Ruisku sierran päästöt?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Ruisku sierran päästöt?

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Ootko edelleenkään koittanut onko ne katit ehjät ?

Edelleenkin näyttäisi siltä, että se käy rikkaalla. Mittaa lambda sekä ecun lämpötila tunnistin.

Voithan sä sen katin vaihtaa jos siltä tuntuu, mutten takaa, että se menee siltikään läpi.
Irppa26
Viestit: 24
Liittynyt: 15 Elo 2009 14:44

Re: Ruisku sierran päästöt?

Viesti Kirjoittaja Irppa26 »

käytin aamulla ihan konttorilla mittaa ne päästötkin ku samalla sain näköjää uuden vikalistanki kouraan:S ei miulla siellä konttorillakaa ollu ilmaputsaria paikallaa: ) koputtelin kattia mutta ei siellä helinää kuulunu, eikä kuulu silloinkaa jos antaa kenkää. en sen kummemin ole niit aukonu.

Onko se ecun lämpötilatunnistin tuo jakajan alla oleva mötikkä mihkä tullee 2 letkua ja sähköliitin keskellä?
Ford Sierra 2.0i OHC -88
Ford Sierra 2.0i DOHC -90
Ford Sierra 2.0i DOHC -92
Ford Sierra RS Cosworth -88
Ford Mondeo STW220 -03
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Ruisku sierran päästöt?

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Tuo kyseinen tunnistin löytyy kaasuläppäkotelon kohdilta kannesta. Se on sitten se anturi mihin tulee se isompi liitin (vasen)
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruisku sierran päästöt?

Viesti Kirjoittaja emax »

Kun dohcista on kyse niin yks vaihtoehto on myös venttiilien varrenkummit.
Pako-ohjurit tippuneet sen verran että varrenkummit ei pysy enää kii-> öljyä pakoputkeen, ja hiilivetyähän se öljykin on. Täs tapaukses on helposti kansiremppa edes.
Aksu kirjoitti: Tää ei ihan 100 varmaa mut mun mielestä sinne ei virtaa tulekaan. Anturi tunnistaa metall/ei läheisyydessään ja tieto kulkee johdossa "maadoitus periaatteella"
Eikös se toimi kuten abs anturi, että anturista tulee boxille vaihtojännitettä jonka taajuudesta boxi laskee kuinka kovaa mennään...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Irppa26
Viestit: 24
Liittynyt: 15 Elo 2009 14:44

Re: Ruisku sierran päästöt?

Viesti Kirjoittaja Irppa26 »

Näitä vanhoja tekstejä lueskelin ja tämä jääny kesken ni laitanpa nyt jatkoa että mitenkä se sierra sitten menikin läpi, eli laitoin katsastuksen ajaksi TOISEN katalysaattorin kiinni, lisäksi kun oli kaikki ilmamäärämittarit sun muut putsattu edellisistä kokeiluista ja pelkkää viinaa tankissa mittaushetken tietysti niin autohan meni oikein huippuarvoilla läpi, en enää niitä arvoja muista mutta kehut se sai.

viimosena ratkasuna tämmöne mutta leimapa tuli ja pitkä semmonen. nooh ei oo enää sitä sierraa.. eikä enää nykyisessä kyllä kattejakaan.
Ford Sierra 2.0i OHC -88
Ford Sierra 2.0i DOHC -90
Ford Sierra 2.0i DOHC -92
Ford Sierra RS Cosworth -88
Ford Mondeo STW220 -03
tcscorpio
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Syys 2010 17:52

Re: Ruisku sierran päästöt?

Viesti Kirjoittaja tcscorpio »

duckworth kirjoitti: Niin tietysti kampurantunnistin toimii maadoittaen, ja antaa ECUlle katkottua -signaalia, mutta kyllä siellä virtaa kulkee... Jännitettä ko. anturista päästään tutkimaan kun pistää yleismittarin toisen pään akun +napaan ja toisen itse anturin siihen napaan josta tulee "paluusignaali" ECUlle. Toiselle puolelle anturia tulee jatkuva maadoitus, joka on "tulosignaalin" puoli. Jos jännite esiintyy edellä mainituin tavoin niin ainakaan tunnistin ei oo pimeenä.
Ei paineelle, mutta ECUhan ohjaa relettä ja rele b-pumppua, jos rele ei pelaa, niin yksikkökin voi sekoilla. Rele kannattaa siis tutkia (ellei sitä ole tehty jo), ja mikäli releelle ei tule virtaa, niin boksin pinni 22 saatta kertoa jotain.

Tämä tieto pohjautuu sitten ihan Fordin piirikaavioihin, koskien ruisku-dokkia :wink:

OFF topic mutta.. Onko toi ns. kanttiaaltoa vai siniaaltoa mitä tuolta kampuran asento anturilta tulee ?
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: Ruisku sierran päästöt?

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Kanttiaaltoa likipitäen jokainen anturi puskee. Ja useimmat anturit jotka mittaavat jonkin mekaanisen osan liikettä esim. pyörännopeus (abs), kampiakseli, ykk, ja nokan asentotunnistin ovat ns. hall-antureita. Nämä yleensä tarvii 3-kosketinta toimiakseen, maa, referenssijännite (ohjainlaitteelta) ja signaali (ohjainlaitteelle), jossa se katkominen näkyy. Käytännössä siis kaksi johtoa anturille ja runko maissa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Ruisku sierran päästöt?

Viesti Kirjoittaja country sedan »

EEC4/5 ohjatun moottorin kampi/nokka anturit on induktiivisia, eli siniaaltoa tulee ulos.
Tessu
Viestit: 1749
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Ruisku sierran päästöt?

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jos on öljyä polttanu koneessa niin on lambda tukossa joka rikkonu katin,näin mulla kävi CVH Sierrassa,eli ne kaikki vaihtoon niin kaikki pelaa,MYÖs ne ohjuringummit!
Vastaa Viestiin