205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
bomble
Viestit: 239
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja bomble »

terve!

elikkä siis konetta kasaamassa ja alakerrassa vähän mietittävää

205 std lohko, vakio is kansi ja olis 4wd männät, osaako joku sanoa mihin luokkaan puristukset osuvat? ja saako helposti nostettua lähellekkään etanolin tarpeita?

ja, käykö veivit suoraan is kampuraan?

2wd vs 4wd eroja?
Avatar
jepuflex
Viestit: 244
Liittynyt: 31 Elo 2009 02:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja jepuflex »

Männät ja veivit käy suoraan, sen kun heittää paikalleen. 4wd männissä kuoppa on muistaakseni 20cc ja 2wd männissä 16cc. eli nelikon männillä jää ruttu jonkun matkaa alle kasin. 2wd männillä aika lähelle 8,0. ja olikohan niin että nelikon männässä on venttiilin kolot ja takavetosen ei... :roll:
ja mitä etanooliin tulee, niin eihän se oikeestaan tarvii mitään tiettyä puristusta. toimii kyllä alle kasin rutullakin mutta painetta saa laittaa ++2bar. eli mieluummin ruttu vaikka kympin pintaan niin saa ihan eriluonteisen koneen.
itelläni edellinen kone takavetocossun männillä ja veiveillä (7,9:1 kun palotiloja muotoiltu) ja ahtoja 1-2 bar hx40:llä
nykynen kone vakio ohc alakerralla (9,2:1) ja 1-1,5bar garrett t3/4. seuraavaan koneeseen tulee wisecot ja eaglet ja kympin rutulla +2bar.
niin, ja viinalla nämä kaikki koneet ollu...
:ford: Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
:ford: Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
:ford: Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
bomble
Viestit: 239
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja bomble »

no mulla nyt suunitelmat selvis tänään sen verran että tili lähellä tyhjää ja takapenkillä makaa cosworthin kampiakseli,veivit,männät, 4wd ö-pumppu suihkuilla :)

mites tällä nyt olis helpoin saada rutut sinne 10-11 tuntumaan? kannesta vaan reippaalla kädellä siivua? vai peräti lohkosta ja männistä?

paljos vakio-alakerralla tehoja otettu? ja pysykö nipussa

ja, kuinkas pitkälle noilla cossun alakerran osilla on mahollista mennä ennenku pakoputkesta tulee paloja tai lohkosta veivejä? etanolilla ja ahdot varmaan on luokkaa 1-2bar


isoin ongelma nyt on tuo puristusten saaminen oikeaksi "oikeaoppisesti"

edellinen omistaja räjäytti koneen ja 2x mäntiä halki männän-renkaiden välistä ???
Avatar
jepuflex
Viestit: 244
Liittynyt: 31 Elo 2009 02:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja jepuflex »

jos miettii että vakio kannen palotila 50cc ja cosan männän 20cc niin vakio paksuisella tiivisteellä palotila noin 77cc.ja se pitäis saada puotettua sinne 60-58cc että sais rutut 9,5-10:1 . joku pätevähän sen laskee paljonko tarvii ottaa kannesta pois että palotila pienenee 17cc. :shock:
en oo penkittäny vakio konetta, mutta alakerta vakio, kannessa kanavat avarrettu, kentcamsin 286 asteinen nokka n.12mm nostolla, vakio venttiilit, peltisarja, garrett 3/4, iso kiinacooleri, dellorto tuplat, vakio sytkä, 3" downpipe ja putkisto. huhtikuusta alkaen kiusattu lähes päivittäin 1,5bar paineilla ja kesällä motoparkissa parikymmentä kierrosta. kai tuossa se lähemmäs 300 pitäis olla :?:
cossun männillä ja veiveillä muuten vakio alakerralla jotkut ottanu jopa 500hv. +400 kestää aika rajua rääkkiä. edellyttää tietysti että säädöt kohdillaan eikä mikään ahdista...
:ford: Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
:ford: Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
:ford: Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja Aksu »

