Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
saksoboy
Viestit: 1060
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Eli kiinnostaas tietää paljonko tommosella mk3 diesel mondeolla pääsee kun opiskelijavalo syttyy?

Muittenkin mallien tietoja saa laittaa...
"harder" is not a very good safeword
pvdriver
Viestit: 470
Liittynyt: 23 Joulu 2009 12:02
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

omistajanoppaasta etsisin ensimmäisenä jos sellaisen sattuu omistamaan
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
saksoboy
Viestit: 1060
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Muistaakseni sieltä ei löydy et kuinka paljo se valo meinaa litroina.
tankin koko sieltä kyllä löytyy
noh... pitää tarkistaa ku tuo emännyys pääsee kotia sillä
"harder" is not a very good safeword
Wizurd
Viestit: 83
Liittynyt: 16 Huhti 2010 14:30
Paikkakunta: K-city

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja Wizurd »

Vahva arvaus noin 7 litraa
Avatar
ReiluReiska
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
Paikkakunta: HelsingStad :)
Viesti:

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

En kyllä suosittelisi ottamaan riskiä "kyl mä viel x kymmentä kilsaa pääsen kun valo nyt syttyi", koska jos diesel loppuu totaalisesti ja järjestelmään menee ilmaa, niin voi olla ettei pelkällä kanisteri tankkauksella saa autoa käyntiin maantiellä vaan pitää olla työkaluja JA TIETOA, jotta saa järjestelmän taas ilmattua (diesel putkista ilmat pois). Ja vaikka tietäisi mitä tekee, niin aina on mahdollista, että joku ilmakupla jää kuitenkin putkistoon "jemmaan" eikä maantiellä ilmaus onnistukkaan ilman ammattimaista apuvälinettä. Akkukin tyhjenee aika nopeasti kun aletaan epätoivoisesti sahaamaan käyntiin.

Noh, moottoreita on toki moneen lähtöön, joten mahdotonta sanoa mikä on sinun tapauksessasi totuus. Kokemusta on kuitenkin töissä kun uudehkoon bussiin on vaihdettu diesel suodattimet ja on pitänyt saada taas moottori käyntiin, niin välillä on joutunut aika paljonkin kikkailemaan tietyissä malleissa, että ilman saa pois putkistosta...

Villi veikkaukseni on, että VÄHINTÄÄN 5 litraa on vielä tavaraa tankissa... korkeintaan 10 litraa.
saksoboy
Viestit: 1060
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

60 kilsaa mä oon uskaltanu puoli pakosta ajaan opiskeljavalolla ku ei lähempänä ollu asemaa. ja tankkiin meni 54 litraa ja tankki taitaa olla 58.5 litraa jos oikein muistan (jos kirjoitettuun tietoon luottaa) ja toi 60 kilsaa oli maantie ajoa kulutuksen ollen noin 5-6 L/100km
"harder" is not a very good safeword
tomiix
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Maalis 2005 11:59
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja tomiix »

mk3 2.0:lla (bensa) tuli ajettua 55km valon syttymisen jälkeen. Tällöin mittari näytti nollaa ja kantti ei kestänyt ajella enää pidemmälle.
Avatar
ReiluReiska
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
Paikkakunta: HelsingStad :)
Viesti:

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Jos meinaat riskiä kuitenkin silloin tällöin ottaa, niin PIENIÄ riskejä ovat myös ettei jostain syystä tankkaus onnistukkaan asemalla. Esim. käsittämättömästi diesel loppu asemalta tai pumput eivät toimi. Laite hylkää kortin ja/tai setelin. Sit jos seuraavalle asemalle on kymmeniä kilometrejä matkaa, niin riskinotto muuttuukin jo soittelu rumbaksi kavereille, että tuovat sinulle kanisterissa menovettä.
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

Eräässä autossani syttyy polttoaineen varoitusvalo siinä kohin kun ajotietokone näyttää arvioiduksi matkaksi sillä polttoainemäärällä n. 80 km. Kulutus jossain 5-6 litran kieppeillä per satanen.
pommi

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja pommi »

En osaa vastata kysymykseen, mutta sinänsä outoa, että monet valmistajat ilmoittavat tankin koon aivan pieleen tai sitten bensa-asemien pumput näyttävät mitä sattuu ja näin ollen laskuttavat todella pahasti väärin. Esimerkiksi joistain Tuulilasin tai TM:n jutuista on tullut ilmi, että autoon mahtuu litrakaupalla enemmän ainetta kuin mitä valmistaja ilmoittaa tankin kokonaistilavuudeksi. Luultavasti ja toivottavasti bensapumpun tarkkuus on parempi kuin valmistajan ilmoittaman tankin tilavuuden :wink:

Mulla on tapana tankata tankki aina täyteen ja kun omalla autollani ei juuri muut aja, niin tankki onkin poikkeuksetta puolen välin yläpuolella. Sellaisiakin tyyppejä on, joiden naiset rullaavat "miehen autolla" tankin tyhjäksi ja "säästävät", kun eivät tankkaa sitä itse, vaikka elävät samassa taloudessa :mrgreen:
saksoboy
Viestit: 1060
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

pommi kirjoitti: Mulla on tapana tankata tankki aina täyteen ja kun omalla autollani ei juuri muut aja, niin tankki onkin poikkeuksetta puolen välin yläpuolella. Sellaisiakin tyyppejä on, joiden naiset rullaavat "miehen autolla" tankin tyhjäksi ja "säästävät", kun eivät tankkaa sitä itse, vaikka elävät samassa taloudessa :mrgreen:
Eipä tuo varmaan kauhian epätavallista oo... :lol:
"harder" is not a very good safeword
heekka1986
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Syys 2011 17:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kuinka paljon tankissa on menovettä kun valo syttyy?

Viesti Kirjoittaja heekka1986 »

Itse olen ajanut vm. 2002 2,0 tdci mondeolla opiskelijavalon palaessa reiliu 100 km..en muista paljonko tankkasin sen jälkeen..
Vastaa Viestiin