Ajotietokoneen nollaaminen Lisäaine (eolys) täytön jälkeen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Eolys
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Maalis 2013 18:02

Ajotietokoneen nollaaminen Lisäaine (eolys) täytön jälkeen

Viesti Kirjoittaja Eolys »

Itselläni on uudempi korinen Ford Focus 1,6 tdci 109 hv vuosimalli 2008. Auto on tuotu Saksasta. Autossani on kesästä asti palanut keltainen moottorin merkkivalo ja punainen i. Punainen i on sama valo jos esimerkiksi auton ovi on auki ja auto päällä. Lisäksi tulee teksti engine malfunction.

Autoa on testattu kolmella eri testerillä 5 kertaa. Joka kerta vikakoodiksi on tullut lisäaineen (eolys-neste) vähyys. Muusta viasta testerit eivät ole kertoneet. Ostin syksyllä lisäainetta ja täytin lisäainetankin. Tankkiin meni noin 2 litraa eolys-nestettä. Silti ajotietokonetta ei ole saatu nollatuksi.

Ensiksi siis syttyi punainen i ja tuli engine malfunction teksti noin 7 000 km ajoin ja tämän jälkeen syttyi keltainen moottorin merkkivalo. Autolla on nyt ajettu 15 000 km siitä kun Pinainen i ja engine malfunction teksti tulivat. Täytin syksyllä lisäainetankin eolys-nesteellä. Täytön jälkeen on ajettu 8000 km. Auto on toiminut kokoajan normaalisti. Juuri käytin autoa katsastuksessa, eikä pakokaasupäästöissä ollut mitään ongelmaa.

Käytin auto pari viikkoa sitten Fordin merkkiliikkeessä, josta taas tuli sama diagnoosi, mutta ne ei saaneet ajotietokonetta nollatuksi.

Löysin netistä manuaalisen ”fuel flap” ohjeen ajotietokoneen nollaukseen, mutta se ei toiminut. Nollasin vielä keltaisen moottorin merkkivalon ensin kotikäyttöisellä testerillä ja sitten kokeilin, mutta ei toiminut. Vikakoodi joka tulee kotikäyttöisellä testerillä on P2584 ja P2584P. Moottorin merkkivalon saa siis nollattua, mutta punaista i juttua ei saa ja engine malfunction teksti tulee punaisen i valon mukana. Moottorin merkkivalo syttyy kuitenkin takaisin nopeasti nollaamisen jälkeen, kun vähän ajaa.

Tässä linkki fuel flap juttuun, lyösin tuon ohjeen myös jostain Fordin manuaalista netistä: http://www.talkford.com/topic/150061-dp ... ive-eolys/

Tuolla vielä sanotaan, että nollaus pitäisi tehdä ids / vcm avulla, mutta miten ne eivät merkkiliikkeessä sitä osanneet tehdä? Kokeilivatkohan pelkällä testerillä?

Tässä vielä video tuohon ids / vcm juttun
http://www.youtube.com/watch?v=TAnyxetCXqE

Onko kenelläkään tietoa / osaamista kyseisenlaisessa ongelmassa ja että miten ajotietokoneelle saa kerrottua, että lisäainetankki on täytetty? Kiitos avusta!
azureus321
Viestit: 28
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:10

Re: Ajotietokoneen nollaaminen Lisäaine (eolys) täytön jälke

Viesti Kirjoittaja azureus321 »

onko autossa hiukkassuodatinta? jos on niin se on ratkaiseva tekiä koko ongelmassa jota on tullut opiskeltua, mutta jos ei ole hiukkaspyttyä niin sitten menee vaikeammaksi.
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: Ajotietokoneen nollaaminen Lisäaine (eolys) täytön jälke

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

azureus321 kirjoitti:onko autossa hiukkassuodatinta? jos on niin se on ratkaiseva tekiä koko ongelmassa jota on tullut opiskeltua, mutta jos ei ole hiukkaspyttyä niin sitten menee vaikeammaksi.
Tottakai siinä on hiukkassuodatin jos kerta eylos nestesäiliötä on täytetty.
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: Ajotietokoneen nollaaminen Lisäaine (eolys) täytön jälke

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

azureus321 kirjoitti:onko autossa hiukkassuodatinta? jos on niin se on ratkaiseva tekiä koko ongelmassa jota on tullut opiskeltua, mutta jos ei ole hiukkaspyttyä niin sitten menee vaikeammaksi.
Tottakai siinä on hiukkassuodatin jos kerta eylos nestesäiliötä on täytetty.
azureus321
Viestit: 28
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:10

Re: Ajotietokoneen nollaaminen Lisäaine (eolys) täytön jälke

Viesti Kirjoittaja azureus321 »

tuossa suomeksi ohje.
Kuva[/img]
Kuva[/img]
[imgKuva][/img]
Vastaa Viestiin