Auton maalaus ja maalarit

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Jani 71
Moderaattori
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:38
Paikkakunta: Lyly Juupajoki

Auton maalaus ja maalarit

Viesti Kirjoittaja Jani 71 »

Eli kysellään nyt heti ketä tekis kunnoliset maalaus ohjeet AUTON maalausta varten? Its en vielä pariin kuukauteen kerkiä keskittymään siihen aiheeseen.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Voisin kattoo jos joku päivä vaikka yrittäisin tehdä kattavan "auton maalaus-ohjeet" tänne. mut aika hankalaks vetää kun on niitä haluttavia maalaus tyyppejä erillaisia. tarvis vain käsitellä kaikki paikkamaalauksesta värinvaihtoon. :shock:
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Jani 71
Moderaattori
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:38
Paikkakunta: Lyly Juupajoki

Viesti Kirjoittaja Jani 71 »

Volmari kirjoitti:Voisin kattoo jos joku päivä vaikka yrittäisin tehdä kattavan "auton maalaus-ohjeet" tänne. mut aika hankalaks vetää kun on niitä haluttavia maalaus tyyppejä erillaisia. tarvis vain käsitellä kaikki paikkamaalauksesta värinvaihtoon. :shock:
Periaate niissä kuitenkin on sama on kyseessä sitten paikka tai ylimaalaus...
Monitoimi autona Toiota jos et muuta saa, kattoo mitä matkalla eteen tulee jos jonkun projektin taas jostain hommais ;)
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

periaatteessa joo. mutta paikkamaalauksessa tarvii ottaa huomioon mitä ihmeellisimpiä juttuja.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Jani 71
Moderaattori
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:38
Paikkakunta: Lyly Juupajoki

Viesti Kirjoittaja Jani 71 »

Volmari kirjoitti:periaatteessa joo. mutta paikkamaalauksessa tarvii ottaa huomioon mitä ihmeellisimpiä juttuja.
no aloita vaikka ylimaalauksesta...
Monitoimi autona Toiota jos et muuta saa, kattoo mitä matkalla eteen tulee jos jonkun projektin taas jostain hommais ;)
tuze
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:35

Viesti Kirjoittaja tuze »

No onkos ohjeita tulossa? :)
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja riksas »

jeps, kiinnostaisi itseäkin. ja jos aihe tuntuu paisuvan voisi aloittaa vaikka ihan puskurin maalauksesta. vaikkapa muovi tai lasikuitu.

toinen asia, tietääkö kukaan edullista automaalaria porin seudulta
Tony
Viestit: 30
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tony »

Eteneekö homma mihinkään suuntaan. Kiinnostais kovasti ohjeet. :)
escomk2
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Maalis 2005 04:06

Viesti Kirjoittaja escomk2 »

Ruoste paikat: Hiekkapuhaltaa ruosteet pois ja jos ei ole sitä mahdollisuutta niin sitten hiomalaikalla ja jos tulee reikä niin sitten hitsataan pellin pala, jos on näkyvä paikka niin hitsataan ihan vähän kerrallaan ja jäähdytellään paineilmalla ettei pellit väänny lämmön takia, sitten happopohjamaalia perään, koritinaa tai pakkelia, hioo alkuun karheemmalla lopuksi n.320 kuivahiomapaperilla ja sitten hiontamaalia ja hionta n.800 vesihiomapaperilla ja pintamaali päälle. Ja aina kun jotain maalaa niin täytyy hiota sitä ettei maali irtoa. Ovien/luukkujen sisäpinnat on hyvä karhentaa karhunkielellä, kun ne eivät ole niin näkyvissä. Siinä lyhykäisyydessään ruostepaikkojen korjaukset
Capri69
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Helmi 2005 13:06
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Capri69 »

Hitsattujen kohtien silotteluun paras vaihtoehto on tina, mutta voi käyttää myös lasikuitukittiä. Tinan/lasikuitukitin jälkeen normaali kitti.
Ja pakkeli/kitti vedetään tietenkin puhtaalle pellille, eli ei vedetä mitään maaleja alle. (muuten alkaa kitatut kohdat halkeilemaan ajan mittaan) Sama koskee tinausta johon tulee oma pohjustus aineensa.
Pakkelin hionta aloittaa jollain p80 - p120 , p40 voi käyttää isommissa pakkeloiduissa alueissa/kuitukitin hiontaan, viimeistely 180 - 320.
hiottaessa muistaa olla joku lossi tai sopiva kapula apuna. Sitten puhtaaksi paineilmalla ja rasvanpoisto aineella.
Tämän jälkeen happoväri peltikohtiin ja hiomaväri päälle. Hiomavärin
hionta epäkesko koneella suorat pinnat p400 ja lopuksi vesihionta p800 kulmat ja kaarevat pinnat. Tai jos konetta ei ole niin koko alue p800 vesihiontana. Sitten vaan maalarille tai maalamoon ja pintaväri päälle.
anski

