ohc:n imukaulan teko?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
elämä on
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Tammi 2013 20:04

ohc:n imukaulan teko?

Viesti Kirjoittaja elämä on »

Eli tarkoitus olisi säästö ja nikkarointi syystä tehdä itselle 2.0l ohc koneeseen imukaula/sarja itse.?! Onko kukaan täällä tehnyt niitä itse? Miten kannattaisi tehdä?
Ja kaasutin olisi lorton 40 tuplat.

Jotain olen kuullut ns. Laudoista. Eli paksu metallilevy johon porataan oikean kokoiset reijät, miten mahtaa toimia?

Auttakaa avutonta! :) kiitokset valmiiksi.
hana
Viestit: 144
Liittynyt: 21 Huhti 2005 10:10
Paikkakunta: Lempäälä

Re: ohc:n imukaulan teko?

Viesti Kirjoittaja hana »

Onnistuuhan se, mulla olis valmiiks laipat ja kartioputket niiden väliinkin. Ostin ko "rakennus sarjan" pari vuotta sitten mutta en oo ehtinyt paneutuun asiaan. Laita viestiä jos kiinnostaa.
Kyllä lähtee.... jos ei lähde niin sutii...
elämä on
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Tammi 2013 20:04

Re: ohc:n imukaulan teko?

Viesti Kirjoittaja elämä on »

Juu u.... Mutta entä jos sen koneistaisi jostain n. 3cm paksusta 'latta' raudasta ja tekisi sopivan kokoisen ja tekisi jengat paikoilleen? Miten mahtaisi toimia auto siis pitäisi tulla kadulle. Ja olen kullut että se vaikuttaisi esim. Ala vääntöön...? :?:
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: ohc:n imukaulan teko?

Viesti Kirjoittaja G_evo »

vääntöön vaikuttaa imusarjan pituus, pidempi = parempi alavääntö
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
elämä on
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Tammi 2013 20:04

Re: ohc:n imukaulan teko?

Viesti Kirjoittaja elämä on »

No mikä olisi kaulla mahd. sopiva pituus jotta ala vääntöä löytyisi...? Jossain vaiheessa jyrkempi nokka ja mahdollisesti 1.6l kannet avarrettuna. Ja joskus turbo? Miten alaväännön määrän pystyisi laskemaan? Onko siihen jotail lasku kaavaa että sen saisi selville.!
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: ohc:n imukaulan teko?

Viesti Kirjoittaja G_evo »

jos ensin teet vapari kannen niin sen jälkeen saat kyllä tehdä toisen kannen turbo käyttöön.
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Perabz
Viestit: 51
Liittynyt: 14 Loka 2012 22:56

Re: ohc:n imukaulan teko?

Viesti Kirjoittaja Perabz »

Näin asiaan vähän liittyen eilen piirsin tiivisteen mukaan tuollaisen imusarjan laipan http://i450.photobucket.com/albums/qq22 ... OhcImu.jpg
Löytyy myös dxf. tiedosto tuosta kuvasta. Varma en ole käykö kanteen tuo kun tiivisteestä mittailin.
Vastaa Viestiin