1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

On selvillä. Ulkopuolelta oli tarkotus auto ehostaa vakioksi. Ainoa vaan että projetki toppasi siihen kun mälläsin entisen. Ei tähän oo mitään erikoista tulossa. Tähän mulle uuteen on tulossa jotain pientä. Ei mitään satoja heppoja aleta repimään. Jos ei muuta nii Saksasta 1.6CVH kone jonka sisälle aletaa ostamaa palikkaa. Ilman turboa. Nokka, putkisto, kansityöt ellei 1.4 kansi istu muitta mutkitta paikoilleen. Sitä 2litrasta lienee turha suunnitella tuohon ekkeriin. Toki voi olla helpompi istuttaa se tähän ku vanhaan. Suunnitellaan mitä tulee.
Keme
Viestit: 153
Liittynyt: 22 Touko 2012 14:22
Paikkakunta: Rannikko

turhaa touhua.

Viesti Kirjoittaja Keme »

Eeska91 kirjoitti: Jos ei muuta nii Saksasta 1.6CVH kone jonka sisälle aletaa ostamaa palikkaa. Ilman turboa. Nokka, putkisto, kansityöt ellei 1.4 kansi istu muitta mutkitta paikoilleen. Sitä 2litrasta lienee turha suunnitella tuohon ekkeriin. Toki voi olla helpompi istuttaa se tähän ku vanhaan. Suunnitellaan mitä tulee.
Oikein päätä särkee, ku o niin paskoja suunnitelmia. Toivottavaasti alat joskus toteuttaan tommosta 1.6CVH/1.4CHV virittelyä, saat sen valmiiksi ja tajuat lopulta itsekin, että kyseinen toteutus tuli olemaan aivan surkea kun huomioi käytetyn rahan ja saavutetun voiman. Vai onko tää koko juttu jotain kälystä trollausta? Eikai ny kukaan voi olla noin kujalla.
Jipiiiiii!!!
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Toiset pukkaa rahaa viinaan jne mutta minä pukkaan rahat paskoihin ideoihin. Minkä teet. Sama se on kokeilla kaikki läpi.
Hannu
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Marras 2006 16:39

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Mitä jos käyttäisit sen ajan rakentamiseen minkä päivystät täällä netissä ja haaveilet jostain ihan uskomattomasta? Oletko saanut ikinä tehtyä mitään noista utopistisista haaveistasi jotain takavalojen maalausta tai vastaavaa lukuunottamatta? Eikä tarvi vastata!
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Onhan tuota saatu valmiiksi. Edellinen escort oli maalausta vaille valmis ja orkkis peltivanteita tai aluja vaille. Tämä nykynen escort seisoo sen takia toimettomana koska ed. Escon jarruhilppeet ovat Oulussa. Toki pohjat voisi tehä jos sais vaan motivaation kohilleen tässä muuton keskellä.
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Oisko kellään lappuja tai tietoa mitä vaaditaan tuon 1.4 muutoskatsastaminen 1.6 CVH koneeksi. Tai 2litraseksi Zeteckiläiseksi?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Krisse »

2 litran setekkiläiseen ei ole lappuja kun sellasta ei ole tehty. 2 litraset (etuveto)escortit ovat Kosvoorrteja tai är äs kakstonnisia ja niissä on eri koneet.

1.6 CVH:ta ei maksa vaivaa ruveta muutoskatsastamaan, sitä eroa ei kukaan huomaa sen enempää pellin alla kuin ratin takanakaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Mikä moottorityyppi on tuo RS? 1.8 Zetec ekkereitä löytyy. Näitä kutoskorisia. Oiskoha tuo vaivansa väärti alkaa punnertamaan 2litranen kone keulille ja stanssit hioa pois että mikä lohko. Eikö 1.8 ole sama kuin 2litranen. Ainoa että 2litrasessa on pitempi isku?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Krisse »

No se on RS2000, palttiarallaa sama kone kuin Sierrojen 2.0 DOHC. 2 nokkaa ja 8 venttiiliä.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Nare
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Elo 2010 14:14

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Nare »

Tietääkseni esim. mondeoista löytyy 2.0 litranen zetec jo ensimmäisestä malliversiosta lähtien eikä se taida olla äräs.
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Ei ole ei. Eli joko RS2000 lohko jostain tai sitten 1.8 Zetec. Luulen että halvemmaksi tulee tuo zetec..
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja emax »

Kyllähän sä sen 2.0 zetecin sinne saat laittaa. Verrokkina RS2000, eli sen jarrut ja alusta. Tai xr3:sen alusta ja 1.8.
RS2000 on mulkkari scorppiosta tuttu 16V Dohc. Ei mitään samaa zetecin kanssa, paitsi venttiilien lukumäärä.
Cossu esko on taas ihan eri auto, ei voi käyttää verrokkina.
Vähäpäästöiseen tarvit fordilta lapun mikä todistaa että se zetecci pysyy päästö normeissa, voi olla aika hankalaa uskotella sitä inssille jos viilaat lohkosta numerot pois.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Nare kirjoitti:Tietääkseni esim. mondeoista löytyy 2.0 litranen zetec jo ensimmäisestä malliversiosta lähtien eikä se taida olla äräs.
No mitä tekemistä tällä tiedolla nyt on Escortin moottorivaihtoehtojen kanssa?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Krisse kirjoitti: No mitä tekemistä tällä tiedolla nyt on Escortin moottorivaihtoehtojen kanssa?
Täällä oli taas näitä sherlockeja. Mutta niin. Mitä käsittää RS alusta. Mitä sinne pitää siis vaihtaa. Jarruiksi levyt joka nurkkaan, tuet(?). Tolpiksi vissii kelpaa vakioiskarit.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja emax »

Ainakin taakse vakaaja ja 270mm levyt, ja eteen vähintään 260mm levyt ja satulat.
Etuvakaaja, tolpat, jouset :?:

En tiedä onko taka-akseli sama kuin mopomalleissa, mutta tuos on jonkinmoinen kuva rs2000 taka-akselista jos haluaa vertailla omaansa. Minen escorteista juuri mitää tiedä.
Kuva

Ja mondeos on ainakin erilainen öljypohja kuin escortis, voit joutua vaihtamaan siihen öljypohjaa ja sihtiä yms. escortin/fiestan 1.6-1.8 zetecistä.
Viimeksi muokannut emax, 19 Syys 2013 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Samanlainen taka-akseli on mmopomallissa. Miten tuohon Escoon on saatavilla levyjarru muutospalikoita? Vai onko taka-akselissa pultinreiät valmiina mihin saa satulan kiinni kuten mondeossa oli.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja emax »

Ne jarrut on takaa 4 pultilla kiinni. Tähän tyyliin. Kuvas ne on wanhan fiestan akselis mutta idea on sama.
Kuva
Eli joudut vaihtaa sinne takajarruihin kaikki, napoineen päivineen.
Muokkasin tuohon edelliseen viestiin vielä juttua mondeon öljypohjasta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
njietro
Viestit: 831
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Viesti Kirjoittaja njietro »

Helpoin on ostaa valmiiks 1.8 zetec-koneinen escort ja ajaa sillä, tai vaihtaa siihen 2.0 kone Mondeosta (Escortin koneesta tarvii öljypohjan, öljyn imuputken, vauhtipyörän, kytkimen). Tai lakata ruokkimasta trollia :roll:

E: Ja RS2000 16v kone on totisesti vähä eri ku sierran 8v Doch, vaikka lohko onkin samaa sukua.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
Vastaa Viestiin