Viesti Kirjoittaja anski »

Mun käsittääkseni toi vesihiontajuttu on nykyään jo aika turhaa, eikä sitä enää käytetä. Lopuks vaan käpälää ja pesua ja sit maali päälle!
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Ois nyt tänä kesänä vielä tarkoitus maalata toi riesa ruiskulla. Voisko joku pistää helvetin yksikertaset ohjeet tohon maalaamiseen ja budjettihan on niinkun aina eli todella todella todella pieni. Eli onnistusko nyt jos vaan ensin 1)hionta 2)tinneriä 3)pohjamaali 4)kevyt hionta(jos tarvii) 4)maali vai pitääkö sinne väliin työntää välttämättä jotain tasotteita yms... ois kyl ihan kiva jos maali pysys pitempäänkin ku ensimmäisen sateen yli, mut mahdollisimman edullisesti pitäs nyt saada homma tehtyy. ja löytyyhän tosta jo pieniä ruostekohtiakin (etuoven listakohdat ja takakaaret) eli niihin ilmeisesti sit vaikka ohut kerros pakkelia. Eli onnistuisko toi homma nyt tolleensa.? Ja raybaneja ei välttämättä tartte sit pitää päässä kun lopputulosta katsoo.
Vielä tuli mieleen et miten karkeella paperilla noi hionnat kannattaa tehdä.?
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

martikainen kirjoitti:Ois nyt tänä kesänä vielä tarkoitus maalata toi riesa ruiskulla. Voisko joku pistää helvetin yksikertaset ohjeet tohon maalaamiseen ja budjettihan on niinkun aina eli todella todella todella pieni. Eli onnistusko nyt jos vaan ensin 1)hionta 2)tinneriä 3)pohjamaali 4)kevyt hionta(jos tarvii) 4)maali vai pitääkö sinne väliin työntää välttämättä jotain tasotteita yms... ois kyl ihan kiva jos maali pysys pitempäänkin ku ensimmäisen sateen yli, mut mahdollisimman edullisesti pitäs nyt saada homma tehtyy. ja löytyyhän tosta jo pieniä ruostekohtiakin (etuoven listakohdat ja takakaaret) eli niihin ilmeisesti sit vaikka ohut kerros pakkelia. Eli onnistuisko toi homma nyt tolleensa.? Ja raybaneja ei välttämättä tartte sit pitää päässä kun lopputulosta katsoo.
Vielä tuli mieleen et miten karkeella paperilla noi hionnat kannattaa tehdä.?
muuten jees setti.. mutta toi 4 kohta, kevyt hionta.. joo, kevyt kyllä. mutta pohjamaaliin on pahatapa jäädä monttuja jotkä näkyy sitten loppu tuloksessa.

huomaat sen kun hionta valmiille pohjamaalille tai ruiskukitille pyyhkäset kerran 400:lla hiomapaperilla niin näet ne montut mitä tarkoitan. pohjustusta todella paljon niin on peli varaa hiomisessa (3 paksua märkää kerrosta).

ruostekohda hio kunnolla, kaikki ruosteet mitkä vähänkin vain saat siitä pois. eli pellille saakka. ja sitten pyyhkäset tinnerillä sen hiotun paikan (tämä vai varotoimi että se pakkeli pitää siinää kunnolla kiinni). ja sitten pakkelia päälle ja hiomaan. hionnan jälkeen ruiskukittiä tai pohjamaalia päälle. Ops! kitti voi imasta väriä itseensä. ja sen jälkeen sama kuin ylhäällä.

ja autoa ei kannata ruiskuttaa täyteen pohjaväri ellet ole väriä vaihtamassa. ja jos on tumman värinen auto niin voit pyytää maaliliikkeessä että ne sävyttää sen pohjavärin valmiiksi auton värillä niin ei ainakaan paikat näy uuden maalin läpi.

lopuksi jos auton pellit ovat suorat ja silleen niin pese auto jollain silikooninpoisto aineella tai tinnerillä ainakin. eli märkärätti käteen ja luuttuamaan. ja toisessa kädessä kuiva millä vedät heti perään kuivaksi pinnan. ja sitten hiot auton kevyesti, ja toistat pesun.

pesu kahteen kertaan siksi että jos auton pelleillä on silikoonia niin se voi jäädä maaliin kun sitä hioo ja siihen ei auto tuo jälkimmäinen pesu (eli se on vain varotoimi).

