Jatkuvasti palavat polttimot

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
m4ketech
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Marras 2011 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Jatkuvasti palavat polttimot

Viesti Kirjoittaja m4ketech »

En nyt halua mitenkään mainostaa, mutta jatkuvasti eri paikoissa lukee autojen kanssa roplaavia ihmisiä jotka valittavat polttimoiden vaihdoista.

Varsinkin monella on käsitykset ettei esim. led-polttimoita saa kuin virittelemällä paikoilleen mittaristoihin ja sisätiloihin. Itse kyllästyin aikoinaan jatkuvasti vaihtamaan polttimoita mittaristoon ja marssin motonetistä hakemaan T10 polttimoita, no ledejä oli tarjolla mutta hinta oli suolainen varsinkin kun joka nappulaan sekä nippeliin vaihtaa.

Googletin pitkään ja löysin

https://www.ledstyle.fi/home?page=shop. ... gory_id=10

1€ per led poltin joka menee suoraan paikoilleen. Noissahan on vain se ongelma että palaa tietyn päin. Mutta kun ei kasaa ekalla kokeilulla kaikkea nippuun niin pitäisi olla helppoa. Tilasin aikoinaan myös led-valot mondeoon taakse näyttämään rekkaria, ei e-hyväksytty, mutta katsurille ja poliisille kyseiset "moduuli" kelpasi. Myös sisätiloissa olen käyttänyt noita, koska tuottaa "ei niin kellertävää" valoa.

Kartiopäiset kannattaa melkein mittaristoon laittaa jolloin valo tulee tasaisemmin.

Postituksissa menee välillä noin 1,5 viikkoa joten ajoissa kannattaa tilailla sekä postikulujen takia isompia satseja kerralla.
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
Avatar
ReiluReiska
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
Paikkakunta: HelsingStad :)
Viesti:

Re: Jatkuvasti palavat polttimot

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Olen itse pitänyt mittariston himmennintä ehkä 2/3 osaa asennossa, jolloin polttimot eivät loista täysillä eikä polttimot niin helposti pala pitkällä aikavälillä. Kyllä sen mittariston näkee ainakin focus -00 ihan hyvin pimeälläkin vähemmälläkin kirkkaudella.
m4ketech
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Marras 2011 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jatkuvasti palavat polttimot

Viesti Kirjoittaja m4ketech »

Joo tuokin on totta. Muistan noita ongelmia esim. W124 mersuista kun porukat laitto eri polttimoita noihin mittaristoihin mitä ei pitänyt, lopputuloksena sitten suli mittaristontaustat kun taustavalon kirkkaudet oli täysillä.

Onneksi ei yleensä tarvitse usein mittaristoja availla omissa autoissa, mutta jos on täytynyt niin olen samalla vaihtanut ledit sinne.
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Jatkuvasti palavat polttimot

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Mulla ei oo kyllä palanu polttimoita paljonkaan autoissa yleensä,liekö sitten missä syy??
Jos auto lataa aina reilusti niin sillonha voipi syy olla siinä TAI tää nykyajan tyhmäsysteemi mikä ollu jo kymmeniävuosia että AINA on jotkui valot pääll kun startataan! se kun nostaa virtapiikkiä ja käy sähkölaitteidenpäälle!
Niissä vanhoissa autoissa missä sai kaikki sähkönkuluttajat startinajaksi poispäältä ei ole paljoa polttimoita koskaan ees palanukkaan!
Ledit on kyllä hyviä kunhan vaan valasevat tarpeeksi? olen vaan huomannu että eivät kovin laajalta valise eikä valo ole aina ees valkoistakaan kun sitä olis tarvis...
m4ketech
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Marras 2011 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jatkuvasti palavat polttimot

Viesti Kirjoittaja m4ketech »

Eipä siinä varmaan erikoisia syitä ole. Omat autot on yleensä ollut huonolla pidolla, niin saattanut olla polttimoita palaneena mittaristossa useamman vuoden. Tietty vaikuttaahan niihin juuri himmentimet, starttaukset ym.

Ledejä on montaa eri mallia, melkein kannattaa rauhassa kokeilla mikä on omaan silmään sopiva. Itse tykästyin kartiopäisiin T10 ledeihin. Valokuvio on tarpeeksi laaja ja valaisee mittariston kun kaikki taustavalot vaihtaa noihin, sekä värisävy ainakin valkoisessa on todella lähellä valkoista. Värejäkin on tietty monia.
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
Vastaa Viestiin