Focus ja 1.6 TI-VCT -moottori

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Antti_MS

Focus ja 1.6 TI-VCT -moottori

Viesti Kirjoittaja Antti_MS »

Hei,

millaisia vikoja teillä on ollut tuossa moottorissa. Käytetyn kakkoskoppasen Focuksen osto on erittäin vakavassa harkinnassa ja eräässä mielenkiintoisessa yksilössä on tuo moottori. Olen lukenut juttuja kyseisen moottorin kohdalla korkeasta polttoaineenkulutuksesta, joka johtuisi viasta nokka-akselissa / nokka-akselin säätöpyörissä. Pitääkö paikkansa? Kuinka kallis se on korjata?

Tuossa kyseisessä autossa on Henry vaihtoautotakuu, joten korvaisiko se osittain kyseisen vian korjaukset, jos se vika tulee autoon siis vuoden sisällä ostosta. Vai katsottaisiinko se kuluvaksi osaksi, joka ei ole takuun piirissä. (Kysessä on siis 2007 vm. Ghia wagon)
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Focus ja 1.6 TI-VCT -moottori

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Mulla on ollut ajotietokoneen mukaan kulutus uudesta asti sama vaikka nokkapyöräsekoiluakin oli yhessä vaiheessa.

Se sekoilu esiintyy käynnistyksen yhteydessä sekunnin-kaksi kuuluvana rallatuksena mutta ei ole mitään maailmaa mullistavaa. Sen voi korjata vaihdattamalla nokkapyörät hintaan 550e (merkkiliike), sisältää uudet nokkapyörät ja jakopään (järjetöntä kasata vanhalla jakopäällä vaikka kilsoja olisikin jäljellä) sekä työt.

Varsinaista vikaahan niihin ei oikein voi tulla, ongelma on samaa luokkaa kuin se mitä hydrauliset venttiilinostimet ovat jo kautta aikain tehneet eli menevät 'tukkoon' tms. Omassa tuo nokkapyörävika korjattiin menestyksekkäästi Fortekäsittelyllä öljyvaihdon yhteydessä.

Tällä foorumilla on Focus II käyttäjien kokemuksia (tai jotain sinnepäin) -triidi, siellä tostakin on puhuttu.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin