sierran kytkin ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
nikk3z
Viestit: 34
Liittynyt: 09 Joulu 2010 20:50
Paikkakunta: ulvila

sierran kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja nikk3z »

onko 92vm doch sierrassa kiristettävää kytkin vaijeria? jos on ni mistä sitä pääsee kiristämään? omas sieras ihan löysä kytkin.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierran kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja emax »

Polkimen päässä on automaatti kiristin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: sierran kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Just ja semmone patentti se on mullakin eikä kytkin irrota kunnolla vieläkään,säätö on tutkittu ja ok pitää varmaa purkaa loota alas seuraavaks?
Mitäs sun kytkin tekee tai ei tee??
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierran kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tessu kirjoitti: Mitäs sun kytkin tekee tai ei tee??
:arrow:
nikk3z kirjoitti:omas sieras ihan löysä kytkin.


Mutta, asiaan; ootko tosiaan kattonu sen automaattisäädön? Helpoin tapa on purkaa se ottamalla sokka pois polkimen akselista, jolloin kytkinpoljin mekanismeineen on kädessä. Koko poljinpakettia ei oo järkee irrottaa, kuten jotkut täällä neuvoo...

Toinen mikä voi aiheuttaa ongelmia, jos säädön hampaat ehjät, on itse kytkinvaijeri, itsellä juuri vaijeri aiheutti löysyyttä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierran kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Ootko duckworth oikeasti joskus räpeltänyt polkimet paikallaan kytkinpolkimen irti ja takasin?
Paljon helpompi homma poljinpaketti kourassa, ja taisi olla jopa niin ahdas paikka, ettei se kytkinpoljin edes mahdu tulemaan pois ilman väkivaltaa tai poljinpaketin löysäämistä.
Varmasti ainakin ajassa säästää kun suosilla irrottaa koko paketin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierran kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Sierra2.3-16v kirjoitti:Ootko duckworth oikeasti joskus räpeltänyt polkimet paikallaan kytkinpolkimen irti ja takasin?
Paljon helpompi homma poljinpaketti kourassa, ja taisi olla jopa niin ahdas paikka, ettei se kytkinpoljin edes mahdu tulemaan pois ilman väkivaltaa tai poljinpaketin löysäämistä.
Varmasti ainakin ajassa säästää kun suosilla irrottaa koko paketin.
Olen, ja aika helposti, kolme kertaa, sillä polkimen päässä on sellainen sokka, jonka saa vedettyä pois ihan nipexeillä (siirtoleukapihdit), jonka jälkeen poljin liikkuu sivulle ja se on mekanismeineen kädessä :wink: Takaisin sen saa laittamalla esim. 10mm hylsyn akselin reikään (jotta sirppi ei karkaa), ja työntää polkimen takaisin ja sokka uraansa, jos ei muista kuinka systeemi kastaan, niin ei hätää, maailma on pullollaan räjäytyskuvia :D

Kun sitä poljinpakettia lähtee irrottamaan on sama homma edessa, plus se paketin irrotus, helposti jarrupääsylinteri karkaa irrotessaan vielä enemmän konetilan puolelle ja tarvitaankin jo kaksi seppää yhteen hommaan... :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierran kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

jaa jaa.. ei mulla oo kyllä tehostin eikä pääsylkky mihinkään karannu, eikä toistaseks oo tarvinnut räjäytyskuviakaan, kun lähimuistia ei ihan kokonaan oo vielä juotu. Mutta kukin tavallaan, helpommin se ainakin mun mielestä sujuu polkimet kourassa kuin jalkatilassa askarrellen.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: sierran kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Automaattisäätö oli KOKONAAN polkimineenpäivineen pöydällä eikä vikaa löytyny,uudet osatkin tuli ostettua ennakkoon!
Ei taida auttaa muu kuin joskus katsoa miltä kytkin näyttää koneenperäs,hankalahomma kun on ahasta on se CVH motti melkei seinäs kiinni.
IHME kytkin tosiaan ollu kun joskus irrottaa niinkuin pitää ja joskus EI millään,eikä autolla ole edes ajettu tarpeeksi että pitäis olla joku edes rikki?
Auto kuitenkaan ei ole ollu seisonnassa että kytkin ainakaan ei ole jumiutunukkaan,kuulin kaverilta samanlaisen jutun kun sen tuttava vaihtoi johonkin etuvetovoortiin KOKO kytkinpaketin kun ei sekään kunnolla irrottanu ja kun sai työn tehdyksi niin SAMA ongelma jatkui edelleen! heh myipä sitten koko keksinnön jollekkin.
Että semmosta se on
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierran kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Noissa etuvetovoorteissa johtuu ongelmat monesti kytkinhaarukan akselin "laakeroinnista" eli se tappi jumittaa mihin vaijeri tulee kiinni, ja kytkin saattaa luistaa vaikka ois ihan uudet osat.

Vaijerin kunto kannattaa tarkastaa myös, helppo ja nopee ottaa sierrassa irti ja kattoo liikkuuko kevyesti käsin kuoressaan.
Noi automaattisäädötkin voi olla niin kuluneita, että joskus antaa periks ja joskus toimii niinkun pitääkin, laitoitko ne uudet osat, vai jätitkö vanhat paikalleen?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: sierran kytkin ongelma

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Ei laitettu uusia kun kaikki oli ok eikä polkimenpäässä naksu turhaan mikään, kyllä se nyt menee sinne mootorinpäähän se vika.
Kaikista oudointa oli viimetalvena SE että mitä kovempi pakkanen saattoi kytkin pelata aivan hyvin,kun yleensähän pakkasella ei toimi mikään!
Vastaa Viestiin