 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja AssTee »

Tänään tuli ensimmäiset huonot kokemukset :evil: Aamulla ei auennut keskuslukituksella kuskin ovi eikä lukkopesä kääntynyt. Apparin puolelta sisään ja ovi aukesi sisältä. Ensimmäisen hehkutuksen jälkeen starttaus oli kuin akku olisi loppu... Toisen hehkutuksen jälkeen käynnistyi normaalisti. Mikä lie virtapiikki, ainakin nollas samal ajotietokoneen. Laitetaan pakkasten piikkiin. Käynnistettäes -24astetta ja monta päivää seisoi ettei ajettu.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
maaco
Viestit: 56
Liittynyt: 06 Loka 2007 21:32
Paikkakunta: Vihtavuori

Re: 1.6 TDci / Fiesta Sportvan mk7 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja maaco »

Ostin syksyllä sitten 2012-vuoden, metallimustan SportVanin. Ostohetkellä kilsoja oli muistaakseni 37tkm tai jotain sinnepäin. Huoltokirjassa oli merkintä että seuraava huolto 43tkm mennessä, ja se tulikin juuri täyteen. Maanantaina sitten huoltoon, muuten on pelannut kyllä mainiosti niinkuin noilla kilsoilla kuuluukin. Ainoastaan kuskin oven tiiviste liimattiin takuuseen, ja pissapojan suuttimet vaihdettiin samalla reissulla kun valuttelivat nesteitä pitkin konepeltiä.

Autohan on hyvin varusteltu, löytyy vissiin kaikki tehdasvarusteet parkkitutkaa ja navia? lukuunottamatta, edellinen omistaja oli laitattanut tuoreeltaan siihen Webaston kaukokäynnistyksellä & defan ylläpitolaturilla. Myöskin vanteina on 2 sarjaa fordin omia 16" aluja. Toiset ovat facelift-mallin sportista :)
Vastaa Viestiin