No olisi säästänyt jos olisi sen kampuran jättänyt ostamatta :roll: ei ole repeilleet ohc:n akselit kovinkaan helpolla.
Paljon sieltä pitää tavaraa kadottaa jos meinaa kympin luokkaan saada rutut.
ilman kannentiivistettä (1,2mm) 8,3:1
männän kupin puolittaminen -10cc,tiiviste paikoillaan 8,5:1
kuppi puolitettuna ja ilman tiivistettä 9,5:1
Siitä saa vähän osviittaa paljon pitää lähteä tavaraa. Pelkän palotilan muutos 30cc kokoon tuo rutun 9,9 pintaan. Eli lähes puolet sen palotilan syvyydestä lähtisi pois.
Sopivaan koneistamoon kansi ja sanoo että 30cc kokoiseksi palotila kiitos. Jos sinne kympin pintaan pitää saada.
gti golo palloilija
bomble
Viestit: 239
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja bomble »

Aksu kirjoitti:No olisi säästänyt jos olisi sen kampuran jättänyt ostamatta :roll: ei ole repeilleet ohc:n akselit kovinkaan helpolla.
Paljon sieltä pitää tavaraa kadottaa jos meinaa kympin luokkaan saada rutut.
ilman kannentiivistettä (1,2mm) 8,3:1
männän kupin puolittaminen -10cc,tiiviste paikoillaan 8,5:1
kuppi puolitettuna ja ilman tiivistettä 9,5:1
Siitä saa vähän osviittaa paljon pitää lähteä tavaraa. Pelkän palotilan muutos 30cc kokoon tuo rutun 9,9 pintaan. Eli lähes puolet sen palotilan syvyydestä lähtisi pois.
Sopivaan koneistamoon kansi ja sanoo että 30cc kokoiseksi palotila kiitos. Jos sinne kympin pintaan pitää saada.

mites tuo sitten vaikuttaa kanteen jos rupeaa paljon höyläämään?

ja noilla 8rutuillahan saa bensakoneenki järkevästi kasaan?

kertokaas mulle onko tossa nyt mitä eroja kestävyyden/tehon kannalta RE85/98?
koneen rakennuksen kannalta?

mulla on kaikki jo valmiina kun ollu bensaturbo mutta männät laukes, nyt sitten katellulukenu noita viina juttuja niin ajattelin sitä, nytten taas toistaalta kun toi alakerta toimis bensallakin niin...

käyttökustannuksista ei nyt puhuta mitään, puhtaasti harrastehärveli :lol:
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Myy mulle se cossun (2wd-ko-kö??) kampiakseli :shock:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
jepuflex
Viestit: 244
Liittynyt: 31 Elo 2009 02:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja jepuflex »

ei siinä oo mitään ongelmaa jos laitat kasin rutulla ja re85:lla...
siinä vaan menee periaatteessa hukkaan nuo viinan ominaisuudet.... :roll:
:ford: Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
:ford: Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
:ford: Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja esko71 »

mitenhän tuo kaasarikoneen kansi reagoi viinaksiin?ois vaan valmiiksi kaiveltu kansi ja 1,5mm laskettu,puristukset pitäs olla jotain karvan yli 10..mutta arveluttaa tuo kansi että palaako venat kanteen vai ei..is;n kansi tietysti pitäs kestää kun niissä taitaa olla kaikissa terässeetit..
Avatar
jepuflex
Viestit: 244
Liittynyt: 31 Elo 2009 02:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja jepuflex »

niin siis 10 puristus vaparin/vakio männillä? laita ihmeessä se jos mahdollista. kaasari koneen kansi mullakin on kaikissa ollu. ja eikös se ole vuosmallista kiinni onko terässeetit vai ei. ainakin mulla on kaikissa yli -87 kaasarikoneen kansissa ollu...
:ford: Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
:ford: Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
:ford: Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja esko71 »

