1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jaanne
Viestit: 33
Liittynyt: 25 Heinä 2011 22:50

1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Jaanne »

Tuommonen otsikon mukainen ongelma. Eli autona on Escort mk4 ja koneena 1,6 cvh ja sillä ihanalla k-jetillä, autossa EI ole lambdaa. Elikkä ongelmana on tyhjäkäynti joka on n. 1500rpm eikä sitä saa laskettua. Lähes kaikki ruiskuun liittyvä on vaihdettu ja samalla tehtii kansiremppa. Imuvuotoja ei ole sen olen moneen kertaan katsonu. Mikään säätäminen ei auta. Auto lähtee kuin plamun alta aina käyntiin, mutta kylmänä ei kärsi kaasua antaa koska meinaa sammua, kiertää hyvin ja muuten pelaa täysin! Jako on kohdalla, sytytystä säädetty laidasta laitaan...

Bensa puolelta: Määräjakaja on vaihdettu, suuttimet käytetty ultraäänipesussa, kylmäkäynnistyssuutin vaihdettu, bensansuodatin vaihdettu, imusarjan ja v-kopan vlistä oleva mötikkä (ohjauspaineensäädin) vaihdettu, Tämä pirun kallis anturi mikä säätää sitä kylmäkäynnistystä (en muista oikeaa nimeä) vaihdettu, kaasuläppä putsattu.

Kipinäpuolelta: Tulpat, virranjakajankansi + sisuskalut, se mötikkä virranjakajan kylkeen, johdot, toista puolaa kokeiltu.

Voi olla että jotain muutakin tehty mutta ei tule mieleen.. Eli mitä tuolle seuraavaksi tekee? alkaa ideat loppua kesken.
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: 1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Eikös tuossa systeemissä ole tällainen "kylmäkäynnistysventtiili"?
http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#MFI12

Tuo päästää ilmaa imusarjaan kaasuläpän ohi kylmänä. Ja tietyn ajan päästä menee kiinni. Sen ohjausta voisi testata ottamalla siitä liittimen irti, mutta mekaanisia osia sisältävänä voi mennä kyllä rikki niinkin että on jatkuvasti auki. Sitten pitää tulpata sille tulevat letkut ja katsoa laskeeko käynti.

Kun tuo on auki niin kierrokset on juuri jotain 1500.

Entä jarrutehostimen kalvo? Jos rikki niin käynti nousee myös.

Mutta voi olla tietty muutakin, kuitenkin vaikuttaisi kovasti siltä että ilmaa tulee silti jostain.
Sytytys ja seos voi pielessä ollessaan hieman nostaa kanssa käyntiä, mutta sitten kone ei toimi täysin.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Jaanne
Viestit: 33
Liittynyt: 25 Heinä 2011 22:50

Re: 1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Jaanne »

Joo, pitääpä koittaa nuita, hetikö pääsee täältä mettästä lomille!
Jaanne
Viestit: 33
Liittynyt: 25 Heinä 2011 22:50

Re: 1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Jaanne »

Joo tuota "kylmäkäynnistinventtiiliä" käytin irti, putsailin ja värkkäilin. Näyttää sille että kierrokset laski sinne 1000rpm tuntumaan ja että nyt sais säätämällä sen kohilleen! Kiitoksia neuvosta!
Jaanne
Viestit: 33
Liittynyt: 25 Heinä 2011 22:50

Re: 1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Jaanne »

Nyt on taasen sellane vika että kuumalla koneella alkaa tyhjäkäynti humpaamaan siinä 700 - 1100rpm ja meinaa sammua ainakun kaasun päästää :?

Vaihoin sen ohjauspaineen säätimen ja lisäilmaluistin eikä kumpikaan auttanut, molemmat pesin ensin ultraäänipesurilla. Seuraavaksi pesen toisen kylmäkäynti suuttimen ja vaihdan sen paikalleen. Oisko sitten vielä jarrutehostimelle menevä letku tarkastuksen paikalla? Mitä muuta tälle voi tehdä? :roll:

ps. laitoin auton myyntiin nettiautoon ja tänne!
Jaanne
Viestit: 33
Liittynyt: 25 Heinä 2011 22:50

Re: 1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Jaanne »

No joo vaihdoin vanhan ultraäänipesurilla pestyn kylmäk'ynnistysventtiilin takaisin ja näyttäs että nyt se pelaa! molemmissa venttiileistä mittasin vastus arvot ja oli täsmälleen samat! Mutta näköjään siinä oli silti jotain hämminkiä :) Eli vika korjattu! käykää kattomasa myynti ilmotusta ja ostakkaa esko pois!
Vastaa Viestiin