Avot ja eiku maalia pintaan.

sellanen ihan varteenotettava keino maalata ja saada nätiksi on harsottaa. eli maalaat pieniä kerroksia maalia maalin päälle älä vedä heti maalipintaa tiukkaan kun sitä herkemmin se valuu jos ei ole kokemusta.

tuolla keinolla havaitset sen että koska maalipinta alkaa olemaan "täynnä".

noilla nyt pääset alkuun. kysy jos jäi kysyttävää kyllä täällä vastaillaan :)
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ja jos jää ihan pientä mustaa täplää,niin voi cokiksella¨
koittaa irrottaa,jonkun aikaa saa olla,mutta sen happo riittää yllättävän hyvin,ja jos janottaa niin auttaa sivussa siihenkin(jos ei oo muuta).. :P
ja pepsi ei kelpaa kun se on pahaa.. :lol:
ei sieltä mitään junia t...
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

muuten jees setti.. mutta toi 4 kohta, kevyt hionta.. joo, kevyt kyllä. mutta pohjamaaliin on pahatapa jäädä monttuja jotkä näkyy sitten loppu tuloksessa.

huomaat sen kun hionta valmiille pohjamaalille tai ruiskukitille pyyhkäset kerran 400:lla hiomapaperilla niin näet ne montut mitä tarkoitan. pohjustusta todella paljon niin on peli varaa hiomisessa (3 paksua märkää kerrosta).

ruostekohda hio kunnolla, kaikki ruosteet mitkä vähänkin vain saat siitä pois. eli pellille saakka. ja sitten pyyhkäset tinnerillä sen hiotun paikan (tämä vai varotoimi että se pakkeli pitää siinää kunnolla kiinni). ja sitten pakkelia päälle ja hiomaan. hionnan jälkeen ruiskukittiä tai pohjamaalia päälle. Ops! kitti voi imasta väriä itseensä. ja sen jälkeen sama kuin ylhäällä.

ja autoa ei kannata ruiskuttaa täyteen pohjaväri ellet ole väriä vaihtamassa. ja jos on tumman värinen auto niin voit pyytää maaliliikkeessä että ne sävyttää sen pohjavärin valmiiksi auton värillä niin ei ainakaan paikat näy uuden maalin läpi.

lopuksi jos auton pellit ovat suorat ja silleen niin pese auto jollain silikooninpoisto aineella tai tinnerillä ainakin. eli märkärätti käteen ja luuttuamaan. ja toisessa kädessä kuiva millä vedät heti perään kuivaksi pinnan. ja sitten hiot auton kevyesti, ja toistat pesun.

pesu kahteen kertaan siksi että jos auton pelleillä on silikoonia niin se voi jäädä maaliin kun sitä hioo ja siihen ei auto tuo jälkimmäinen pesu (eli se on vain varotoimi).

Avot ja eiku maalia pintaan.

sellanen ihan varteenotettava keino maalata ja saada nätiksi on harsottaa. eli maalaat pieniä kerroksia maalia maalin päälle älä vedä heti maalipintaa tiukkaan kun sitä herkemmin se valuu jos ei ole kokemusta.

tuolla keinolla havaitset sen että koska maalipinta alkaa olemaan "täynnä".

noilla nyt pääset alkuun. kysy jos jäi kysyttävää kyllä täällä vastaillaan :)[/quote]

Joo kyl tossa on jo sen verran selkeet ohjeet et pitäs onnistua. :D Vielä jäin nyt kuitenkin miettimään et miten karkeella toi eka hionta kannattas nyt tehdä.? Ilmeisesti aika karkeaa paperia kannattaa käyttää.
Värinä oli tosiaankin tarkoitus laittaa samaa sävyä mut tummempi tai sit kokonaan uuteen väriin mut kun nyt on kuitenkin kysymyksessä mun ensimmäinen autonmaalaus niin pitäs varmaan ihan suosiolla ottaa toi samaa sävyä oleva maali... :? Oispahan ainakin helpompi tehdä toi maalaus. Jos nyt homma menee ihan putkeen ni sunnuntaina on riesa uudessa värissään. 8)

Ja mites pitääkö tehdä hionta noitten pohjamaali/ruiskukitti kerrosten välissä.? ja onko toi hionta ihan kuiva vai vesihiontaa.?
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

mä olen melkein aina ruostekohtiin käyttäny p180:stä. ja muuten p360:stä. Ja viimeisenä silauksena p400:sta paperia, joka on jo sen verran hienojakoista että on ihan sama vedätkö 400:lla paperilla vai vesihiotko. paljaalla silmällä valmiissa pinnassa sitä eroa ei näe.

no mä melkein suosittelisin että käytä ruiskukittiä pohjavärinä. ihan passelia ja melkein samanhintaista tököttiä (korjatkaa jos olen väärässä).

ja kun vedät sitä ruiskukittiä niin vedä yhteen jöötiin kolme kertaa yli. korkeintaan tupakan mittaset välit.

siitä vain kokeilemaan. kyllä se siitä.

fakta: jos aikoo säästää autonmaalauksessa ja silti saada siitä hyvä niin ei kannata tarvikkeissä säästää. kaikista isoin säästö tulee jo siinä kun teet sen kokokaan itse. tarvikkeet eivät maksa paljoa auton maalauksessa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Ihan pakko nyt kysyy kun kävin tossa (auto)maalikaupassa kahtelee noita maaleja ja kyselin samalla vähän ohjeita ni siellä sanovat et ainoastaan ruostekohtiin ja isompiin naarmuihin/kolhuihin pitäis laittaa jotain ainetta (en muista mitä se oli) mut muuten ei tarviis laittaa mitään pohjavärii. Eikä kuulemma oo mitään merkitystä tolla pohjavärin laitolla maalailisin sit vaikka samalla värillä tai sit kokonaan uudella värillä ton auton. Rupesin sit miettimään et onnistuuko ilman pohjavärejä ja onkohan nyt miten ammattitaitosta toi porukka. Mut näin kuitenkin neuvoivat. Korjatkaa nyt ihmeessä jos tossa ei oo mitään perää...
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

martikainen kirjoitti:Ihan pakko nyt kysyy kun kävin tossa (auto)maalikaupassa kahtelee noita maaleja ja kyselin samalla vähän ohjeita ni siellä sanovat et ainoastaan ruostekohtiin ja isompiin naarmuihin/kolhuihin pitäis laittaa jotain ainetta (en muista mitä se oli) mut muuten ei tarviis laittaa mitään pohjavärii. Eikä kuulemma oo mitään merkitystä tolla pohjavärin laitolla maalailisin sit vaikka samalla värillä tai sit kokonaan uudella värillä ton auton. Rupesin sit miettimään et onnistuuko ilman pohjavärejä ja onkohan nyt miten ammattitaitosta toi porukka. Mut näin kuitenkin neuvoivat. Korjatkaa nyt ihmeessä jos tossa ei oo mitään perää...
Noi tein itse kun juuri autoni maalasin. Sitä saa vaan pestä ja hioa ja pestä ja hioa aika hiton tarkasti, että kaikki ne vuosikymmenten vahat ja öljyt ja liuottimet ja silikonit lähtee siitä pintakerroksesta ilman että niitä tulee hierottua sinne pintaan syvemmälle. Jos olisi ollut värinvaihto niin en olisi uskaltanut enää vetää suoraan vanhan päälle.
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Noi tein itse kun juuri autoni maalasin. Sitä saa vaan pestä ja hioa ja pestä ja hioa aika hiton tarkasti, että kaikki ne vuosikymmenten vahat ja öljyt ja liuottimet ja silikonit lähtee siitä pintakerroksesta ilman että niitä tulee hierottua sinne pintaan syvemmälle. Jos olisi ollut värinvaihto niin en olisi uskaltanut enää vetää suoraan vanhan päälle.[/quote]

Joo eli noin teen sen sit itsekkin. Saa nähdä joko ois sunnuntaina uus maali pinnassa ja se väri... se kyl vaihtuu nyt kokonaan uuteen.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

niin, mä suosin aina kun väriä vaihdan niin vedän kokonaan uudet pohjat autoon. kun se tehtaan jälkinen maalaus ei ole mikää priima. hionta -> pohjamaalaus -> hionta -> maalaus. mutta mikä ettei sitä voi tehdä raa'asti vanhan päälle. maku ja tottumus kysymys.

olen kyllä henk.koht törmännyt ilmiöön että kun en sävyttänyt pohjaväriä niin se kyllä paistoi läpi. en muista mistä väristä oli kysymys, vähän erikoisempi tumma se kummiskin oli.