siis toi on nytten kaasarikoneen kannella mistä on 1,5mm höylätty,ja on vapari kone,mutta nytten tarkotus ahdin laittaa kupeeseen ja viinaksia tankkiin,kannesta ei oo mitään hajua minkäikäsestä vehkeestä se on,muutakuin että 2l koneesta,mutta sitä hain takaa että mahtaako nuo puristukset olla liiankin kovat jo "ns"vakioalakerralle ahtamista varten??Mulle on tulossa is;n kansi,ja sitä meinasin tuohon laittaa alunpitäen ahtamista ajatelle kun sitä ei ole höylätty vielä,mutta se kiinnostaisi tietää että kestäiskö noilla nykyisillä rutuilla (jotain päälle 10 :lol: )/ kaasarikoneen kannella härnätä vielä ahtimen kanssa,kuitenkaan muuten ei ois tarvetta aukoa konetta :mrgreen:
bomble
Viestit: 239
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja bomble »

duckworth kirjoitti:Myy mulle se cossun (2wd-ko-kö??) kampiakseli :shock:
en mä taida, juur koneistamolla kiilotettava/painoteytavana :D
jepuflex kirjoitti:ei siinä oo mitään ongelmaa jos laitat kasin rutulla ja re85:lla...
siinä vaan menee periaatteessa hukkaan nuo viinan ominaisuudet.... :roll:
mitkäs ne "ominaisuudet" sitten on?

kiinostas vaan tietää että onko tolla 300-400hp nurkilla oileasti niin merkittävää kummalla se käy? Ja miten se vaikuttaa ton koneen rakentamiseen


kirjotusvirheet menee puhelimen piikkiin :D
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja Aksu »

1,5mm laskettu itse tehty kansi 44,5/38 ventiileillä,vakio nokka,1.5bar,cossun 4wd männät/veivit/ruisku ja sopiva holsetti 330hv/440nm konetehoa.
Kone oli 6vuotta aukaisematta ja saanut monoa 4 omistajan voimin. Purettu vaan perushuoltoa varten.
Oli hetken 285 nokan kanssa mutta ei penkitetty. Sen verran tuli voimaa lisää ettei 1.3bar ahtoja voinut enää pitää kun ap-racing+4-lapanen sintteri kestänyt isoilla vaihteilla vetoa(1.2 kesti viellä).
Joten 98:lla 300 tehoille menee sitten noilla osilla leikitelle viellä. Ja tuohan oli -06 rakennettu ilman säädettävää moottorin ohjausta ;-).
gti golo palloilija
Avatar
jepuflex
Viestit: 244
Liittynyt: 31 Elo 2009 02:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja jepuflex »

bomble kirjoitti:
mitkäs ne "ominaisuudet" sitten on?

kiinostas vaan tietää että onko tolla 300-400hp nurkilla oileasti niin merkittävää kummalla se käy? Ja miten se vaikuttaa ton koneen rakentamiseen


kirjotusvirheet menee puhelimen piikkiin :D
puristuskestävyys pääasiassa...eli voima saadaan isoilla puristuksilla ja pienillä ahdoilla -> ei tarvii niin isoa ahdinta eli viive pienenee ja vetoalue paljon alempana.
ja sytytys ennakkoa kestää uskomattoman paljon.... mulla 9,2:1 puristuksilla, 1,5 bar ahdoilla 38-42 astetta ennakkoo...
ja koneen jäähdytys on kolmas asia. koska syötetään noin 30% enemmän niin jäähdyttää mäntiä ja venttiilejä yms.
eli rakentamiseen vaikuttaa lähinnä ahtimen, suuttimien, b-pumppujen yms. valinnalla...
:ford: Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
:ford: Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
:ford: Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja esko71 »

no mulla on vakioalakerta,ja kantta höylätty se 1,5mm.mutta eihän sinne sitä 2 kiloa tarviikkaan työntää noilla puristuksilla :lol: ..vakiovenat kannessa ja kanavat on hipistelty,ja bp285 nokka,pitkät säätöpultit ja jäykemmät venajouset.Toi jäähytyspuoli vaan pitää rakennella kuntoon ja tossa eskossa sse teettää ehkä vähän enemmän jopia kun aika paljon ahtaampi kuin sierran konehuone,mutta hyvä syyläri/sähköflekti ja lauhdutin jo auttavav etiäpäin,toisn suunnitellu noita cossuescon konepellin ritilöitö tohon ykköskorisen peltiin,saattas olla ehkä vähän härön näkönen mutta ainakin ilmankierto paranis konehuoneessa :roll:
bomble
Viestit: 239
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja bomble »

