Ford KA -98 ajopolttimoiden vaihto?!

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Purri
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Joulu 2011 17:46

Ford KA -98 ajopolttimoiden vaihto?!

Viesti Kirjoittaja Purri »

No nyt on neito pulassa! Tuosta minun pienestä kirpusta on palanut tuo toinen ajopoltin? Mitenköhän ihmeessä mie saan sen vaihdettua! :? Oon jo pällistellyt konepellin alle ja näyttäisi siinä valoumpiossa olevan 3 ruuvia. Jos mie ne tempasen auki niin pääsenkö käsiksi siihen rikkinäiseen polttimoon?
yritäedes
Viestit: 2151
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Ford KA -98 ajopolttimoiden vaihto?!

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

En ole Ka-asiantuntija, mutta lukemani ja kuulemani perusteella vaikuttaa,että polttimon vaihto on melko hankala toimenpide. Se saattaa onnistua purkamatta mitään, jos on oikein pienet kädet ja suuri määrä kärsivällisyytä.
Muussa tapauksessa pitää irrottaa puskurin ja maskin ruuveja ja nuo umpion ruuvit, että saa umpion irti, tai irrottaa sisälokasuoja etupäästä (rengas irti tai käännetään ääriasentoon sisään etuosasta) niin umpion takaosa paljastuu.
Ei siis helppo juttu niin tai näin, mutta yrittänyttähän ei laiteta...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Ford KA -98 ajopolttimoiden vaihto?!

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Käyttöohjeessa kerrotaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Purri
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Joulu 2011 17:46

Re: Ford KA -98 ajopolttimoiden vaihto?!

Viesti Kirjoittaja Purri »

Minulla ei valitettavasti ole tuota auton käsikirjaa , siksi minä täältä apuja huutelinkin. Ehkä on parempi että vien sen johki korjaamoon vaan jos lampun vaihto on noin vaikeaa :( en ehkä kykene sitä itse vaihtamaan!
Avatar
Jari_M
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Joulu 2008 23:04
Paikkakunta: Espoo

Re: Ford KA -98 ajopolttimoiden vaihto?!

Viesti Kirjoittaja Jari_M »

Käyttöohjeessa muistaakseni sanotaan että lampunvaihtoa varten tulisi viedä korjaamolle. :D Vaihto on todellakin sen verran vaikea että ohje on ymmärrettävä. Umpion takana on sangalla lukittu muoviluukku, vetämällä sanka ylös luukun saa raolleen ja pianistin sormilla polttimon saattaa saada vaihdettua. Itse olen pari kertaa vaihtanut mutta ei ole ihan helppoa, lämpimässä tilassa hyvässä valossa ja paljon aikaa varattuna onnistuu. Kannattaa vaihtaa parkkipolttimo samalla niin ei heti tarvitse samaa urakkaa tehdä uudelleen. "Virallinen" lampunvaihto tapahtuu umpio irrottamalla, tosin siinäkin on ensin irrotettava sisälokasuoja ja puskurin pääty ennen kuin umpion saa pois. Tämmösiä nämä nykyautot on.
ex-Ford Ka Color -03
Tunturi City S -85 (mopo)
ex-Fiat Uno Fire -87
Vastaa Viestiin