Ruostekorjaukset

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Kannattaa toi sinkki jättää pois, noilla spraykamoilla ei tee mitään. Jos oikeasti haluaa tehdä hyvin mutta halvalla niin epoksi + polyuretaani + massa tarvittaessa
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Beornegar kirjoitti:Kannattaa toi sinkki jättää pois, noilla spraykamoilla ei tee mitään. Jos oikeasti haluaa tehdä hyvin mutta halvalla niin epoksi + polyuretaani + massa tarvittaessa
Miks ei sinkkiä? Olen havainnut sen varsin toimivaksi esimerkiksi pakoputken / sarjan suojaamisessa esim kuumankestomaalin alla ja on se kestänyt ainakin toistaiseksi alustassa suihkittuna pohjamaalin ja massan alla. Kuka tietää miltä siellä kaiken massan alla sitten on oikeasti... :?

Pehmeetä tuo sinkki on eikä pidä pinnassa kuivuttuaan kovasti kiinni, mutta toimii mielestäni joissain paikoissa (ei näkyvät osat - kotelot jne.). Olisiko jotain happomaalia parempi käyttää ruostekorjausten pohjana? Saako semmoista hyvää paukkupullossa? :?:

Mutta, tämä siis harrastajan mielipiteenä ilman sarvia ja hampaita. 8)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Sinkki tosiaan kyllä estää todella hyvin ruostetta, mutta noi paukkupullo kamat harvoin sisältää oikeasti kovinkaan paljon sinkkiä. Toisekseen kuten itsekin sanoit, niin niissä ei meinaa mikään pysyä kunnolla kiinni. Itsellään tuo sinkki ei kauaa periaatteessa estä ruostetta, tarvisi jonkin kosteuden sulkevan maalin päälleen, jota esim. alustamassa ei tee. Siellä massan allahan saattaa ruoste muhia vuosia ennen kuin päälle päin näkyy mitään.

Happoväri on ruostekorjauksiin kaikkein paras, se tunkeutuu metallin ruostehuokosiin ja neutraloi niitä sekä luo myös erittäin hyvän tartuntakerroksen seuraaville maaleille. Noita saa ihan hyviäkin tuotteita spraypulloissa maaliliikkeistä
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Beornegar kirjoitti: Happoväri on ruostekorjauksiin kaikkein paras, se tunkeutuu metallin ruostehuokosiin ja neutraloi niitä sekä luo myös erittäin hyvän tartuntakerroksen seuraaville maaleille. Noita saa ihan hyviäkin tuotteita spraypulloissa maaliliikkeistä
Happovärin päällä ei kuulemma pysy kitti eikä pintaväri. Hapon päälle hiontaväri/pohjamaali joidenka päälle maalit.
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Pintaväri pysyy kyllä päällä, mutta ei anna riittävää ruostesuojaa, sekä jää epätasaiseksi, tämän takia pohjamaali ennen pintaa
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Avatar
TheJuippi
Viestit: 408
Liittynyt: 08 Kesä 2011 20:30
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja TheJuippi »

Paikkauksia ku oon tehny, oon ensi sinkannu pellinpalat ja sitte hitsannu, sitte lisää sinkkiä puhdistuksen jälkeen. Siihen päälle 2k uretaanipohjamaalia ja sitte massa tai vastaava (pohjatyöt normisti jos näkyvä ukopinta kyseessä), sisäpuolelle maalia tai/ja massaa, koteloihin tietysti kotelosuojat, kuten kynnyksiin.
rojekti: 90' Ford Sierra 2.0i DOHC -> RS2300
ig: sierrars2300_project
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Aina näköjään oppii jotain uutta, en oo koskaan kuullutkaan uretaanipohjamaalista. Millä oot hoitanut kosteunden sulun jos kerran maalaat suoraan pohjamaalin päälle alustamassan?
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Avatar
TheJuippi
Viestit: 408
Liittynyt: 08 Kesä 2011 20:30
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja TheJuippi »

Ihan maalilla vaikkapa?
rojekti: 90' Ford Sierra 2.0i DOHC -> RS2300
ig: sierrars2300_project
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Niinhän se pitäisikin, mutta katsoin vaan kun olit tuohon kirjoittanut että vedät suoraan pohjamaalin päälle massan
TheJuippi kirjoitti:Siihen päälle 2k uretaanipohjamaalia ja sitte massa tai vastaava
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
sierrakas
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2012 19:52