Noniin kiitoksia, nyt selveni :) noh kasataan tää setup noilla cossun palikoilla ja bensalla... Jos joskis sais sen 24v kannen :roll:

muutes millsnen tuo bp285 nokka on käytössä?
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja esko71 »

bomble kirjoitti:Noniin kiitoksia, nyt selveni :) noh kasataan tää setup noilla cossun palikoilla ja bensalla... Jos joskis sais sen 24v kannen :roll:

muutes millsnen tuo bp285 nokka on käytössä?


Tarkotat varmaan 16 venasta kantta :P ?.. mun mielestä ihan hyvä nokka,vääntää alaalta tonne 7 tonttuun asti mukisematta
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja Aksu »

bomble kirjoitti:muutes millsnen tuo bp285 nokka on käytössä?
Ihan kelpo nokka ajella,oli 4,5kg vauhtis ja sintterillä niin joutui antamaan hieman kaasua paikoiltaan lähtiessä muutenkin niin ei tuon nokan kanssa ollut mitään ongelmia ajella sit kuitenkaan ruuhkassakaan. Päästöjen kanssa vaan kenkku,vaihtamalla vakio tilalle menee parhaiten.
Sellanen jäänyt mieleen et ainakin mulla(taisi olla jollain muullakin) alipaineet katoaa lähes kokonaan tyhjäkäynnillä . Cossun ruiskua käytettäessä teki sen et meni rikkaalle tyhjäkäynti. Nätimmin kävi jos oli +1000rmp kuin alle.


On mulla ollut vakio palotiloilla olevakin kansi cossun alakerralla. Sinne sai pistää 2bar ihan huoletta. 1,7bar penkitetty 378 ja ajettu samoilla säädöillä seuraavana päivänä +26asteisessa kelissä affenistoa ympäri lappu lattiassa 10-15 kierrosta kerrallaan yhtään säälimättä. parhaimillaan siellä ollut päälle 2,? par kun mittari loppui 2,3 jossa oli rajoitus tappi. Ihmetteli vaan et kylläpäs pysähtyy nätisti paineet kun vedätti :mrgreen: ja pelkällä 98:lla. Alakerta oli kolme vuotta avaamatta tehoilla 350-490.
gti golo palloilija
bomble
Viestit: 239
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja bomble »

esko71 kirjoitti:

Tarkotat varmaan 16 venasta kantta :P ?.. mun mielestä ihan hyvä nokka,vääntää alaalta tonne 7 tonttuun asti mukisematta
No nyt meni jo kannetkin sekasi :lol: niin siis juuri 16tappisen jos sais
Aksu kirjoitti: Ihan kelpo nokka ajella,oli 4,5kg vauhtis ja sintterillä niin joutui antamaan hieman kaasua paikoiltaan lähtiessä muutenkin niin ei tuon nokan kanssa ollut mitään ongelmia ajella sit kuitenkaan ruuhkassakaan. Päästöjen kanssa vaan kenkku,vaihtamalla vakio tilalle menee parhaiten.
Sellanen jäänyt mieleen et ainakin mulla(taisi olla jollain muullakin) alipaineet katoaa lähes kokonaan tyhjäkäynnillä . Cossun ruiskua käytettäessä teki sen et meni rikkaalle tyhjäkäynti. Nätimmin kävi jos oli +1000rmp kuin alle.


