Madallusjouset

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

se oli mk4:nen eestä taisin ottaa 2.5 ja takaa 3, kyllähän se jonkuverran tippu, keula kuiteski oli matalemmalla ku perä.

sekihän vaikuttaa kumpaa päätä takajousesta rälläköi, kun se on progressiivinen, toisin kuin etujousi.

parempi tulee kun ostaa suoraan madallusjouset. :wink:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No ei kai se kokoajan raaputakaan, mutta aivan varmasti nappaa helpommin kiinni lokariin kuin oikeen madallus jousilla. Jopa pikku kuopissa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

Noh tuskin siitä rälläkkämadalluksesta sentään huonompi tulee kuin kokonaisilla vakiojousilla. Taidan sipasta edestä 2. Jos ennen katkasua mittais etu- ja takajousien pituuseron, ja katkoo niitä jousia sitten sen verran että niiden pituusero on vieläkin sitten sama (ehkä vähän kehnosti selitetty).. Tarkotus ois pitää tasasen matalana. Toisaalta ei kehtais tuohon autoon rahallisesti hirveesti panostaa, kun joskus sen myyn niin en saa ikinä omiani takasin.. :?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

TeRoK kirjoitti:No ei kai se kokoajan raaputakaan, mutta aivan varmasti nappaa helpommin kiinni lokariin kuin oikeen madallus jousilla. Jopa pikku kuopissa.
no tottakai helpommin, riippuu tietenkin renkaista ja paljonko takapenkilklä on porukkaa
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

tuli tossa sitten kaverin autoon kokeiltua jousien lyhentelyä.. mutta tuli sitten "radikaali"virhe kaks kierrosta jousista pois mutta kun olivat progressiiviset ni otettiin harvasta päästä.. no eipä tullu mieleen että eihän se jousi enää istu kunnolla kun siitä puuttuu se alin "melkein" tasanen kierros.. no pitää tässä lämmitellä ne jouset ja taivuttaa päät niin voi kokeilla sitten taas uudestaan..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
yrkesman
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja yrkesman »

Tämmöset tuli hommattua. Ei tartte tehdä mitään laikkakone kikkailuja.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

noi on ihan paskat, mulla oli tollaset joskus mut kyllä vakiojousista laikalla lyhennetyt on paljon paremmat ;)

no ei vaan hyviä ne varmaan on, kuhan kateellisena vittuilen sitten kerro myöskin että millanen tuli ajaa jos sitä itsekkin joskus kun sais rahaa.. :P
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

yrkesman kirjoitti:Tämmöset tuli hommattua. Ei tartte tehdä mitään laikkakone kikkailuja.
Mihkä vehkeeseen nuo on menossa?? Mistä ostit?? Mitä makso??
yrkesman
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja yrkesman »

Kessi kirjoitti:Mihkä vehkeeseen nuo on menossa?? Mistä ostit?? Mitä makso??
Esco cossuun, Englannista, ~850euroa. Suomestakin saa, esim. Rallyrace myy, mutta hinta on ~1100euroa. Noissa on hinta/laatu-suhde aika kohdallaan, tosin kovat jätkät käyttää Öhlinsin kynätolpia.
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

mist mahtaa tulla tuo nimi kynä tolppa
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

purappa kuulakärkikynä :lol:
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tuo oli muuten hyvä vertaus :D , en olisi itsekkään ihan heti keksinyt

coil over = kynätolppa :wink:
raato
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Helmi 2005 23:58
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja raato »

Tuli sit vaihdettuu Mondeoon Weitecit....edest putos 30mm,takaa 50mm,emäntä sano et näyttää silt et siin o jotai vikkaa :oops:
Mondeo 1,8 GLX-96 (myyty aikoja sitten)
Chrysler LeBaron-90
Mondeo 1,8 Amb. sedan
mjtee
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Helmi 2005 10:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mjtee »

raato kirjoitti:näyttää silt et siin o jotai vikkaa :oops:
Onhan tuota monenlaista kuultu. :) SR500 alla -> Onko nuo ihan oikein? Kuuluuko noiden jarrujuttujen näkyä läpi noin? :P
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
teemup
Viestit: 52
Liittynyt: 25 Maalis 2005 16:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja teemup »

täällä näytti olevan juttua madallusjousista elikkä

merkki? mistä saa? hinta? madallus -55mm?
jokos tuosa pittää alkaa iskareita vaihtamaan?

autona on mk4

ja pari kuvaa nyt tämän hetkisestä ja sitten toivottu pudotus. Edestä ja takaa.


http://i5.photobucket.com/albums/y168/t ... ort892.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y168/t ... G_5468.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y168/t ... b6fa0b.jpg




hyvät neuvot tarpeen. alla on nyt vakiojouset joista on otettu laikkakoneella pari kiekkaa pois.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

mulla mk3 escossa weitec -35mm ja on vähän korkeempi mitä noissa kahessa alimmassa kuvassas. 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
teemup
Viestit: 52
Liittynyt: 25 Maalis 2005 16:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja teemup »

mulla on tallisa jotku punaset luultavasti -40mm ei mene yhtää alemmas entisestään. mutta meneepä alusta jäykäksi surkia ajjaa näillä teillä .. :D


tuomosia weitecjä vois kysellä jos ne pudottais vähän tuota lähemmäs nurmea. 8)
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

juu nuo mun on ainakin jäykät, liiankin taidan vaihtaa kesällä progressiiviset -40mm jouset että on ikävä ajella kun joutuu väistellä suojatie viivat ja kaivon kannet.. eli liian pinta jäykkä :(
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Capri_mk2
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Maalis 2005 13:34

Viesti Kirjoittaja Capri_mk2 »

Tää nyt ei ihan tähän liity mutta käykö "tavallisen" sierran madallus jouset cossu sierraan?
Ford Capri 3.0 V6 -73
Ford Capri 2.3 V6 -74
Ford Sierra 2.0 -88
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lep-1 »

Eipä luulisi tollaset madallusjouset huonoksi menevän jos niistä kierroksen ottaa pois sieltä TIHEÄSTÄ päästä. Siellä päässähän on joku 3 kierrosta ihan kasassa kun auto on pyörillään.
Tekisi mieli omasta sierrasta ottaa kierros edestä ja takaa kun ei ole tarpeeksi matala :lol: sitten vaan lyhennystä iskareihin ettei jouset tipu pois.
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lep-1 »

Noniin tuli otettua Sierrasta MAD sportiven -40mm etupään jousista pois 1 kierros sieltä tiheästä päästä. Tuli juuri sopiva madallus. Eikä juosien ominaisuudet mielestäni mitenkään muuttuneet huonommaksi. Vielä täytyy vaihtaa uudet iskarit, joista sorvaan hieman pois.
Kyllähän se vieläkin matalampi hienommalta näyttäisi 8) :D

MADALLUS KUVA
j0zze
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Kesä 2005 00:03
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja j0zze »

elikkäs mulla on mk5 escortissa eibachin -40mm jouset ja konin säädettävät iskarit ja pitäisi saada autoa matalammaksi, koska madallusta ei edes huomaa. Löytyykö neuvoja ongelmaan?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

jos on ihan tuoreet niin saattavat pudota vielä kun vähän aikaa ajelee..
ei sieltä mitään junia t...
j0zze
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Kesä 2005 00:03
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja j0zze »

ei ole tuoreet:( ja auto on korkea kuin mikä...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ainahan ne voi pilata rälläkällä yläpäästä tai kaasulla lämmittää
ja pudottaa vähän,ei kyllä niin hyviä vaihtoehtoja..
joku oli pudottanut koko iskarin alempaa kiinnitystä
mutta enpäs muista mistä siitä löytyi kuvatkin..
oliko täällä vai taunus-clubin vanhoilla sivuilla..
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin