Sierraan perän vaihto (scorpionin kitkalukko?) KIIRE!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
katiska
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Joulu 2010 19:49
Paikkakunta: Kemi

Sierraan perän vaihto (scorpionin kitkalukko?) KIIRE!

Viesti Kirjoittaja katiska »

Eli sierrasta nyt antautu kemppilukko ja tarkotus puottaa koko perä alas ja laittaa varastossa oleva perä tilalle. Entinen omistaja sanoi perän olevan kitkalukko ja kun netistä katteli scorpionin lukkoperiä niin näytti olevan juuri samanlainen. Jostain luin että ei olisi scorpionissa kitka vaan viskolukko mutta kumminkohan tuo nyt on? Öljyt aattelin sinne perään vaihtaa niin mitäs öljyä tuonne nyt uskaltaa kaataa ja kuinka paljon?
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierraan perän vaihto (scorpionin kitkalukko?) KIIRE!

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Scorpparissa ei välttämättä aina lukkoa, mutta jos on niin visko, kuten aina laippavetariperissä.

Niin, viskoperään pannaan lukottoman/tavallisenperän öljyä, lukkoyksikkö on erillinen, erillisillä litkuilla. Pääasia ettei kaada liikä öljyä, jottei sitä mene lukon sisään.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierraan perän vaihto (scorpionin kitkalukko?) KIIRE!

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Jep, visko on jos on lukko. Öljyt kannattaa jättää sentin alle täyttöreiän alareunan.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Vastaa Viestiin