On mulla ollut vakio palotiloilla olevakin kansi cossun alakerralla. Sinne sai pistää 2bar ihan huoletta. 1,7bar penkitetty 378 ja ajettu samoilla säädöillä seuraavana päivänä +26asteisessa kelissä affenistoa ympäri lappu lattiassa 10-15 kierrosta kerrallaan yhtään säälimättä. parhaimillaan siellä ollut päälle 2,? par kun mittari loppui 2,3 jossa oli rajoitus tappi. Ihmetteli vaan et kylläpäs pysähtyy nätisti paineet kun vedätti :mrgreen: ja pelkällä 98:lla. Alakerta oli kolme vuotta avaamatta tehoilla 350-490.
Nojuu, mukava kuulla et on otettu tehoakin ja kestänyt.. pitää varmaan alottaa tonne projekti osioon juttu :p
Oliks sulle mitä muuta tehty kannelle?
Ja mitäs muuta tuo bp285 tarvii toimiaksen?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja Aksu »

bomble kirjoitti:Nojuu, mukava kuulla et on otettu tehoakin ja kestänyt.. pitää varmaan alottaa tonne projekti osioon juttu :p
Oliks sulle mitä muuta tehty kannelle?
Ja mitäs muuta tuo bp285 tarvii toimiaksen?
Muistaakseen mulla ainakin riitti kun laittoi nokkien päähän jatkokupit ja lovesi nostajiin niille tilan. Sitten pysyi liuku nätisti pinnalla.
Tuo 378 penkitetty 8v versiona ja silloin vedetty tosiaan joillain 2,5 bar paineillakin ilman ongelmiakokeilu mielessä.näin jälkeenpäin niin sitä olisi voinnut ihan hyvin voinnut ajellakin noilla paineilla kun ruttua oli vaan tuo 7,7:1. Boxissa vaan oli 3bar mappi niin ei se enää ymmärtänyt yli 2kilon ahtoja,mutta sai jotenkin laitettua et sielläpäin olivat kartat kuitenkin. Siitä yläspäin 16v kannella,vain kansi vaihtu lohkon päällä.
8v Kansi oli tehty kokonaan, kanavat/ohjurit/venttiilit (44,5/38)/nokka 134:n/nostajat kovapintaiset.Palotila oli 50cc eli vakio.Kuvapakosarja43,4mm sisähalkaisijalla,hx35:n 6-pesällä 1,5bar ja 134:n nokka joka ajoitettu ohjeen mukaan. Kuulemma jos ajoitettu 20astetta myöhäisemmälle niin alkaisi ylhäällä toimimaan paremmin. ei ole tullut koskaan koitetua. Pakopaineet samassa kuin ahdotkin. Kuitenkin jo 4250 on enemmän ollut voimia kuin vakio cossussa :P
Matalat rutut ja isohalkaijalainen pakosarja niin vaati pikkusen vastusta että heräili kunnolla. Motarilla kun oli 4000 ja siitä painoin kaasun pohjaan niin 4500 oli 2kiloa paineita,12-pesäisenä,pienellä heräili paremmin alhaalta viellä.
Rauhallisesti ajellen se oli tälläinen (FoMoCo 2009)
http://www.youtube.com/watch?v=RIiZhR5z_RI

Ja kun päästeli reilummilla kierroksilla ja ABS:t kytkettynä :evil: se menikin sitten hieman karkuteille välillä :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=y0-_M7WB4EU
Toiseksi nopein kuitenkin tuolloin oli sprintissä. Vähän kenkku oli ajettava tiukoissa kurveissa :|
gti golo palloilija
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja esko71 »

Kyl tuo on kelpo nokka katupeliin,mulla ei ilmenny tyhjäkäynnin kanssa ongelmia (drla 40mm)..sellasta 800 kiekkaa kävi suht nätisti ja vajaa 6kg painava vauhtipyörä,kanteen ei tarvinu kajota muutenkuin ne pitkät säätöpultit,orkkiksilla korkkas yhestä jengat kun nousivat jo niin ylös säädettäessä venttiilivälyksiä,ja säädettävä nokkapyörä ja jäykät venajouset,nuo kuitenkin pysyny paketissa kovillakin kierroksilla,eikä kaupungissa ajaessa huomannu mitään alaväännön puutetta,ainut että sai varovasti polkea kaasua ettei takapallot kulu joka risteyslähdössä :lol: ...Mutta kyllähän tolla 8 tappisellakin kannella aika kovia teholukemia saa ahdettuna,toki oisha se cosan kansi komia,mutta taitaa peijjooni osatkin maksaa maltaita :roll:
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja esko71 »

Tosin mulla on sen verran pitempi perävälitys ja köykänen koppa niin ei oo ollu tarvetta huuattaa kovilla kierroksilla,paitti jos joku teinibimmeri on koittanu puskee ohi :lol: ..viislovinen aski ois vielä hakusessa tuohon niin ei tarttis nelosellakaan vonguttaa :lol:
bomble
Viestit: 239
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja bomble »

Loistavaa tekstiä tulee kiitoksia,

Eli bp285 tarvii pitkätsäätöpultit/lashcap?
Edellinen omistaja tehny kannelle jotain, täytyy tutkailla tarkemmin,
Kanavat, isommat venttiilit ehkäpä, jäykät/tuplajouset, onko nuo kovat nostajat pakolliset?

Paljos vakio is kannen paksuus on?


Ensimmäinen bensaturbo rakenteilla, :P
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja esko71 »

no mulla ei tarvinnu niitä venojen jatkeita,mutta nämähän ovat "yksiläkohtasia"toisiin tarvii ja toisiin ei,mutta ne pitkät säätöpultit kannattaa laittaa,itelläni ihan "orkkis"seuraajat ja nokka sattuu hyvin keskelle liukupintaa,mutta kunhan laitat nokan niin alkaa jo hahmottumaan tuo venttiiligeometria tarviiko venoja jatkaa,tai lyhentää jne..Mulla on Rallyracelta jäykemmät jouset,ei mitkään tuplajouset,ja maksovat 50e kierros,noita myyvät siihenhintaan jatkuvasti.vakiovenoillakin pääsee aika pitkälle,tai toki mihin sen rajan laittaa mitä lähtee tehoja hakemaan :P --

PS; eka puhallinkone mullakin :lol:
bomble
Viestit: 239
Liittynyt: 17 Kesä 2011 17:29
Paikkakunta: Lohja

Re: 205lohko, 4wd cosworth männät+veivit..puristukset

Viesti Kirjoittaja bomble »

esko71 kirjoitti:no mulla ei tarvinnu niitä venojen jatkeita,mutta nämähän ovat "yksiläkohtasia"toisiin tarvii ja toisiin ei,mutta ne pitkät säätöpultit kannattaa laittaa,itelläni ihan "orkkis"seuraajat ja nokka sattuu hyvin keskelle liukupintaa,mutta kunhan laitat nokan niin alkaa jo hahmottumaan tuo venttiiligeometria tarviiko venoja jatkaa,tai lyhentää jne..Mulla on Rallyracelta jäykemmät jouset,ei mitkään tuplajouset,ja maksovat 50e kierros,noita myyvät siihenhintaan jatkuvasti.vakiovenoillakin pääsee aika pitkälle,tai toki mihin sen rajan laittaa mitä lähtee tehoja hakemaan :P --

PS; eka puhallinkone mullakin :lol:
nojoo taitaa sitten tulla suoraan jäykät jouset, noh kuhan saan palikat koneistamolta niin saa alakerran nippuun, sitten tuhlataan taas pari rahaa yläkertaan :lol:

ja tehotavotteet jossain ~350 paikkeilla, tai ainaki yli 300 niin olis jo komiaa

hei muuten kestääkä nuo vakiot runkopukkien ja cossunkiertokankien pultit? uudet runkopultit tietysti
Vastaa Viestiin