Ford Escort taka-akselin irrottaminen ja alustan hitsaukset

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Endura-DE
Viestit: 31
Liittynyt: 05 Kesä 2010 12:08

Ford Escort taka-akselin irrottaminen ja alustan hitsaukset

Viesti Kirjoittaja Endura-DE »

Terve,
auto on 1997 mallinen Ford Escort farmari. Farmarissa on se poikittainen paksu L-palkki taka-akselina, se ei siis ole erillisjousitettu.

Kesärenkaita vaihtaessa huomasin että takapäässä alustassa on ruostevaurioita, ja jos ne kunnolla korjaa, pitäisi vähintään pakoputki ja taka-akseli irrottaa.

Miten hirveä homma on taka-akselin irrotus ? Onnistuuko mitenkään yksi puoli kerrallaan tunkin avulla ?

Entä ruostekorjaus yleisesti, vaurio on runkopalkissa taka-akselin kiinnityspulttien lähellä ja toinen vaurio takajousen vieressä. Hyväksytäänkö katsastuksessa kunnollinen hitsaus näiden osien lähellä ?

Nämä on kai turvallisuuden kannalta tärkeitä, ajan autolla 20000 km maantiellä työmatka-ajoa vuosittain. Eli räkähitsipaikkausta runsaalla massalla katsastuksen läpäisyä varten EI ole tarkoitusta tehdä.

Vai odottaako Kuusakoski Oy ?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ford Escort taka-akselin irrottaminen ja alustan hitsauk

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Kyllähän runkopalkkeja ja alustaa saa hitsata, vähimmäisvaatimushan taitaa olla, että vähintään 50% paikasta on hitsattu, mutta eihän kukaan järkevä ihminen hitsausta puolitiehen jätä.

Melkein sanoisin, että pudota vaan koko akseli alas, eihän siinä ole kuin jarruputket ja mahdolliset abs-antureiden johdot purettava irti.

Eriasia sitten on, onko ko. homma järkevää tollaseen escortiin, mutta jos ei autonvaihto kiinnosta, niin ei muuta kuin puuhiin :wink:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Vastaa Viestiin