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja sierrakas »

Joo, eli piti hitsata uutta peltiä apukuskin penkin/kiskon kiinnityskohtaan. Poraanko reiän pohjasta läpi ja pultilla ja mutterilla? Jos noin laittaa niin miten varmistan ettei se pääse ruostumaan uuelleen siitä reiän kohalta? Kyllähä se penkki varmaa ois tarpeeks tukeva ilman tota kiinnitystäki.
Ja sitte toine kysymys ois ku noihin paikattuihin kohtii on laitettu vaa jotain ruosteenestomaalia pelkästään niin viittiikö riskeerata laittamalla bitumimattoa noille kohin lattiaan. Eikös ne kerää kosteutta aika helposti jos ei oo tiiviisti laitettu ja vielä noin huonoilla pohjilla?
tursas
Viestit: 4013
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mä massaisin sen hyvin alapuolelta ja jättäisin yläpuolen pelkästään sen sisustusmaton varaan+normikumimatot ja seuraisin toistaiseksi, että pääseekös ja mistä vettä sinne lattialle, jos täytyy avata uudestaan.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Miks pitää säästää ja riskeerata? Ruostuu aivan varmasti todella nopeasti jos on vaan joku ruosteenestomaali alla ja siihen päälle bitumimattoa.

Samalla vaivalla edes spraypurkista kiiltävää maalia niin saa edes jonkinlaisen kosteudensulun sinne alle
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
sierrakas
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2012 19:52

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja sierrakas »

Niinhän se on, mutta korjaajamies oli lyöny pelkät massat pellin päälle. Niitä en kyllä rupea enää auki vetää, jotta sais maalia alle. Siinä päällähä se ei vaikuta enää mitään?
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Nostetaanpa vanhaa...

Tulee olemaan meininki vetää 2k epoksipohjamaali hitsattujen kohtien ylle, ajattelin jos ostaisi sitä spray-kamana, kun ei viitsisi välttämättä pieniä kohtia varten viritellä ruiskua, kun joutuu taas hitsailemaan.

http://www.maalikauppa.org/epoxy-primer ... p-838.html

Onko tuo ihan laadukasta tavaraa, vai markkinointi kikka? Kun lukee että "filler", niin ei oikein tiedä kumpaa tuo nyt oikeasti on... En todellakaan aio laittaa mitään Maxi-makasiinin p*skaa tuonne pohjaan, tai muitakaan rust primereitä.

Niin ja semmosta että jos ruoste on hyvin pinnallista ja esim. rättilaikalla pyyhkäisee kirkkaaksi, niin voidaanko tällöin jo käyttää epoksia, vai pitääkö hiekkapuhaltaa? Eli kuinka nuuka tämä epoksi on?

E:Tai no ei se happopohjakaan ole pois laskuista, mutta miten lie pysyy sähkösinkityn pellin päällä??
E2:Ja entä voiko happopohjalla maalatun kohdan päälle mennä epoksilla??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Volmari »

mä en ole oikein lämmennyt noiden kilikatikannujen tuotteisiin. niissä on kummiskin niin perhanan ohkasta tavaraa että sen tuotteen antama oikea hyöty jää pienen kalvonpaksuuden takia huonoksi.

uhraisin kyllä muutaman euron enempi ja ostaisin jo jokusen litran ihan kunnon epoksia (vaikka teknoksen epotexiä, vai oliko se epocoatia nimeltään). tekee melko hienon pinnan ja täyttää minusta melko mainiosti pieniä kolhujakin. aluvanteissa on toiminut oikein mainiosti pohjamaalina, eikä kolmen kesän jälkeen ole mistään irronnut.

hmm.. niin vähän laikkahommia tehnyt ettei rättilaikka sano mitään. lamellilaikka? neekerinkihara? no mutta kummiskin jos on vaikka tuo neekerinkihara/korallilaikka mikä lie että irroittaa vain maalin pinnasta, suosittelen lämpimästi hiomaan se karkeasti putsattu paikka vaikka hiomapaperilla. jos on vaihtoehtona hiekkapuhaltaa niin käytä ihmeessä sitä, itse en näe sitä niin tarpeellisena kummiskaan kun vain hioo ruosteet silmämääräisesti näkymättömiin.