mistäköhän aineesta ne puhu ruoste kohtiin? ruosteenestomaalia? riippuu miten pahasti ruostunut. jos on montuille asti niin anna olla aineet ja vedä pakkelit yli, parempi pito suoraan pellille.

maalauksessa muista kunnon valaistus.. :D
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Nyt vasta sit lähti homma virallisesti käyntiin ja yllätys yllätys... kun noita pohjatöitä rupesin tekee ni niitä pieniä ruostekohtia jotenkin vaan ilmesty sinne auton pelteihin "vähän" useampia kuin mitä olin alunperin katellut. :lol: Joo eli ruostepohjamaalliihan ne anto ja sano et sitä vaan sinne mihin nyt laitettu uutta peltii ja sit suurenpiin epätasaisiin kohtiin missä on tarvinnut hioa enemmän. muuten sit toi ehjä maalipinta vaan karhunkielellä läpi ja sille ei kuulemma muuta tartte tehdä paitsi tietysti ne silikonit veke. Huomenna ois muutamaan kohtaan tarkoitus laittaa vähän pakkelii mut ei nyt oikein muistu mieleen mitä ne sielä maaliliikkeessä neuvoivat. Eli ostin ihan tavan pakkelii ja sit lasikuitupakkelia ja sanovat et toista ensin pohjalle kerros (muistaakseni lasikuitu) ja sit ihan tavan pakkelia sen päälle. Sanovat et tolla lasikuitu pakkelilla ois paljon parempi pito tossa pohjilla kuin tolla tavan pakkelilla. Korjatkaa jos se nyt sit olikin ihan toisinpäin. :roll: Huomasin tossa kans pientä halkeemaa takapuskurissa :shock: ni ajattelin korjata tolla lasikuitukitillä mut tuleeko sit kestämään ekan viikonlopun yli. :?
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

eipä taida lasikuitu kitillä pitkäkestoista korjausta puskuriin saada.
Otat vaan kolvin käteen ja muovihitsaat sen halkealman ja pistät muovikittiä päälle ni kestää pidempään, eikä maksa kuin vaivan :wink:
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

kyllä sillä lasikuitupakkelilla vähän puskuriakin jo korjailee.. riippuu miten ja mistä. mulla on ton mk4:sen helman etuosa kiinni tossa loppuosassa lasikuitupakkelilla.

(kyllä kyllä, lasikuitua olis pitäny laittaa, mut aika loppui kesken)

ja melkein kaikki "patentit" mitä jouduin tekemään hätäpäissänäi niin tarvis korjata. mutta nyt vähän helvetisti paremman ajan kanssa. tana kun piti viikossa kasata toi pirun kärry ja siinä ohessa vielä tehdä pohjat ja maalata se niin ei oikein jääny aikaa mihinkään ylimääräiseen.

transitman puhuu ihan totta että kannattaa se tehdä niin kuin hän sanoi. ainakin kestää sen jälkeen. eikä tarvi korjata kiukuspäissään jos sattuu kajahtamaan.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

transitman kirjoitti:eipä taida lasikuitu kitillä pitkäkestoista korjausta puskuriin saada.
Otat vaan kolvin käteen ja muovihitsaat sen halkealman ja pistät muovikittiä päälle ni kestää pidempään, eikä maksa kuin vaivan :wink:
kuumailmapuhallin ja sopiva suutin siihen soveltuu myös tuohon muovipuskurin korjaamiseen oikein hyvin. vielä jos löytyy jostakin joku samaa muovia oleva rikkinäinen puskuri, niin siitä saa hyvää muovia jolla saa reijätkin korjattua.
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Homma etenee TOOOOODELLA hitaasti mut kuitenkin. Nyt ois hiontavärit pinnassa. Maalasin tolla hiontavärillä vain pahimmat hiontakohdat, ovet yms... Eli en koko autoa. Nyt pitäs sit varmaan huomenna alkaan hioa tota eli miten karkeella kannattaa hioa. Ja sit maalatessa toi maali kyl "pölisi" ihan joka puolelle autoa, mut ei kai sitä nyt kokonaan silti tarvii hioo.
Noita hiomapapereita löytys p150,p240,p320 ja sit punanen ja ruskee karhunkieli. Jos joku (jotkut) noista nyt ois sit sopivia siihen hommaan niin pääsis jo aamusella aloittelee eikä tarviis mennä ostaa hiomapapereita.
Vastaa Viestiin