Sierran etujarrut naputtaa vaihdon jälkeen

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Bambu
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Huhti 2011 22:17

Sierran etujarrut naputtaa vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Bambu »

Vaihdoin sierraan uudet etulevyt ja palat. Motonetin tietenkin. Ihan normaalisti purin satulat irti ja puristelin männät sisään. Hieman teräsharjalla pintapaskaa pois, uudet palat paikalleen ja osat nippuun.

No ajaessa sitten ilmestyikin ongelmia. Takajarrut muuttuivat aivan oudoiksi. Tuntuu, että jarruttaa aikas reilusti takajarruilla ja käsijarrulla toinen takarengas menee todella herkästi lukkoon.

Etupäässä tuntuu jarruttaessa naputusta, joka tuntuu ratissa asti. Ei vedä kumpaakaan suuntaan. Varmasti on jokainen pultti tiukalla, ja renkaanpultit kans. Naputtaa nopeuden mukaan, mitä enempi vauhtia ni sitä nopeampi "naputus". Hieman vaikea sanoin kuvailla tota ääntä.

Mikä siellä nyt voi ottaa kiinni ja mihin? Mulla ei ainakaan enää aivot keksi mitään. Ei täristä jarruttaessa, eli ei oo ainakaan levyt kierot. Jos jollain foordi insinöörillä kuten Johnfinnillä olisi vihdoinkin jotain järkevää apua tähän ongelmaan, niin olisin kiitollinen!
tursas
Viestit: 4013
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran etujarrut naputtaa vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja tursas »

Minkä vuoden Sierra, oon onnistunu kaks kertaa pistää eteen palat väärinpäin.., siitä nyt tuskin on kysymys tai jarruletkuihin jääny ylimääräiset kierteet :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Bambu
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Huhti 2011 22:17

Re: Sierran etujarrut naputtaa vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Bambu »

1991 vuotinen. 2 litran dohci. Jarrupalat on oikein päin, mut tosiaan ois kyl mahdollisuus ollu jäädä letkut kierteelle :roll:

Mut jotenki en senkään usko vaikuttavan tuohon kolkottamiseen. Jarrutus on siis tasaista, mutta kuuluu toi jäätävä naputus.
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Sierran etujarrut naputtaa vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Älä ainakaan aja enää vaan kato ettei jarruletku hinkkaa vanteeseen! noinkin on käyny jollain, naputtaa varmaan jos menee tasapainopalaa hipoen!
Mulla on kans semmonen juttu huomattu (-91 Riesa 1,6 ) et jos painan palat sisään niin ulospolkeminen kestääkin hiukan aika! ja muuta syytä en keksi että pääsylinteri joteskin temppuilee kun paine menee putkissa takasinpäin?
Samaa veikkaan siinä sun takajarrussa että nyt nappaa kiinni herkästi,oisko sinne kans paine päässy takasinpäin tai jopa paine viel päällä? semmosenkin olen nähny kaverin välikopassa kun oli paineenrajotinventtiili joteskin jumissa!
No uudelleen tarkistamalla varmaan selvii ainakin tuo naputus ja syytä onkin
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierran etujarrut naputtaa vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Ainakin jarrupöly rummussa aiheuttaa sen, että kyseinen pyörä menee herkästi lukkoon, tai että kyseisellä puolella jarrussa on huomattavastin enemmän voimaa.

Eikai se niin vaikeaa ole nostaa sitä etupäätä ilmaan ja pyörittää rengasta, kolkotuksen saa kyllä paikallistettua.
Vastaa Viestiin