tähän päälle vain epoksit ja sen päälle voi jo hionnan jälkeen vetää vaikka pintavärin. sen verran reilusti vain sitä pohjaväriä että on mitä hioa tasaiseksi. vanteisiin vedin jo kolme kertaa isosti yli että taisi olla kokonaiskulutus litran luokkaa http://koti.mbnet.fi/sorsi/Vanteenmaala ... u_lahi.jpg

oma esimerkkini ei nyt muuta palvele kuin sitä ideaa mitä tarkoitan sillä että vetää reilusti pohjaväriä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Niin saattaa kai se olla viisampi herätellä toi yläkannuruisku taas henkiin...=) Epoksia oon itsekin miettinyt näkyviin pelteihin kuten pyörän kaaret, ovet, jne... Mutta voiko happopohjamaalia suihkia esim. sähkösinkittyyn peltiin? Vai "kiehuuko" pois ellei ole täysin paljas pelti alla?

E:Tuota sanotaan täälläpäin rättilaikaksi -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/784469/S ... -ZIRKONIUM eli lamellilaikkaa tarkoitin 8)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Volmari »

duckworth kirjoitti:Niin saattaa kai se olla viisampi herätellä toi yläkannuruisku taas henkiin...=) Epoksia oon itsekin miettinyt näkyviin pelteihin kuten pyörän kaaret, ovet, jne... Mutta voiko happopohjamaalia suihkia esim. sähkösinkittyyn peltiin? Vai "kiehuuko" pois ellei ole täysin paljas pelti alla?

E:Tuota sanotaan täälläpäin rättilaikaksi -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/784469/S ... -ZIRKONIUM eli lamellilaikkaa tarkoitin 8)
jättäisin suosiolla sen happopohjamaalin pois. oma näkemykseni on että epoksi korvaa sen oikein hyvin, ja epoksia voit vetää kaikille teräspinnoille mitä autosta löytyy. Jos sulla on joku oikeasti jonkun merkkinen yläkannuruisku niin älä turhaan käytä sitä epoksin levittämiseen. Biltemasta saa ihan pätevän alakannuruiskun tähän hommaan 15eurolla.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kysytäänpä täällä kun projektien puolella ei tullu vastausta.. Maalasin pellit nyt epoksipohjamaalilla, mutta riittääkö se suojaksi kylmään talliin pukkien päälle jäävälle autolle? Koppaa tullaan kuitenkin vielä hitsaamaan joten pintävärin veto tuntuisi turhalta... Kori jää siis talveksi pukkien päälle kylmään talliin.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

duckworth kirjoitti:Kysytäänpä täällä kun projektien puolella ei tullu vastausta.. Maalasin pellit nyt epoksipohjamaalilla, mutta riittääkö se suojaksi kylmään talliin pukkien päälle jäävälle autolle? Koppaa tullaan kuitenkin vielä hitsaamaan joten pintävärin veto tuntuisi turhalta... Kori jää siis talveksi pukkien päälle kylmään talliin.
Mitäs sanoo asiaan enemmän perehtyneet??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Ja massatkin pitää olla semmosia tervapohjasia ei mitään semmosia muovimaisia mitä ainakin aikoinaa jotkui autoonsa ruiskutteli,kerran kolautti pohjaa niin tippu läntteinä ales ja vesi meni väliin,ihan JOPA massausliikkeissä tuommosia aikoinaan laittoivat kun oil isobuumi massauttaa autoja.
Suolavesi pääsee melkein minne vaan eikä ole muuta konstia kun aluksi tehdä/teettää hyvin ja senjälkeen tarkastaa/paikkamassata hyvin ja useampiakin kertoja vuodessa,Suomen talvi kun on armoton
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja JyriN »

duckworth kirjoitti: Mitäs sanoo asiaan enemmän perehtyneet??
Minä en väitä perehtyneeni mitenkään erityisesti ruostesuojaukseen, mutta pohjamaali on vain pohjamaali. En tiedä tuosta epoksista erityisesti, mutta pohjamaalin tarkoitus ei ole estää ulkopuolista kosteutta pääsemästä peltipinnalle. Ruiski samaan syssyyn joku halpa pintaväri pohjan päälle, niin ei tartte surra. Suojaus jne osien irroittelu on jo valmiiksi tehty, niin kysehän on vain muutaman tunnin työstä. Sitten keväällä hiot pintavärin pois ja varsinainen väri päälle. 8)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Sen verran on tiedossa ettei tän kanssa pysty käyttämään märkää märälle- tekniikkaa eli vaatii fillerin pintävärin lisäksi. Aattelin vaan etten turhaa työtä tekisi...Mutta pitänee hommailla sitten kuitenkin värkit loppuun maalaukseen...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Muutama asia näille "asiantuntijoille". 2-k-epoksi = 2-komponenttiepoksia, ts. maali ja sen kovetin. Ei voi maalata spraypullomaalina , koska sitä ei saa sellaisena. Epoksi on veden läpäisyn estävä maali. Käytetään mm. laivoissa ja veneissä sulku- ja pohjamaalina ennen pintamaalia ( ns. eliönesto-, eli antifoulingmaalia ). Epoksia käytetään myös lattia- ja allaspinnoitteina.
Torque Vectoring Control
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

JohnFinn kirjoitti:Muutama asia näille "asiantuntijoille". 2-k-epoksi = 2-komponenttiepoksia, ts. maali ja sen kovetin. Ei voi maalata spraypullomaalina , koska sitä ei saa sellaisena. Epoksi on veden läpäisyn estävä maali. Käytetään mm. laivoissa ja veneissä sulku- ja pohjamaalina ennen pintamaalia ( ns. eliönesto-, eli antifoulingmaalia ). Epoksia käytetään myös lattia- ja allaspinnoitteina.
Niin kuin sanoin tuolla toisessa ketjussa, olen jo yläkannuruiskulla maalannu paljaat pellit epoksilla. Mutta tarkoitatko JohnFinn sitä että epoksi itsessään riittää suojaksi säilytyksen ajaksi?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja JyriN »

JohnFinn kirjoitti:Muutama asia näille "asiantuntijoille". 2-k-epoksi = 2-komponenttiepoksia, ts. maali ja sen kovetin. Ei voi maalata spraypullomaalina , koska sitä ei saa sellaisena. Epoksi on veden läpäisyn estävä maali. Käytetään mm. laivoissa ja veneissä sulku- ja pohjamaalina ennen pintamaalia ( ns. eliönesto-, eli antifoulingmaalia ). Epoksia käytetään myös lattia- ja allaspinnoitteina.
:lol: Onneksi on aamukahvit juotu - muuten ne olisi menneet taas väärään kurkkuun. Mutta kiitoksia taas hyvistä nauruista.

Tiedän kyllä, että mitä on 2k-epoksi - olen käyttänyt erilaisia epokseja jo ainakin 30v ajan, ehkä vähän enemmänkin jo (mm. liimana, lattiamaalina ulkona ja sisällä, laminoinnissa jne.). Epokseja on vaan niin moneen eri käyttöön, että esittämäsi yleistys on melkoinen loukkaus kaikkeja maailman epokseja kohtaan. Jos sanotaan, että on maalattu epoksipohjamaalilla auto, niin oletan tavaran olevan auton pohjamaalaukseen suunniteltua, eikä mitään laivan pohjamaalia - näillä on aivan eri tarkoitus ja eri ominaisuudet (mm. UV-suoja puuttuu). Auton pohjamaali != laivan pohjan maali.

Auton pohjamaali (2k-epoksina) voi suojata riittävästi talvella tai sitten se ei suojaa. Se on kuitenkin tarkoitettu päällemaalattavaksi ja autossa pintamaali antaa kosteussulun ja UV-suojan, joten auton jättäminen pohjamaalille talveksi (ulos pakkaseen ja räntäsateeseen) on vain vaikeuksien kerjäämistä sitten kun päällemaalausta pitäisi alkaa tekemään.

2K epoksia saa myös spraypullossa. Googlaa vähän.

Minä lähden nyt irroittelemaan Sierran levikkeitä tarkoituksena levitellä pulunpaskaa ydintäytelangalla ja suihkia sen päälle kilikalimaalia.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin