Ruisku sierran päästöt?
Re: Ruisku sierran päästöt?
Ootko edelleenkään koittanut onko ne katit ehjät ?
Edelleenkin näyttäisi siltä, että se käy rikkaalla. Mittaa lambda sekä ecun lämpötila tunnistin.
Voithan sä sen katin vaihtaa jos siltä tuntuu, mutten takaa, että se menee siltikään läpi.
Edelleenkin näyttäisi siltä, että se käy rikkaalla. Mittaa lambda sekä ecun lämpötila tunnistin.
Voithan sä sen katin vaihtaa jos siltä tuntuu, mutten takaa, että se menee siltikään läpi.
Re: Ruisku sierran päästöt?
käytin aamulla ihan konttorilla mittaa ne päästötkin ku samalla sain näköjää uuden vikalistanki kouraan:S ei miulla siellä konttorillakaa ollu ilmaputsaria paikallaa: ) koputtelin kattia mutta ei siellä helinää kuulunu, eikä kuulu silloinkaa jos antaa kenkää. en sen kummemin ole niit aukonu.
Onko se ecun lämpötilatunnistin tuo jakajan alla oleva mötikkä mihkä tullee 2 letkua ja sähköliitin keskellä?
Onko se ecun lämpötilatunnistin tuo jakajan alla oleva mötikkä mihkä tullee 2 letkua ja sähköliitin keskellä?
Ford Sierra 2.0i OHC -88
Ford Sierra 2.0i DOHC -90
Ford Sierra 2.0i DOHC -92
Ford Sierra RS Cosworth -88
Ford Mondeo STW220 -03
Ford Sierra 2.0i DOHC -90
Ford Sierra 2.0i DOHC -92
Ford Sierra RS Cosworth -88
Ford Mondeo STW220 -03
Re: Ruisku sierran päästöt?
Tuo kyseinen tunnistin löytyy kaasuläppäkotelon kohdilta kannesta. Se on sitten se anturi mihin tulee se isompi liitin (vasen)
Re: Ruisku sierran päästöt?
Kun dohcista on kyse niin yks vaihtoehto on myös venttiilien varrenkummit.
Pako-ohjurit tippuneet sen verran että varrenkummit ei pysy enää kii-> öljyä pakoputkeen, ja hiilivetyähän se öljykin on. Täs tapaukses on helposti kansiremppa edes.
Pako-ohjurit tippuneet sen verran että varrenkummit ei pysy enää kii-> öljyä pakoputkeen, ja hiilivetyähän se öljykin on. Täs tapaukses on helposti kansiremppa edes.
Eikös se toimi kuten abs anturi, että anturista tulee boxille vaihtojännitettä jonka taajuudesta boxi laskee kuinka kovaa mennään...Aksu kirjoitti: Tää ei ihan 100 varmaa mut mun mielestä sinne ei virtaa tulekaan. Anturi tunnistaa metall/ei läheisyydessään ja tieto kulkee johdossa "maadoitus periaatteella"
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Ruisku sierran päästöt?
Näitä vanhoja tekstejä lueskelin ja tämä jääny kesken ni laitanpa nyt jatkoa että mitenkä se sierra sitten menikin läpi, eli laitoin katsastuksen ajaksi TOISEN katalysaattorin kiinni, lisäksi kun oli kaikki ilmamäärämittarit sun muut putsattu edellisistä kokeiluista ja pelkkää viinaa tankissa mittaushetken tietysti niin autohan meni oikein huippuarvoilla läpi, en enää niitä arvoja muista mutta kehut se sai.
viimosena ratkasuna tämmöne mutta leimapa tuli ja pitkä semmonen. nooh ei oo enää sitä sierraa.. eikä enää nykyisessä kyllä kattejakaan.
viimosena ratkasuna tämmöne mutta leimapa tuli ja pitkä semmonen. nooh ei oo enää sitä sierraa.. eikä enää nykyisessä kyllä kattejakaan.
Ford Sierra 2.0i OHC -88
Ford Sierra 2.0i DOHC -90
Ford Sierra 2.0i DOHC -92
Ford Sierra RS Cosworth -88
Ford Mondeo STW220 -03
Ford Sierra 2.0i DOHC -90
Ford Sierra 2.0i DOHC -92
Ford Sierra RS Cosworth -88
Ford Mondeo STW220 -03
Re: Ruisku sierran päästöt?
duckworth kirjoitti: Niin tietysti kampurantunnistin toimii maadoittaen, ja antaa ECUlle katkottua -signaalia, mutta kyllä siellä virtaa kulkee... Jännitettä ko. anturista päästään tutkimaan kun pistää yleismittarin toisen pään akun +napaan ja toisen itse anturin siihen napaan josta tulee "paluusignaali" ECUlle. Toiselle puolelle anturia tulee jatkuva maadoitus, joka on "tulosignaalin" puoli. Jos jännite esiintyy edellä mainituin tavoin niin ainakaan tunnistin ei oo pimeenä.
Ei paineelle, mutta ECUhan ohjaa relettä ja rele b-pumppua, jos rele ei pelaa, niin yksikkökin voi sekoilla. Rele kannattaa siis tutkia (ellei sitä ole tehty jo), ja mikäli releelle ei tule virtaa, niin boksin pinni 22 saatta kertoa jotain.
Tämä tieto pohjautuu sitten ihan Fordin piirikaavioihin, koskien ruisku-dokkia
OFF topic mutta.. Onko toi ns. kanttiaaltoa vai siniaaltoa mitä tuolta kampuran asento anturilta tulee ?
Re: Ruisku sierran päästöt?
Kanttiaaltoa likipitäen jokainen anturi puskee. Ja useimmat anturit jotka mittaavat jonkin mekaanisen osan liikettä esim. pyörännopeus (abs), kampiakseli, ykk, ja nokan asentotunnistin ovat ns. hall-antureita. Nämä yleensä tarvii 3-kosketinta toimiakseen, maa, referenssijännite (ohjainlaitteelta) ja signaali (ohjainlaitteelle), jossa se katkominen näkyy. Käytännössä siis kaksi johtoa anturille ja runko maissa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ruisku sierran päästöt?
EEC4/5 ohjatun moottorin kampi/nokka anturit on induktiivisia, eli siniaaltoa tulee ulos.
Re: Ruisku sierran päästöt?
Jos on öljyä polttanu koneessa niin on lambda tukossa joka rikkonu katin,näin mulla kävi CVH Sierrassa,eli ne kaikki vaihtoon niin kaikki pelaa,MYÖs ne ohjuringummit!