Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Vikakoodi tulee melko varmasti jos egr:n tukkii, mutta onhan sulla nollauslaite
Paitsi jos iat anturi näyttää alle +5 lämpötilaa niin silloin ei tule kun egr ei ole käytössä, mutta se taas sekaa sitten muita asioita.
Paitsi jos iat anturi näyttää alle +5 lämpötilaa niin silloin ei tule kun egr ei ole käytössä, mutta se taas sekaa sitten muita asioita.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
itselleni ei ole tullu kylmänä eikä lämpimänä:Semax kirjoitti:Vikakoodi tulee melko varmasti jos egr:n tukkii, mutta onhan sulla nollauslaite
Paitsi jos iat anturi näyttää alle +5 lämpötilaa niin silloin ei tule kun egr ei ole käytössä, mutta se taas sekaa sitten muita asioita.
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
[img]file://localhost/C:/Users/ASROCK/Desktop/WP_000084.jpg[/img]
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Wildchild kirjoitti:Siis eikös sitä voi ohittaa alipaineletkun tukkimalla? Vai onkos tämä : http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... -_Blocking ohje dieseliin?
Tuo on diesel moottorista.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Tuola on yritetty tukkia egr:ää huonolla menestyksellä.
viewtopic.php?f=3&t=28836
Ehkä 4 pyttyisen ohjaus on tarkempi kuin v6...
E: tarkemmin tuosta kohtaa alkaa ongelmat
viewtopic.php?f=3&t=28836&start=25#p156000
viewtopic.php?f=3&t=28836
Ehkä 4 pyttyisen ohjaus on tarkempi kuin v6...
E: tarkemmin tuosta kohtaa alkaa ongelmat
viewtopic.php?f=3&t=28836&start=25#p156000
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
siis onhan toi yks keino kanssa tulpata se letku sieltä pakoputkest. mutta egr epäilen ja se kyllä vaikuttaa päästöihin kun se kierättää sitä pakokaasua. kokeile tota minun keinoa vaikka jos ei auta niin tee mitä teet kunha yritän olla jotenkin avuksiemax kirjoitti:Tuola on yritetty tukkia egr:ää huonolla menestyksellä.
viewtopic.php?f=3&t=28836
Ehkä 4 pyttyisen ohjaus on tarkempi kuin v6...
E: tarkemmin tuosta kohtaa alkaa ongelmat
viewtopic.php?f=3&t=28836&start=25#p156000
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Avuksi saa ja pitääkin olla
Egr:llä yritetään pienentää typen oksideja. Ei näy katsastuksen pakokaasutestissä. VTT:n pakokaasu analyysissä näkyisi.
Egr:llä yritetään pienentää typen oksideja. Ei näy katsastuksen pakokaasutestissä. VTT:n pakokaasu analyysissä näkyisi.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Unohdin kokonaan tänne kirjotella.
Kerkesin juhlia kyllä vähän liian aikasin. Nykiminen alko taas uudestaan menomatkalla reissunpäälle. Alhaalta vastaa vähän paremmin kaasuun, mutta esim ohituksia sillä ei oikeen tehdä. Lievällä kaasulla saa kyllä nopeutta, mutta vähän enemmän ku jerkkua antaa niin heti pistää vastaan.
Tässä parina aamuna myös lähteny kolmella käyntiin, 2-3sek käynnissä niin kaikki tulee mukaan. Uusia vikakoodeja tosin ei ole ilmennyt. EGR:n laitoin tänään takaisin kiinni.
Olis tarkotus poistaa joku vklp noi läpät kokonaan imusarjasta niin pääsee tutkailemaan vähä imupuolen kanavia, venttiilejä jne samalla.
Kerkesin juhlia kyllä vähän liian aikasin. Nykiminen alko taas uudestaan menomatkalla reissunpäälle. Alhaalta vastaa vähän paremmin kaasuun, mutta esim ohituksia sillä ei oikeen tehdä. Lievällä kaasulla saa kyllä nopeutta, mutta vähän enemmän ku jerkkua antaa niin heti pistää vastaan.
Tässä parina aamuna myös lähteny kolmella käyntiin, 2-3sek käynnissä niin kaikki tulee mukaan. Uusia vikakoodeja tosin ei ole ilmennyt. EGR:n laitoin tänään takaisin kiinni.
Olis tarkotus poistaa joku vklp noi läpät kokonaan imusarjasta niin pääsee tutkailemaan vähä imupuolen kanavia, venttiilejä jne samalla.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Itsellä oli samoja oireita, vaihdoin ton anturin ei auttanut, tulpanjohtojen vaihto auttoi. (tässä tapauksessa ei tosin auttanut sekään...)mrontti kirjoitti:itse sanon edeleen että nokka-akselin asennontunnistiminen anturi rikki/likainen
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
miten laitat sentakas kiini? Ootko tarkistanu katin kunnon? Sieltä tykkää lähtee tavarat irti:/. Mahtaako saada ilmamassa mittarin jälkee ilmaa jostain ja sitten seos on laiha? Tarkista ilmamassa mittarin sähköt ja vuotaako ja kunto. 2autolla kokeilin ilman ilmamassa mittaria ja se kanssa käy vähä nuhasesti eikä kierrä. Kato onko ilmamassa mittarissa kaikki langat ehjät ja puhtaat
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
mrontti kirjoitti:miten laitat sentakas kiini? Ootko tarkistanu katin kunnon? Sieltä tykkää lähtee tavarat irti:/. Mahtaako saada ilmamassa mittarin jälkee ilmaa jostain ja sitten seos on laiha? Tarkista ilmamassa mittarin sähköt ja vuotaako ja kunto. 2autolla kokeilin ilman ilmamassa mittaria ja se kanssa käy vähä nuhasesti eikä kierrä. Kato onko ilmamassa mittarissa kaikki langat ehjät ja puhtaat
Mulla oli ainoastaan piuha irti siitä.
MAPpi olis tarkotus vaihtaa kokonaan kun imuilmanlämpömittarissa feelua. Pitääpi soitella fordille ja kysästä hintaa.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Nyt tuli mulle uus sana mappi?:D Mutta kokeile tukkia egr ja jos ei auta niin ota tukko osa pois
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Ilmamassa/paine mittari, millä lie nimellä mondeossa. Kun lämpöanturi on samassa paketissa, ja se oli ainut joka mittaamalla ei antanu oikeita arvoja. Myös näyttää n.3x enemmän imulämpöä mitä todellisuudessa on. Putsasin sen ja näytti päällepäin ehjältä, mut ei se vielä takaa että toimii myös.mrontti kirjoitti:Nyt tuli mulle uus sana mappi?:D Mutta kokeile tukkia egr ja jos ei auta niin ota tukko osa pois
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
tässä nyt toinen puhuu v6 moottorista ja toinen rivinelkusta.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Mä koittaisin kyllä ottaa sen putken pois ja kattoo, ettei oo tukossa. Heittää vaikka pelkällä pakosarjalla lenkki, pääasia että ennen kattia sen sais poikki.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
+1GeeTee- kirjoitti:Mä koittaisin kyllä ottaa sen putken pois ja kattoo, ettei oo tukossa. Heittää vaikka pelkällä pakosarjalla lenkki, pääasia että ennen kattia sen sais poikki.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Tarkotuksena on kyllä viikonloppuna kattoa toi, kun on pitkäst aikaa "vapaa" viikonloppu. Mapin tilailinki jo kun on halpa. Toi korkea imuilman lämpötila aiheuttaa varmasti jotain seokseen, koska kone saa kylmällä ilmalla enempi happea kun lämpösellä.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Nyt olis ampiasipesä tyhjätty. En oikeen ulkosesti osannu sanoa onko se tukossa, joten tyhjensin sen. Ainoa vaikutus oli, että nyt auto kuullostaa pakoääniltään vanhalta mazdalta. Vieläkin ylhäällä takkuaa. Alhaalla tuntuu todella paljon pirteämmältä.
Yritin miettiä miten ton EGR:n sais järkevästi tukittua tässä. Se kun on todella erilainen mitä zetecissä tai V6 duratecissa. Ja kun sitä ei haluis ns permanent patentiksi tehä.
Alkaa mennä ajatukset bensapuolelle. Ei tule mitään muuta mieleen, kun ettei bensanpaine riitä veto päällä. Alkp hässäkkä maksaa 370€, joten ajattelin pistää walbron tankkiin. Selviää reilulla satasella tarvikkeineen.
Ens viikolla tulee uus mappi, päivittelen toiko se mitään tulosta.
Yritin miettiä miten ton EGR:n sais järkevästi tukittua tässä. Se kun on todella erilainen mitä zetecissä tai V6 duratecissa. Ja kun sitä ei haluis ns permanent patentiksi tehä.
Alkaa mennä ajatukset bensapuolelle. Ei tule mitään muuta mieleen, kun ettei bensanpaine riitä veto päällä. Alkp hässäkkä maksaa 370€, joten ajattelin pistää walbron tankkiin. Selviää reilulla satasella tarvikkeineen.
Ens viikolla tulee uus mappi, päivittelen toiko se mitään tulosta.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Mappi vaihdettu. Kiekuu todella ilosesti nyt. Mitään nykymisiä ei hetkeen ole ollut ja aina tarpeentullen kiertänyt tappiin asti. Mappi muuten makso 62,57€ Fordilla.
Vissiin oli vika siinä sitten. Imuilman lämpötila tipahti niille nurkille mitä pitäiskin olla. +2-5 astetta ulkolämpötilasta. Katsellaan ja kuullostellaan, josko se toimis vielä pitkiäkin reissuja. Nyt ollut lähinnä max 40km putkeen ajoa.
Offitopiccina, kaks rengasta menny puhki 2,5kuukaudessa.
Vissiin oli vika siinä sitten. Imuilman lämpötila tipahti niille nurkille mitä pitäiskin olla. +2-5 astetta ulkolämpötilasta. Katsellaan ja kuullostellaan, josko se toimis vielä pitkiäkin reissuja. Nyt ollut lähinnä max 40km putkeen ajoa.
Offitopiccina, kaks rengasta menny puhki 2,5kuukaudessa.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
no hyvä että sait kuntooWildchild kirjoitti:Mappi vaihdettu. Kiekuu todella ilosesti nyt. Mitään nykymisiä ei hetkeen ole ollut ja aina tarpeentullen kiertänyt tappiin asti. Mappi muuten makso 62,57€ Fordilla.
Vissiin oli vika siinä sitten. Imuilman lämpötila tipahti niille nurkille mitä pitäiskin olla. +2-5 astetta ulkolämpötilasta. Katsellaan ja kuullostellaan, josko se toimis vielä pitkiäkin reissuja. Nyt ollut lähinnä max 40km putkeen ajoa.
Offitopiccina, kaks rengasta menny puhki 2,5kuukaudessa.
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Onks tää se mappi? Aika kakka kuntoiselta omassa vaikuttaa.
Puhdistin elektroniikka spraylla ja paineilmalla mut silti on vähän kökön näköinen.
Omassa mondeossa siis välillä sitä vikaa ettei halua kiihtyä ripeästi sekä tyhjäkäynniltä kun lähtee niin joutuu kaasua laittaa. Välillä taas kiihtyy mukavasti ja pinta kaasulla jopa "liiankin nopeasti"
Puhdistin elektroniikka spraylla ja paineilmalla mut silti on vähän kökön näköinen.
Omassa mondeossa siis välillä sitä vikaa ettei halua kiihtyä ripeästi sekä tyhjäkäynniltä kun lähtee niin joutuu kaasua laittaa. Välillä taas kiihtyy mukavasti ja pinta kaasulla jopa "liiankin nopeasti"
Ford Mondeo 2.0i 145hv Trend Wagon -02
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Tuohan se.
Kannattaa koittaa jarrukliinerillä puhdistaa, esim Bräcklean. Mulla ei puhdistus auttanu ollenkaan, vaikka se lähtökohtasesti ei ollut ees "likanen". Jotain pielessä sisuskaluissa, tai sit langat oli poikki tms... Ei voi tietää.
Kannattaa koittaa jarrukliinerillä puhdistaa, esim Bräcklean. Mulla ei puhdistus auttanu ollenkaan, vaikka se lähtökohtasesti ei ollut ees "likanen". Jotain pielessä sisuskaluissa, tai sit langat oli poikki tms... Ei voi tietää.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Mä en ymmärrä miksi tuota sanotaan imuilman alipaineanturiksi koska kyseisessä mokkulassa ei ole kuin ntc vastus pystyssä eikä mitään ns. kammiota jossa oleilisi varsinainen alipainekalvo. Juuri puhdistin kaverin jtd fiatista map anturin (bosch) ja tässä tosiaan oli anturissa selvä reikä, josta meni läpivienti tietynlaiselle "kalvolle" joka liikkui. Sai olla tarkkana putsaamisen kanssa ettei liian kovalla paineella sinne mene puhaltamaan. Immun lämpötila-anturista tuo mondeon map kyllä menisi. Joo, selväähän se kuitenkin on että ei reagoi niin nopeaa imupuolen lämpötilan muutoksiin jos on karstan peitossa.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
600km reissu ilman minkäänlaisia ongelmia. 8)
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Juu itelläki taas rupes yhtä äkkiä pelittää hyvin.. mut tuskin pitkään saa nauttia hyvistä kyydeistä.
Parhaiten huomaa jos auto ei lähe liikkeelle pelkällä kytkimen nostamisella, niin auto on silloin laiska.
Nyt kun nostaa kytkintä niin ihan ampasee liikkeelle.
Outo juttu on kun yrittää ajaa "taloudellisesti" pinta kaasulla, niin lähtee ns kaasu pois ja päälle että "nykii" niin joutuu pitämään kaasua vähän enempi vaikka vauhti lisääntyy.
Edit. Pitiki menny kehumaan, taas tuntuu kun vetäis taloa perässä..
Parhaiten huomaa jos auto ei lähe liikkeelle pelkällä kytkimen nostamisella, niin auto on silloin laiska.
Nyt kun nostaa kytkintä niin ihan ampasee liikkeelle.
Outo juttu on kun yrittää ajaa "taloudellisesti" pinta kaasulla, niin lähtee ns kaasu pois ja päälle että "nykii" niin joutuu pitämään kaasua vähän enempi vaikka vauhti lisääntyy.
Edit. Pitiki menny kehumaan, taas tuntuu kun vetäis taloa perässä..
Ford Mondeo 2.0i 145hv Trend Wagon -02